שתף קטע נבחר

סקירה: מדפסת לייזר צבעוני Xerox Phaser 6110

חברת Xerox נחושה בהחלטתה להחליף את מדפסות הדיו בבתים במדפסת הלייזר החדשה שלה. קצת יומרני, אבל לא תלוש מהמציאות. לקחנו את הדגם החדש Phaser 6110 למבחן דרך

Xerox היא מין חברה כזו, עם כישרון להמציא המצאות חדשניות ולהשאיר למישהו אחר לעשות מהן את הכסף הגדול. היא המציאה את מכונת הצילום, את העכבר, את הממשק ה-GUI, ועוד הרבה טכנולוגיות ומוצרים שכולנו משתמשים בהם. עכשיו יש לה המצאה חדשה: מדפסת לייזר צבעונית ביתית.

 

קמפיין הרדיו החדש של Xerox מצהיר ש"הזרקת הדיו מתה", ושהלייזר הצבעוני עומד להגיע לבתים. כמובן שהיא מקדימה קצת את המאוחר, אבל לא צריך לזלזל בכוונות שלה. הייתה זו Xerox, שלפני כשלוש שנים חתכה לחצי את מחירי הלייזר הצבעוני (עם דגם Phaser 6100). היא זו שגרמה לצלילת המחירים מתחום, מכ-5000 שקלים ויותר אז, לפחות מ-1500 שקלים בחלק מהדגמים היום.

 

קטנה במחיר, קטנה בנפח

Xerox Phaser 6110 מציעה שני חידושים: מחיר זול ונפח קטן. המחיר, זול ב-25 אחוזים מדגם הלייזר הצבעוני הכי קרוב של Xerox (עדיין, 6100D). יש אמנם דגמים של יצרנים אחרים (HP ולקסמרק) במחירים די דומים, אבל שניהם גדולים בהרבה בנפח - וכאן נמצא החידוש הגדול.

 

עד כמה שיכולנו לקבוע, Phaser 6110 היא בעצם ווריאציה קלה על Samsung CLP-300 שהוכרזה בתערוכת CES בינואר השנה. העיצוב קצת שונה, אבל הטכנולוגיה זהה וכך גם הפרטים החשובים במפרט: מהירות הדפסה של 4ppm בצבע ו-17ppm בשחור, זיכרון בנפח 32MB, וממדים באמת צנועים במושגים של לייזר צבעוני: 265x383x344 מ"מ.

 

בקיצור: זוהי מדפסת הלייזר הצבעונית הקטנה ביותר בעולם, ועם מחיר מומלץ לצרכן של 1300 שקלים זוהי גם אחת המדפסות הזולות מסוגה. ומשני הטעמים האלה, Xerox משווקת אותה בתור מדפסת ביתית, למרות שהיא מסוגלת לעומס עבודה חודשי (Duty Cycle) של 24 אלף דפים. נשמע כמו דיל לוהט.

 

מרשימה, אך רחוקה משלמות

כמובן שזה טוב מכדי להיות אמיתי. כדי לכווץ את Phaser 6110 לנפח הקטן שלה (כלומר, למימדי מיקרוגל במקום מימדים של טלוויזיה), נדרשו כמה פשרות. ראשית, במהירות ההדפסה. ארבעה עמודים לדקה בצבע זו מהירות שאפשר לקבל גם ממדפסת דיו זולה, כמובן במחיר של עלות גבוהה יותר להדפסת דף בגלל מחסניות הדיו היקרות.

 

לא שההדפסה ב-6110 זולה במיוחד. הנפח הקטן של המדפסת כפה גם נפח קטן מאד של מחסניות טונר (1000 דפים לכל צבע, 2000 לשחור). וכך, עם טונר מקורי, מגיעה עלות ההדפסה לדף לכ-15 אגורות בשחור וכ-20 אגורות בצבע (אלו נתונים שמתייחסים ל-5% כיסוי, כלומר למסמכים. הדפסת גרפיקה ותמונות תהיה כמובן יקרה יותר).

