שתף קטע נבחר

אולמרט מבהיר: הדעות של ליברמן הן לא דעותיי

השר לעניינים אסטרטגיים חולל סערה כאשר קרא לאמץ את מודל קפריסין ביחס לערביי ישראל. ראש הממשלה נדרש לסוגייה, ואמר: "זאת לא עמדת הממשלה ואביגדור יודע זאת. אני בעד שיוויון זכויות מלא לערביי ישראל". השר פרץ: "הממשלה צריכה לגנות את הדברים"

ראש הממשלה, אהוד אולמרט, התייחס בישיבת הממשלה לדבריו של השר לעניינים אסטרטגיים, אביגדור ליברמן על ערביי ישראל, ואמר: "הדעות של ליברמן הן לא דעותיי". "זאת לא עמדת הממשלה ואביגדור יודע זאת. אני בעד שיוויון זכויות מלא לערביי ישראל ומעולם לא הסתרתי זאת. כל עוד אני ראש ממשלה זו תהיה מדיניות ממשלת ישראל", אמר אולמרט.

 

גם שר הביטחון, עמיר פרץ, תקף במהלך ישיבת הממשלה את דברי השר ליברמן בנוגע להתבטאויותיו באשר לערבי ישראל. "הדברים שנאמרו על ידי ליברמן גורמים לתסיסה מיותרת. הממשלה צריכה לגנות דברים אלה", אמר פרץ.

 

שרי מפלגת העבודה הודיעו כי הם מגנים בכל תוקף את דבריו של השר אביגדור ליברמן בדבר העברת ערביי ישראל לריבונות פלסטינית. "דבריו פסולים מכל וכל", אמר השר יצחק הרצוג, "הם אינם קבילים לחלוטין. אני מקווה שראש הממשלה יערוך איתו בירור נוקב בעניין זה" אמר הרצוג.  

 

כזכור, אביגדור ליברמן, התראיין לראשונה לעיתונות הזרה מאז מינויו לשר ואמר כי הדרך היחידה להשגת שלום היא הפרדה מוחלטת בין יהודים לערבים, כולל ערביי ישראל. בראיון שפורסם הבוקר בעיתון הבריטי "סאנדיי טלגרף", קרא ליברמן להעתיק את הדגם של קפריסין ולהפריד בין הלאומים השונים. השר הטרי ציין כי נוכחותו של מיעוט ערבי במדינת ישראל היא "בעיה" וכי יש להפריד בין שני הלאומים. "הקמנו את ישראל כמדינה יהודית, ואני רוצה לשמור על צביונה של ישראל כמדינה יהודית וציונית".

 

בהתייחסו להתנחלויות, אמר ליברמן כי אין בכוונתו לתמוך בפינוי יישובים. לדבריו, מטרתו היא לשמור על ההתנחלויות לעת עתה על מנת לקבל "תמורה" עבורם: העברת אוכלוסיה ערבית לשטחי הרשות הפלסטינית.

 

"מיעוטים לעולם יהוו בעיה בכל מקום בעולם. אני חושב שהפרדה בין שני העמים היא הפתרון הטוב ביותר, וקפריסין היא הדוגמה הטובה ביותר לכך. לפני 1974, היוונים גרו לצד הטורקים, וזה הוביל לחיכוכים, שפיכות דמים וטרור. אחרי 1974 הוחלט שצד אחד של האי יהיה טורקי וצד אחר יווני. כיום, יש שם יציבות וביטחון", ציין ליברמן.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איי פי
אולמרט. אני ראש הממשלה
צילום: איי פי
צילום: גיל יוחנן
ליברמן. חולל סערה
צילום: גיל יוחנן
מומלצים