שתף קטע נבחר

בית האופרה הליקון חוזר לישראל

יעלה בארץ את ההפקות "בוריס גודונוב" מאת מוסורגסקי ו"ליידי מקבת ממצנסק" מאת שוסטקוביץ'

בית האופרה "הליקון" ממוסקבה יתארח בחודש דצמבר באופרה הישראלית ויציג את האופרה "בוריס גודונוב" מאת מוסורגסקי ו"ליידי מקבת ממצנסק" מאת שוסטקוביץ', מההפקות החשובות ברפרטואר הרוסי. "בוריס גודונוב", עלתה בבכורה במוסקבה לפני כחודש וזהו מסעה הראשון של ההפקה מחוץ לרוסיה.

 

"ליידי מקבת ממצנסק", נחשבת לאחת מהפקות הדגל של בית האופרה במוסקבה. את שתי ההפקות שיציגו בישראל ביים דמיטרי ברטמן, מייסדה ומנהלה האמנותי של הלהקה. על ההפקות ינצח מאסטרו ולדימיר פונקין.

 

"בוריס גודונוב", שיפתח את המופעים בישראל, מציג דמות צעירה ומלאת תשוקות ותאוות שלטון. גודונוב מגיע למעמד צאר כבר בגיל 36 ומוכן לעשות הכל לטובת השררה. בדרך הוא מאבד את שפיותו ובסופו של דבר את חייו כיוון שלא השכיל להבין את מגבלות הכוח. בהפקה הנוכחית שם ברטמן דגש על פיצול האישיות ממנו סובל גודונוב. "האופרה מתרחשת בתקופת המרידות שלאחר מותו של איבן האיום", אומר ברטמן, "בתקופה זו השררה נעשתה בגניבה או בכח כשכל האמצעים כשרים כולל רצח. הדרך היחידה להצליח היתה באמצעות התחזות וקיום חיים כפולים שהובילו את גודונוב לשיגעון. פיצול האישיות היתה המחלה המנטאלית של תופסי השלטון שלא כדין".

 

ההפקה תציג במשכן לאמנויות הבמה בתל אביב בין התאריכים 4-8 בדצמבר ופעם נוספת בבנייני האומה בירושלים (10 בדצמבר). "ליידי מקבת ממצנסק", בבימויו של ברטמן, מעתיק את הסיפור מחצרו של סוחר עשיר למרתפיו של מפעל מודרני כשמשרתי החצר בגרסה המקורית הופכים כאן לפועלים. העלילה מלווה את סיפורה של אשה צעירה המחפשת להכניס ריגוש לנישואיה המשעממים ומנהלת רומן עם אחד מעובדי המפעל. היא רוצחת את בעלה ונישאת מחדש לאהובה הצעיר שבוגד בה. ההפקה תציג בישראל שלוש פעמים בין התאריכים 12-14 בדצמבר.

 

בית האופרה "הליקון" שנוסד בשנת 1990 מבקר זו הפעם השלישית בישראל והופיע בין היתר בצרפת, אנגליה, ארה"ב, ספרד, איטליה וגרמניה. בארץ הציגה להקת בית האופרה הרוסי את ההפקות "כרמן", "כלת הצאר" ו"מזפה". במהלך הביקור בישראל יקיים ברטמן מפגש פתוח לקהל שייערך ביום שבת, 9 בדצמבר, בשעה 11:00 בבוקר במשכן לאמנויות הבמה בתל אביב.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לאתר ההטבות
מומלצים