שתף קטע נבחר

דיפלומט אמריקני: לצמצם את הפעילות בעזה

למרות שארצות הברית מבינה את העמדה הישראלית ואת הסיבה לתקיפותיה בעזה, דיפלומט אמריקני אומר כי בוושינגטון היו מעדיפים שישראל תתמתן מעט. "אין לנקוט רק באסטרטגיה צבאית, אלא גם באסטרטגיה מדינית". בהתייחסו לסוריה הביע הדיפלומט פסימיות ואמר כי גם אם ישראל תפתח עמה במשא ומתן - אין לכך תכלית

ביום שבו ישראל יצאה מרצועת עזה והכריזה על סיומו של מבצע "ענני סתיו", ולקראת ביקורו הצפוי של ראש הממשלה אהוד אולמרט בוושינגטון, בשבוע הבא, קרא היום (ג') דיפלומט אמריקני לישראל "לצמצם למינימום את פעולותיה ברצועת עזה".

 

הדיפלומט הבכיר הוסיף כי למרות שארצות הברית מבינה את העמדה הישראלית, הפועלת להפסקת ירי הרקטות ולשחרורו  של גלעד שליט - "אין לנקוט רק באסטרטגיה צבאית, אלא גם באסטרטגיה מדינית". הוא אף קרא לשחרר את בכירי חמאס שנעצרו על ידי ישראל, בהם גם שרים וחברי פרלמנט. "אם יש ראיות נגדם, ישראל צריכה להביא אותם לדין, אך אם לא, יש

לשחררם", אמר. 

 

בנוגע לממשלה הפלסטינית אמר הדיפלומט כי אמנם ארצות הברית לא הייתה שבעת רצון מעלייתו של חמאס לשלטון, אך עדיין עדיף שהרשות הפלסטינית תתנהל באופן דמוקרטי. "עדיף שחמאס יהיה בממשלה ושאבו מאזן יגרום להם לסגת מעמדותיהם", הוא הביע תקווה. 

 

על המצב המדיני במזרח התיכון אמר הדיפלומט כי ארצות הברית תומכת בפגישה בין אולמרט לראש ממשלת לבנון, פואד סניורה, שכן "דיאלוג בין שני המנהיגים האלה הוא טוב". הוא הוסיף כי ארצות הברית מבינה את הצורך של ישראל בביצוע טיסות מעל לבנון, אך הזהיר כי טיסות מרובות עלולות לשמש תירוץ לפעולות של חיזבאללה.

 

באשר לסוריה, הביע הדיפלומט הבכיר עמדה פסימית יותר ואמר כי הצעותיו של אסד לקידום תהליך של שלום הן מזויפות. 

"נמאס לנו מסוריה, שיביאו הצעות קונקרטיות. אמנם אנו לא מתכוונים למנוע מישראל משא ומתן עם סוריה, שכן ישראל היא מדינה ריבונית, אך אנו נשאל מה הטעם בכך, ואיך ניתן להשיג את המטרות משיח שכזה".

 

בהידרשו לאיום הגרעיני במזרח התיכון הוא אמר: "איני מאמין שישראל תתקוף את מתקני הגרעין של איראן. ישראל חזרה ואמרה שמדובר בבעיה בינלאומית והתקפה מצידה תהפוך את הנושא לבעיה ישראלית. וזאת, עוד מבלי להזכיר את המחסור במודיעין

 

"אין לנו בעיה שמדינות ערביות ישיגו גרעין למטרות אזרחיות. החשש שלנו שמדינות נוספות יבקשו להשיג נשק גרעיני", סיים הדיפלומט. 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איי פי
לפני היציאה לוושינגטון
צילום: איי פי
צילום: איי אף פי
ענני סתיו. לצמצם למינימום
צילום: איי אף פי
צילום: איי אף פי
אסד. נמאס ממנו
צילום: איי אף פי
מומלצים