 

זה עדיין מעט בהשוואה להזרקת דיו, אבל זה בהחלט יותר ממה שיעלה לכם השימוש ברוב המדפסות המתחרות. ואם הזכרנו דיו - אל תצפו ממנה להדפסות פוטו, ואל תנסו להדפיס על נייר פוטו. היא לא מיועדת לזה וגם לא ממש טובה בזה. דווקא התוצאות על נייר רגיל הפתיעו אותנו לטובה.

 

אגב, מיכלי הטונר שמגיעים עם המדפסת הם בנפח שמספיק ל-700 דפים בצבע ו-1500 דפים בשחור. זה לא מעט בשביל משתמשים ביתיים, אבל זה מעט בשביל מדפסת לייזר. Xerox הייתה יכולה להיות נדיבה קצת יותר.

 

איטית אך איכותית

מנהל ההדפסה העברי של Phaser 6110 פשוט מאד. אפילו יותר מדי פשוט. תמצאו בו את האפשרויות הבסיסיות, ורק קצת יותר. בהתחלה גם התאכזבנו לגלות שבאיכות מקסימלית מהירות ההדפסה של מסמכים היא באזור ה-6ppm.

 

מצד שני, באיכות טיוטה היא הגיעה בבדיקות שלנו לכ-14ppm, שזה יותר מסביר לשימוש ביתי או לצרכים של משרד קטן. האיכות בהדפסת טקסט, גם במצב טיוטה, ממש מצויינת. ככלל, ברוב מצבי וסוגי ההדפסה, ועם רוב סוגי הנייר, אתם יכולים לצפות מהמדפסת הזאת לעשות עבודה טובה ואפילו טובה מאד. קל לשלוט בה, והיא לא עושה בעיות, מתאוששת בקלות מתקלות וקל לשחרר נייר תקוע כשיש כזה.

 

אז נכון שמדובר בדגם לא הכי מהיר ולא הכי חסכוני. ונכון שגם בתור הלייזר הצבעונית הכי קטנה בעולם היא עדיין גדולה קצת בשביל לשים אותה על שולחן העבודה שלכם. יש עוד הרבה לשפר. אבל אם אתם מחפשים מדפסת שתיתן לכם פלט איכותי גם בהדפסות צבע וגם בשחור, בלי לקרוע לכם את הכיס ובלי לחסום לכם את שדה הראייה, אז Phaser 6110 מציעה תחנת ביניים בין טכנולוגיות הדיו והלייזר. אנחנו, למרות הכל, אהבנו.

 

Xerox Phaser 6110

מחיר (מומלץ לצרכן): 1300 ש"ח כולל מע"מ ואחריות לשנה. לחצו כאן להשוואת מחירים בערוץ הקניות

בעד: הצבעונית הכי קטנה. מצויינת במסמכים, סבירה בהדפסות צבע

נגד: מנהל הדפסה קצת מוגבל, עלויות הדפסה גבוהות במושגים של לייזר, לא שקטה, זמן ארוך יחסית להדפסת דף ראשון בצבע (26 שניות)

השורה התחתונה: אמצע הדרך בין דיו ללייזר צבעוני.

 

ציון:

 

 

מידות/משקל: 390x344x265 מ"מ/13.6 ק"ג

רזולוציה: 2400x600dpi

מהירויות הדפסה: עד 17/4ppm בצבע/שחור. 14/3.7ppm ב-5% כיסוי

זיכרון: 32MB

נייר: כל הגדלים עד A4/Letter, במשקל 60-163 גרם, כולל שקפים, מדבקות, מעטפות וכו'. מגשי קלט/פלט ל-100/150 דפים

ממשקים: USB 2.0, אתרנט (בדגם 6110N)

עומס עבודה חודשי: עד 24 אלף דפים

תאימות: PC/Mac

 

למפרט מלא באתר היצרן 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
איכותית ומרשימה אך לא מושלמת
מומלצים