שתף קטע נבחר
צילום: אלי שאולי

ניסאן מיקרה - חמודה-חמודה, אבל

היא נראית כמו צעצוע מתוק, מושכת יותר תשומת לב ממכוניות יקרות בהרבה. האם יש למיקרה הקטנה את הכלים והיכולת לשנות את התדמית האפרורית של ניסאן? יצאנו לבדיקה ראשונה

קודם כל, בואו ונעמיד דברים על דיוקם. בניגוד למה שרבים חושבים, ניסאן מיקרה אינה שם חדש בעולם הרכב. כבר כמה עשורים שמכונית תחת שם זה אחראית לצד ה"מיני" של היצרנית היפנית, ובדור הקודם (ב-93', אם לדייק) אף רשמה שיא: תואר "מכונית השנה" ראשון ליצרן יפני. עשר שנים מאוחר יותר הוצגה מיקרה שהבטיחה להיות טובה יותר, ובעיקר מעניינת מקודמתה. לא עוד שיממון רעיוני מתובל בהמון אמינות, אלא בעיקר מקוריות, תעוזה וניסיון אמיתי לנגוס בפלח שוק השייך באופן היסטורי ליצרניות מאירופה.


ניסאן מיקרה. צילומים: אלי שאולי

 

עדיין יפה

 

ארבע שנים, עברו מאז, ורק עכשיו היא מגיעה אלינו. ארבע שנים, במהלכן אף הספיקה לעבור (לפני שנה) מתיחת פנים קלה, בלתי מורגשת כמעט. וזה אומר שלא פגעו בה, והיא עדיין נראית מצוין, עם חיוך בחרטום, מראה מתוק וקווים עגלגלים שמזכירים ולא במקרה חיפושית. הוסיפו לכך יחידות תאורה עגולות וגדולות לפנים וישבן קמור מאחור, ותקבלו מעין גרסה יפנית למכונית הגרמנית ששינתה את עולם הרכב. ואם שאלתם, אז כן, הרחוב מתייחס אליה בדיוק באותה צורה. זאת אומרת, המון חיוכים וסקרנות.

 

ובפנים? גם כאן מתמקמים בנחת הרבה הומור, שעשוע ומקוריות, יחד עם קווים בוגרים ושימושיות נדרשת. אפשר היה אמנם לוותר על יריעות פלסטיק גם בדפנות הדלתות, אבל איכשהו זה לא ממש מפריע. כדי להפיח חיים בפלסטיקה השחורה והמעט מאכזבת, יש מתגים לבנים וחביבים למערך האוורור. וכאן למעשה עשינו שימוש בכל המחמאות שמגיע למיקרה על חלל הפנים.

 

ראשית, חבל שהמקוריות נעלמה בזמן עיצוב לוח המחוונים, שנראים מעט "רגילים". חבל יותר שבשם תג מחיר נמוך, מגיעה המיקרה (בינתיים לפחות) בגרסה בסיסית, ומאכזבת. אין תאורה בתא המטען, בתא הכפפות או לקריאת מפות. אין סוכך שמש לנוסע, כיוון המראות ידני והתאמה מקומית לטובת תפעול חלונות אחוריים באמצעות מתג, רחוקה מלשכנע.

 

המושבים (כמו הריפוד), נראים פשוטים, וגרוע מכך, חסרי תמיכה מספקת. אין כיוון גובה למושב הנהג, וההגה אינו נע למרחק. המושב מאחור נראה פשוט במיוחד, והמרחב שם אינו נדיב, בלשון המעטה. תא המטען פשוט, קטן בגודלו ואינו נוח לגישה ושימוש, עקב מבנה עמוק-אך-קצר.


חמודה גם בפנים. אבל פשוטה מדי

 

אופי יפני

 

המיקרה נשענת על פלטפורמה מבית רנו-ניסאן, שמשמשת גם את הקליאו וה(דצ'יה)לוגאן, אבל בחרטומה פועם מנוע 1.4 ליטר, שמקורו ביפן. יש כאן הספק מרבי של 88 כ"ס, ותיבה אוטומטית עם ארבעה הילוכים שמעבירה את הכוח לגלגלים הקדמיים. מהירות מרבית של 158 קמ"ש וזינוק מ-100 ב-15 שניות, נראים מעט עצלים בעידן הנוכחי. זה לא כך במציאות.

