שתף קטע נבחר

רבע מהנזקקים: גם ילדינו יחיו בעוני

הייאוש אוחז בנזקקים: יותר ממחצית מנתמכי עמותות הצדקה לא מאמינים שיצליחו לשבור את מעגל העוני - כך עולה מדו"ח העוני האלטרנטיבי של עמותת "לתת", שיפורסם בימים הקרובים. עוד עולה מהדו"ח: יותר משליש מהנזקקים סבלו מרעב

כמעט 50 אחוזים מהנזקקים הנתמכים על- ידי העמותות לא מאמינים כי ייצאו ממעגל העוני. יותר מ-50 אחוזים מאלה המאמינים שייצאו מהעוני, מעריכים כי התהליך יארך יותר משנה. יותר מ-25 אחוזים מהנזקקים מאמינים שגם ילדיהם יחיו בעוני.

 

נתונים אלה עולים מדו"ח העוני האלטרנטיבי לשנת 2006, שתפרסם עמותת "לתת" במהלך השבוע הקרוב. עוד עולה מהדו"ח כי כ-36% מהנתמכים על-ידי עמותות צדקה סבלו מצבים של רעב. 57% מהנזקקים סיפרו כי בעבר התמודדו עם ניתוק אספקת החשמל, המים או הגז לבתיהם, לאחר שלא עמדו בתשלום החשבונות. 51% מהנזקקים חוו בשלב מסוים בחייהם חסימה או עיקול של חשבון הבנק שלהם.

 

במסגרת הדו"ח יובא סקר מקיף במדגם מייצג, הבודק את תפיסות הציבור ביחס לעוני. כמו כן, יוצגו שני מחקרים: האחד, פרופיל הנזקקים לסיוע, שממחיש ומתאר את ההיבט האישי והפיזי של העוני והעניים, מעבר לנתונים הסטטיסטיים, והשני, שמביא את מגמות העוני בעמותות המזון. 

 

מנכ"ל עמותת "לתת", ערן וינטרוב, אמר כי "הנזקקים מתארים אורח חיים בלתי נסבל, וכתוצאה ממנו, מחוסר הטיפול הממשלתי ובאין פתרון באופק - מביעים ייאוש עמוק ממצבם. עובדה זו מאיימת באופן ממשי על סיכויי היחלצות הנזקקים מהעוני ומחלישה את יכולתה של החברה הישראלית להתמודד עם הבעיה. אנו מעריכים שהמשאבים הנדרשים לפתרון העוני קיימים. אנו מאשימים את הממשלה באופורטוניזם ובחוסר רצון לטפל בנושא, שחייב להיות יעד עיקרי בסדר העדיפויות הלאומי".

 

המחקר נערך בחודשים ספטמבר-אוקטובר 2006 על ידי מתנדבי "לתת". הבדיקה נעשתה בקרב 465 נשאלים המקבלים סיוע מ-91 עמותות, בתי תמחוי ומרכזי חלוקת מזון ברחבי הארץ והיא מהווה מדגם מייצג של כלל מקבלי הסיוע במרכזים אלה.


פורסם לראשונה 02/12/2006 21:19

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מחוסר בית (אילוסטרציה)
צילום: ויז'ואל/פוטוס
צילום: גבי מנשה
יותר משליש חוו רעב (אילוסטרציה)
צילום: גבי מנשה
מומלצים