שתף קטע נבחר

מועמדת השמאל בצרפת: ישראל איננה נאצית

יממה לפני ביקורה בישראל ניסתה סגולן רויאל, מועמדת השמאל לנשיאות צרפת, להיחלץ מתקרית דיפלומטית. חבר פרלמנט לבנוני כינה את ישראל "נאצית" בנוכחותה מבלי שתגיב. רויאל: "אם הייתי שומעת הערה כזו - הייתי עוזבת את החדר"

מועמדת השמאל לנשיאות צרפת, סגולן רויאל, מנסה להימנע מתקרית דיפלומטית מביכה עם ישראל, יום לפני ביקורה המתוכנן בארץ. רויאל גינתה היום (שבת) את דבריו של חבר פרלמנט לבנוני, שעל פי הדיווחים, כינה את ישראל "נאצית" בנוכחותה מבלי שרויאל תגיב לדברים במקום.

 

התקשורת בלבנון דיווחה כי חבר הפרלמנט עלי עמאר אמר את הדברים במהלך כינוס הבית התחתון של הפרלמנט הלבנוני וזאת, בעת שרויאל נכחה בדיון. עמאר טען כי "הנאצים ששפכו את דמנו ואשר פגע בעצמאותו ובריבונותו של העם הלבנוני אינם שונים מהנאצים שכבשו את צרפת". על פי הדיווחים, רויאל בחרה אז שלא להתייחס להתבטאותו.

 

רויאל הכחישה את הדיווחים, ואף גינתה את דבריו של עמאר: "אני לא שמעתי אותו עושה את ההשוואה הזו. אם באמת הייתי שומעת הערה כזו, שבעיני היא בלתי-מקובלת, מתועבת ודוחה, הייתי עוזבת את החדר", אמרה רויאל לעיתונאים, לקראת ביקורה המתוכנן מחר בישראל.

 

עוד דווח בתקשורת הלבנונית כי רויאל לא האזינה לתרגום הסימלוטני שהועבר לעיתונאים והגיעה לדיון עם מתרגמהּ האישי, שאת דבריו לא ניתן היה לשמוע. מספר עיתונאים שהיו במקום סיפרו עם זאת כי ניתן היה להבין את משמעות הערתו של עמאר מבלי לדעת ערבית כלל, שכן המילים "ישראל" ו"נאצים" הן בינלאומיות.

 

רויאל במסע ממלכתי

רויאל, שזכתה לאחרונה במינוי המפלגה הסוציאליסטית בצרפת להתמודדות בבחירות לנשיאות, יצאה שלשום לסדרת ביקורים רשמיים במזרח התיכון. רויאל פתחה את המסע בביקור בביירות, שם קיוותה לסייע בסיום המשבר הפוליטי הפנימי. בפגישות שקיימה עם נציגי הצדדים השונים בלבנון, הזהירה רויאל כי "חשוב למהר ולפתור את המשבר, מכיוון שאנו נמצאים על הקצה, ואפשר ליפול בכל רגע".

 

כ-800 אלף בני אדם השתתפו אתמול בהפגנת ענק נגד ממשלת לבנון, שהתקיימה בכיכר ריאד א-סולח בביירות. המפגינים נופפו בדגלי המדינה והריעו לשמע הקריאות להפלת הממשלה. ראש "הזרם הלאומי החופשי", הגנרל הנוצרי-מרוני, מישל עון, נשא נאום בעצרת ובו קרא: "ראש הממשלה, סניורה, טעה ועליו להתפטר. רק כך יסתיים המשבר בלבנון". קבוצת מפגינים תומכי אופוזיציה צעדה לאחר הנאום אל עבר משרדו של סניורה, הקיפה אותו וחסמה את הרחובות הסובבים אותו. המפגינים איימו כי לא יעזבו את המקום עד להתפטרותו של ראש הממשלה, אך התפזרו כעבור שעות אחדות.

 

רויאל עשתה היסטוריה לפני כשבועיים לאחר שהפכה לאשה הראשונה הזוכה במינוי המפלגה הסוציאליסטית להתמודדות בבחירות לנשיאות. רויאל זקפה לזכותה הישג נוסף בהיותה האשה הראשונה המתמודדת על התפקיד מטעם מפלגה גדולה בארצה. במפלגה הסוציאליסטית כבר נערכים לקרב האמיתי: ההתמודדות בבחירות לנשיאות מול מועמד הימין הכמעט ודאי שר הפנים, ניקולא סרקוזי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איי אף פי
רויאל. "הערה מתועבת"
צילום: איי אף פי
צילום: איי פי
העצרת בביירות. רויאל ניסתה לעזור
צילום: איי פי
צילום: איי פי
תומכי האופוזיציה
צילום: איי פי
מומלצים