 

המיקרה מציגה על הכביש אופי תוסס, נמרץ, הנתמך על-ידי זמינות כוח טובה במנוע ונכונות חביבה לטפס מעלה לכיוון שיא ההספק - 5,200 סל"ד. למרות הנתונים האלה, היא אינה סובלת מרגשי נחיתות כלשהם, מסתדרת אפילו לא רע עם כבישי הרים, ואינה מתגלה כמסוכנת לביצוע עקיפות נדרשות. היינו מוותרים על חלק ניכר מהרעש שהמנוע מייצר, ברצון אפילו.

 

למזלה של הקטנה, השכילו היפנים לצייד אותה בתיבת הילוכים פשוטה, נטולת התחכמויות וצעצועים. היא אינה רובוטית לשמחתנו, וגם מוותרת על בחינה מדוקדקת של העדפות הנהג. יש מתג ביטול הילוך רביעי (OD) "כמו פעם", והיא בעיקר יכולה ללמד שיעור או שניים מתחרות מודרניות ממנה בהרבה. צריכת הדלק הייתה טובה, ונעה בין 12 ל-11 ק"מ לליטר.

 

פחות טובה היא ההתנהגות על כבישים גליים, וההתמודדות עם רוחות צד. המידות הקטנות עושות את שלהן, והמיקרה מקפצת יותר מדי בכבישים בין עירוניים שאינם מהירים, ולא עושה זאת בחדווה. לעומת זאת, היא מפגינה התנהגות טובה, עם תגובות נכונות ומהירות. ההגה החשמלי אמנם מרגיש קל מדי במהלך מרבית הנסיעה, אך לעיתים הוא משתפר, עם העליה במהירות. מערכת הבלימה סבירה, הגם שה-ABS הפגינה התנהגות היסטרית, ולא סייעה לבלימה קלה בקו ישר.

 

אין ספק כי שטח המחייה המועדף על המיקרה יהיה בעיר. שם היא לא רק מסובבת ראשים, אלא גם מפגינה כצפוי כושר תמרון מצוין, וראות טובה לכל הכיוונים. אלא שגם כאן, יש לקחת בחשבון נוחות נסיעה לא מרשימה, ורעשי מתלים מיותרים.


 

כוח המשיכה

 

לא בכל יום אתם יכולים למצוא בארץ מכונית במחיר הגיוני - ותיכף נגיע לכך - שנראית כמו הצהרה, שתהיה מקורית, שתסובב ראשים ושיבוא לכם לחבק בבוקר. מבחינה זו, ובמידה מסוימת גם בגלל האופי הצעיר והתוסס, עושה ניסאן-ישראל צעד בכיוון הנכון. המיקרה תשדרג את תדמית המותג ללא ספק.

 

אלא שבואו ונחזור רגע למחיר. 105 אלף שקל נשמע מעט, ובצדק. אבל אסור לשכוח כי מערכת השמע, החלונות מאחור וחיישני החניה הן תוספות מקומיות. ואסור לשכוח כי נכון להיום, רכישת מכונית עם שתי כריות אוויר בלבד, אינה מומלצת אצלנו. אסור גם לשכוח כי מדובר במכונית מוגבלת למדי מבחינת שימושיות, בשוק שבדרך כלל אינו יכול להרשות לעצמו "מכונית רק בשביל הכיף".

 

כל זה אומר שכרגע, לא נראה שמדובר בעסקה מפתה במיוחד, וכדאי להמתין. היבואן הבטיח לנו כי בקרוב תגיע (גם) גרסה מצוידת יותר, עם חשמל מסביב, מערכת מקורית וארבע כריות אוויר. מתי תגיע? לנו נראה כי מדובר בפברואר, אך אין לכך אישור מצד היבואן. מה תהיה תוספת המחיר? גם על כך הוא לא מוכן להתחייב. אז נמתין.
ניסאן מיקרה

ניסאן מיקרה
שם יצרן ודגם ניסאן מיקרה
מנוע 4 צילינדרים, 16 שסתומים
נפח 1,386 סמ"ק
הספק מרבי 83 כ"ס ב-5,200 סל"ד
מומנט מרבי 13 קג"מ ב-3,200 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים קדמית / אוטומטית, ארבעה הילוכים
מרכב 5 דלתות, האצ'בק
אורך 372 ס"מ
רוחב 166 ס"מ
גובה 154 ס"מ
בסיס גלגלים 243 ס"מ
משקל 1,055 ק"ג
נפח תא מטען 251 ליטר
100-0 קמ"ש 15 שניות
מהירות מרבית 158 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 14.7 ק"מ לליטר
מחיר 105,000 שקל
אחריות 36 חודשים
אבזור בטיחות 2 כריות אוויר, ABS
דירוג בטיחות לא נבחן במפרט זה

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
איזה מאמי. ניסאן מיקרה
צילום: אלי שאולי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים