שתף קטע נבחר

העבודה לאולמרט: לערוך בירור נוקב לליברמן

השר לעניינים אסטרטגיים קרא בראיון לעיתון בריטי להעתיק את הדוגמה של קפריסין לישראל, ולהפריד בין יהודים לערבים וחולל סערה. השר הרצוג: "מקווה שראש הממשלה יערוך איתו בירור נוקב" . ח"כ טיבי בתגובה: "אנחנו מלח הארץ, הוא מהגר פולש"

הסערה הראשונה שחולל השר לענייני אסטרטגיה: שרי מפלגת העבודה החליטו הבוקר (יום א') לגנות בכל תוקף את דבריו של השר אביגדור ליברמן בדבר העברת ערביי ישראל לריבונות פלסטינית. "דבריו פסולים מכל וכל", אמר השר יצחק הרצוג, "הם אינם קבילים לחלוטין. אני מקווה שראש הממשלה יערוך איתו בירור נוקב בעניין זה" אמר הרצוג.

  

שרת החינוך, יולי תמיר, הביעה את מחאתה על דברי ליברמן, ואמרה כי "מדינה דמוקרטית בכלל ויהודית בפרט חייבת לתת מקום למיעוטים בקרבה, ועליה לעשות כל מאמץ לשתף אותם מעמדה של שותפות ושיוויון".  

 

גם חבר הכנסת אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) התייחס לדברי השר לענייני אסטרטגיה ואמר כי "דבריו של ליברמן הם קריאה לטיהור אתני". "הדברים מוכיחים כי הפירוש המעשי למדינה יהודית נע בין אפליה ממוסדת לבין גירוש האזרחים הרבים. היינו כאן לפני המהגר ליברמן, אנחנו מלח הארץ והוא מהגר פולש", אמר טיבי.

  

יו"ר סיעת האיחוד הלאומי-מפד"ל, חבר הכנסת אורי אריאל, התייחס לדברי ליברמן, ואמר כי "דבריו על האיום שמהווים ערבי ישראל לקיומה הפיזי של המדינה, נכונים וצודקים". הוא הוסיף: "עכשיו, משנכנס לממשלה, נותר לראות מה יתממש מתוכניותיו לטפל באיום זה".

 

חבר הכנסת טלב א-סנע (רע"מ-תע"ל) התייחס גם הוא לדברי השר, ואמר כי ליברמן "שולל את מהותה של ישראל כמדינה דמוקרטית ושואף להפוך אותה למדינת אפרטהייד". "בנסיבות אלה ליברמן אינו יכול ואינו ראוי למלא תפקיד ממלכתי, כמי שאחראי לכלל אזרחי המדינה", אמר א-סנע. 

 

ואילו חבר הכנסת דב חנין (חד"ש) קרא לראש הממשלה, אהוד אולמרט, לפטר מיד את השר ליברמן, עקב התבטאויותיו. לדברי חנין, "הקריאה להפרדת הערבים מישראל היא גזענות בוטה והאמירה כי המיעוטים מהווים בעיה בכל מקום היא הצטרפות לאמירות האנשטימיות שכוונו תמיד נגד יהודים".

 

המודל הקפריסאי של ליברמן

השר הטרי, אביגדור ליברמן, ציין בראיון ל"טלגרף" כי נוכחותו של מיעוט ערבי במדינת ישראל היא "בעיה" וכי יש להפריד בין שני הלאומים. "הקמנו את ישראל כמדינה יהודית, ואני רוצה לשמור על צביונה של ישראל כמדינה יהודית וציונית".

 

בהתייחסו להתנחלויות, אמר ליברמן כי אין בכוונתו לתמוך בפינוי יישובים. לדבריו, מטרתו היא לשמור על ההתנחלויות לעת עתה על מנת לקבל "תמורה" עבורם: העברת אוכלוסיה ערבית לשטחי הרשות הפלסטינית. 

 

"מיעוטים לעולם יהוו בעיה בכל מקום בעולם. אני חושב שהפרדה בין שני העמים היא הפתרון הטוב ביותר, וקפריסין היא הדוגמה הטובה ביותר לכך. לפני 1974, היוונים גרו לצד הטורקים, וזה הוביל לחיכוכים, שפיכות דמים וטרור. אחרי 1974 הוחלט שצד אחד של האי יהיה טורקי וצד אחר יווני. כיום, יש שם יציבות וביטחון". המראיין ציין בפני ליברמן כי השינוי דרש עקירה בכוח של אלפי בני אדם מבתיהם, וזה השיב: "נכון, אבל התוצאה הסופית הייתה שיפור במצבם".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גיל יוחנן
ליברמן. הדגם הקפריסאי
צילום: גיל יוחנן
צילום: גיל יוחנן
טיבי. אנחנו מלח הארץ
צילום: גיל יוחנן
צילום: דורון גולן
הרצוג. הדברים פסולים
צילום: דורון גולן
מומלצים