שתף קטע נבחר

בן שושן: חותם על שער כמו שכבשתי גם ביורו

חלוץ הנבחרת הצעירה הבקיע בהפסד 3:2 לבית"ר, במשחק אימון הראשון של הנבחרת המתכוננת לאליפות אירופה. פביאני, יצחקי ופינטו כבשו למוליכה, ברוכיאן השלים חמישיית כובשים צהובה-שחורה. גיא לוי: "זו רק ההתחלה, עם הזמן נתקדם"

בפעם הראשונה מאז ניצחה את צרפת והעפילה לאליפות אירופה, קיימה הערב (ד') הנבחרת הצעירה משחק אימון כהכנה לקראת יורו 2007 בהולנד. גיא לוי וחניכיו אמנם כבשו שני שערים, אבל נוצחו בסיום 3:2 בידי מוליכת ליגת העל בית"ר ירושלים.

 

הנבחרת הצעירה תצטרך בהמשך הדרך לשים דגש גדול על משחק ההגנה, בעיקר לאור היכולת הפושרת שהציגו שחקניה בחלק האחורי. כבר אחרי 22 דקות הצליח הרכב טלאים של בית"ר לעלות ל-0:2 קליל (כריסטיאן פביאני וברק יצחקי) ורק התעוררות זמנית של החבורה בכחול-לבן, לצד חילופים רבים של יוסי מזרחי, הביאו לשיוויון בדקה ה-77 (שערים של ברוכיאן ובן שושן). ז'אואו פינטו חתם את תוצאת המשחק בדקה ה-80 והותיר לגיא לוי הרבה נקודות למחשבה.

 

"זו רק ההתחלה", סיכם בסיום המאמן המנוצח גיא לוי. "אני מסתכל על הדברים הטובים - על איציק עזוז ששיחק טוב, על קובי דג'אני שחוזר מפציעה, על שלומי ארביטמן שנמצא במצב פיזי טוב, על עמית בן שושן שהפגין משחק נהדר. שחקנים אחרים אולי היו פחות טובים, אבל עם הזמן נתקדם, לפעמים יש משחקים פחות טובים".

 

מהלך המשחק

בית"ר פתחה אמנם עם הרכב חסר, אבל כבר בדקה התשיעית עלתה ליתרון ראשון. ברק יצחקי הגביה מאגף ימין, ההגנה של הנבחרת הצעירה חלמה וכריסטיאן פביאני נגח את הכדור לרשת, 0:1 לבית"ר ירושלים.

 

הנבחרת הצעירה המשיכה לחלום ובדקה ה-22 ספגה את השער השני במשחק. יצחקי פרץ לרחבה, עבר את יוסי שקל ומזווית קשה גילגל פנימה. יובל שפונגין עוד ניסה להציל את הכדור על קו השער, אולם ללא הצלחה. 0:2 לבית"ר ירושלים, תוצאה שנשמרה עד להפסקה.

 

את חשיבות המשחק בין שתי הקבוצות היה ניתן לראות בחילוף שביצע יוסי מזרחי בדקה ה-71. קובי מויאל, שהוחלף 12 דקות מוקדם יותר בידי שמואל קוזוקין, נכנס שוב לכר הדשא, הפעם במקום עמרי אפק. שלוש דקות חלפו והצעירה זכתה בכדור עונשין מ-11 מטר. איתי שכטר הוכשל על ידי מויאל ברחבה ואת הפנדל בעט אבירם ברוכיאן פנימה, 1:2 לבית"ר ירושלים.


רוני גפני לא מצליח לעצור את עומר פרץ (צילום: אלי אלגרט)

 

הצעירה קיבלה מרץ מהשער ובדקה ה-77 הצליחה לאזן את התוצאה. שכטר חטף כדור, מסר לבן שושן, שדהר לכיוון הרחבה. החלוץ העביר בין רגליו של קוזוקין ומול אבי אבגי בעט באלגנטיות לרשת, 2:2. השיוויון החזיק מעמד שלוש דקות בלבד. מבצע אישי של ז'אואו פינטו הסתיים בשער ענק, אחרי סלאלום אדיר בתוך הרחבה, 2:3 לבית"ר ירושלים.

 

איתי שכטר: "כולנו נעבוד קשה כדי להיות בסגל"

גיא לוי הוסיף בסיום ההתמודדות: "החכמה תהיה לבחור את השחקנים הנכונים בחודש מאי, לפני האליפות ולא עכשיו. אני שמח שדרור קשטן ומשה סיני באו לראות את המשחק, כי מעבר להצלחה באליפות אירופה, אנחנו רוצים גם להכשיר שחקנים לנבחרת הבוגרת".

 

עמית בן שושן, ששיחק עם הצעירה, אמר: "חבל שהפסדנו, אבל לא נורא. אני חותם על שער כמו שכבשתי היום נגד בית"ר, גם באליפות אירופה. חסרו לנו כמה שחקנים, אבל כבר הראנו בעבר שאנחנו נבחרת מצוינת. אני שמח להיות בנבחרת, לא משנה אם בצעירה או בבוגרת. מאושר להיות פה וכל פעם אני נותן את הנשמה".

 

איתי שכטר: "כשנכנסתי, הבאתי שינוי למשחק. במחצית השניה נראנו טוב יותר. יש פה שחקנים עם איכויות וכולנו נעבוד קשה כדי להיות בסגל לאליפות אירופה".

 

הרכבים

הנבחרת הצעירה: יוסי שקל; יובל שפונגין (איציק עזוז, 46), מוחמד שחבארי, עודד אלקיים, אלירן דנין; עומר דמארי, עידן סרור (קובי דג'אני, 46), עומר פרץ (גילי ורמוט, 46), אבירם ברוכיאן; טוטו תמוז (עמית בן שושן, 46), שלומי ארבייטמן (איתי שכטר, 56).

 

בית"ר ירושלים: איציק קורנפיין (אבי אבגי, 46); עמרי אפק (קובי מויאל, 71), תומר בן יוסף (אלי ששון, 59), איתן טיבי (שמעון גרשון, 46), רוני גפני; קובי מויאל (שמואל קוזוקין, 59), דרק בואטנג (דוד אמסלם, 54), אבי ריקן (גל אלברמן, 46), מילובאן מירוסביץ' (זאואונו פינטו, 46); ברק יצחקי (חן עזריאל, 54), כריסטיאן פביאני.


פורסם לראשונה 06/12/2006 16:27

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלי אלגרט
תמוז מול בואטנג
צילום: אלי אלגרט
מומלצים