שתף קטע נבחר

"חמאס דורש לשחרר את ברגותי בעסקת שליט"

העיתון "אל חיאת" דיווח כי בחמאס דורשים לשחרר את מרואן ברגותי במסגרת עסקה לשחרור גלעד שליט. על-פי הדיווח רוב השרים בישראל אינם מתנגדים לשחרורו של ראש התנזים בגדה

תנועת חמאס הודיעה כי היא דורשת להציב את ראש התנזים בגדה הכלוא בישראל, מרואן ברגותי, בראש רשימת האסירים הפלסטינים שישוחררו במסגרת עסקה לשחרור החייל החטוף, גלעד שליט. כך דיווח היום (ה') העיתון "אל חיאת", היוצא לאור בלונדון.

 

על-פי הדיווח בעיתון, ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, הודיע לאשתו של ברגותי כי ללא שחרור בעלה לא ישוחרר החייל החטוף. בנוסף דורשת התנועה לשחרר 1,400 אסירים בשלושה שלבים במסגרת העסקה, כאשר בשלב הראשון תשחרר ישראל 400 נשים ונערים הכלואים בארץ ובמקביל תעביר תנועת החמאס את שליט למצרים. בשלב השני תשחרר ישראל 500 אסירים פלסטינים ובמקביל יועבר שליט לידי ישראל. בשלב שלישי תשחרר ישראל עוד 500 אסירים.

 

עוד דווח בעיתון כי במסגרת המגעים בין אנשיו של ברגותי לבין אישים ישראלים, התברר כי רוב שרי הממשלה אינם מתנגדים לשחרורו של ראש התנזים בגדה המערבית. בכך מעריכים ברשות הפלסטינית כי בכך נשבר העקרון הישראלי לא לשחרר אסירים עם "דם על הידיים".

 

ברשות הפלסטינית, כך על-פי "אל חיאת" מעריכים שגם הפעם ישראל תדחה את הקריטריונים של החמאס בנוגע לזהותם ושמם של האסירים שאמורים להשתחרר. העיתון לא פירט את הקריטריונים, אולם הערכה היא שהכוונה לכך היא שישראל תתמיד בסירובה לשחרר אסירים עם "דם על הידיים". לפי הדיווח בחמאס מתכוונים להתעקש על זהותם של האסירים שישוחררו.

 

יחד עם זאת, בחמאס מתעקשים לדרוש את שחרורם של כל הפלסטינים שנעצרו על-ידי ישראל, בתקופה שלפני החתימה על הסכם אוסלו בשנת 1993, ובראשם 29 אסירים שכלואים בישראל יותר מ-20 שנה.  

 

במקביל, דווח בכלי תקשורת ערביים כי בימים הקרובים צפוי ראש המודיעין המצרי, עומר סולימאן, עם משעל, כדי לעדכן אותו בפגישות שקיים עם בכירים בישראל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איי פי
ברגותי. ישוחרר במסגרת עסקה?
צילום: איי פי
צילום: נועם רותם
גלעד שליט. מגעים לשחרורו
צילום: נועם רותם
צילום: רויטרס
משעל. עדכן את אשתו של ברגותי
צילום: רויטרס
מומלצים