שתף קטע נבחר

מזוז: הפרקליטות טעתה בתום לב בפרשת רמון

לשכת היועץ המשפטי בדקה את טענות סניגוריו של רמון על העלמת מידע ושיבוש הליכי משפט מצד הפרקליטות. היועץ קובע כי "לא נמצא יסוד לטענות החמורות הללו". לדבריו, "היו תקלות, אך אלה תוקנו ביוזמת הפרקליטות מיד עם גילויין"

היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז דוחה את הביקורת על התנהלות הפרקליטות בפרשת רמון, וקובע שאם היו טעויות, הן נעשו ב"תום לב". היועץ בדק את טענות הסניגורים בדבר העלמת מידע ושיבוש הליכי משפט מצד הפרקליטות בפרשה. הוא דוחה את הטענות ש"נופחו" לדבריו באמצעי התקשורת לכלל "טענות קנוניה וקונספירציה".

 

מלשכת היועץ נכתב לעו"ד דן שיינמן, פרקליטו של רמון, כי "לאחר בחינת הדברים לא נמצא יסוד לטענות החמורות והנחרצות שבפנייתך כלפי הפרקליטות, לרבות הטענה בדבר העלמת מידע חיוני מהסניגוריה וקיפוח חמור כביכול של זכויות הנאשם. אכן היו תקלות, בתום-לב, אך אלה תוקנו, ביוזמת הפרקליטות, מיד עם גילויין".

 

בהתייחסו לנושא האזנות הסתר כותב עו"ד רז נזרי, עוזר ראשי ליועץ המשפטי לממשלה, כי "אכן, בדיעבד נראה שהיה מקום להבהיר מראש בתשובות הפרקליטות, באופן מפורש יותר, את קיומן של האזנות סתר, אף אם הן עסקו בחשד אחר שנגע לתיק חשד להדחה, ולא להסתפק באמירה - הנכונה כשלעצמה - ולפיה במסגרת החקירה נגד ח"כ רמון עצמו לא נערכו האזנות, וכי מאחר שלא נמצאו (נכון למועד מתן התשובות) שיחות רלבנטיות לתיק שבנדון, הן לא הועברו אליכם במסגרת חומר החקירה".

 

עוד קובע היועץ כי הבקשות להאזנות היו כדין. "הבקשות אושרו כדין על-ידי בית המשפט, לאחר שהוצגה בפניו תמונה נאמנה של החקירה והחשדות בגינן נתבקשו הצווים. ההאזנה לפי הצווים נעשתה כדין. ההאזנה התבקשה מלכתחילה ליומיים בלבד, ובפועל היא הופסקה עוד בטרם פג תוקף הצווים.

 

"לא נעשה אפוא כל ניסיון להעלים חומר חיוני מהסניגוריה, כנטען. כל חומר רלבנטי שהיה בידי הפרקליטות הועבר אליכם ללא דיחוי. כאמור, הייתה אמנם תקלה בענין זה, עליה יש להצטער, אך כעולה מהמפורט לעיל, הייתה זו תקלה בתום-לב, והיא תוקנה על-ידי הפרקליטות, מיוזמתה, והממצאים הובאו לידיעתכם ולידיכם ללא כל דיחוי".

 

עוד נאמר כי "אין אנו שותפים לדעתכם כי בתמלילים שהועברו יש משום ערעור עמדת התביעה; אדרבא, לטעמנו יש בתמלילים חיזוקים לגרסת המתלוננת (ולא נידרש במסגרת זו לציטוטים חלקיים בפנייתכם ובפרסומים שונים), וממילא גם לא היה כל אינטרס לתביעה להעלים מידע זה".

 

לפיכך, לא מצא היועץ המשפטי לממשלה לנכון להזמין את הסניגוריה לשימוע בשלב זה, בעיצומו של ההליך המתנהל בבית המשפט. לדבריו, "המקום הראוי לבירור טענותיכם הוא, כמקובל, בבית המשפט".

 

משרד היועץ מותח גם ביקורת על הסניגוריה ואומר: "נבקש להביע הסתייגות ומורת-רוח מכך שחומרים שמועברים אליכם לצרכי ניהול המשפט, לרבות חומרים רגישים, מוצאים דרכם לאמצעי התקשורת, מתוך ניסיון לנהל את המשפט באמצעי התקשורת, ולא בתוך כותלי בית המשפט, כפי שראוי שייעשה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ניב קלדרון
מזוז. "אין יסוד"
צילום: ניב קלדרון
צילום: ניב קלדרון
חיים רמון
צילום: ניב קלדרון
צילום: ניב קלדרון
המתלוננת ה'
צילום: ניב קלדרון
מומלצים