שתף קטע נבחר

אייברסון יעזוב את פילי. מי מעוניינות?

קוין גארנט, פול פירס ויתר כוכבי הליגה, מתענגים על האפשרות לשחק לצד אלן אייברסון, אחרי שפילדפיה הודיעה כי היא מחפשת טרייד עבורו

אלן אייברסון לא מרגיש בנוח בפילדלפיה כבר כמה שנים. החיבור עם AI יצר בעיות כבר מתחילתו, לאחר שזה נבחר ראשון בדראפט 96' (שחקן הבחירה הראשונה הנמוך אי פעם). בהרבה מובנים אייברסון התאים לעיר אחוות האחים כמו כפפה ליד ויצר כמה רגעים בלתי נשכחים עבור אוהדי ה-76'. מצד שני, מערכת היחסים בין המועדון לשחקן תמיד היתה בעייתית ולאחרונה הדרדרה לתהומות חדשים.

 

אייברסון כעס על היחלשות הקבוצה והבין שאליפות הוא כבר לא יראה בעיר. גם מערכת היחסים עם מוריס צ'יקס לא תרמה לעניין ובסוף השבוע הודיעו סוכניו של השחקן לקברניטי הקבוצה כי הוא מעוניין בטרייד. הג'נרל מנג'ר בילי קינג שמע, הבין (סופסוף) את המצב והחליט לשחרר את הכוכב הגדול ביותר של הקבוצה בעשור האחרון. היו"ר אד סינידר הודה הלילה: "אנחנו מחפשים טרייד עבורו. הגיע הזמן שדרכינו ייפרדו ואולי כל העניין הזה יהיה לטובה".  


אלן אייברסון. השידוך לא מסתדר (איי.פי)

 

בינתיים אייברסון לא התלבש למשחק נגד וושינגטון וייעדר גם מהמפגש מול אורלנדו. עכשיו נשאלת השאלה מי ייקח על עצמו את יתרת חוזהו של 'התשובה', על כ-60 מיליוני הדולרים שהוא עוד צפוי להרוויח והאם הסיקסרס, שכבר חיפשו עבור אייברסון טרייד בשנתיים האחרונות ולא אהבו את מה שיש בשוק, יסכימו לכל עיסקת חבילה.

 

אייברסון כבר לא ילד (בן 31), אבל יכול לעזור לכל קבוצה לעשות את קפיצת המדרגה בדרך אולי לאליפות. אפילו בעונה הנוכחית וחסרת החשק שלו, רשם AI ממוצעים של 31 נקודות ו-7 אסיסטים. מיותר לציין שגם מעמדו של כריס וובר על חוזה ה-44 מיליון דולר לעונה שלו, מתנדנד, אבל ספק אם פילי תמצא מישהו שיהיה מוכן לשים עליו את הז'יטונים. וובר היה אחד מהשחקנים אותה ניסתה להביא פילי כדי לעזור ל-AI לקחת את הקבוצה קדימה. בין היתר הגיעו ג'רי סטקהאוס, לארי יוז, קית' ואן הורן וגלן רובינסון, שכבר יצאו את עיר האחווה כפי שנכנסו בשעריה.


פול פירס ודלונטה ווסט. מחכים לתשובה (איי.פי)

 

עכשיו נראה מי תזכה בשירותיו של הרכז המצויין, שעוד עשוי למצוא את עצמו גם בדאלאס (אולי תמורת דבין האריס) או במינסוטה, שנראית כמועמדת החזקה ביותר לקליטתו. במיניאפוליס חולמים להשאיר את הסופר-סטאר קווין גארנט, שמתלונן גם הוא בשנים האחרונות על היחלשות הקבוצה. אייברסון נראה כמי שיתאים לשחק לצד KG, והטי-וולבס יהיו מוכנים להציע את ריקי דייויס והרוקי רנדי פוי, שנחשב לכישרון גדול. גארנט מתלהב: "תביאו אותו. אני מת על 'התשובה'. אני לא יכול לחשוב על מישהו שלא ישמח לשחק איתו, נקבל אותו בזרועות פתוחות. איפה קווין מקהייל?".

 

גם בוסטון, שלא תתנגד לשחרר לסיקסרס את דלונטה ווסט, או סבסטיאן טלפייר, או ראג'ון רונדו ותיאו רטליף, בעניין. פול פירס צריך עוד כוכב גדול ומנוסה לצידו שיעזור לקבוצה הצעירה להגיע לשלבים הגבוהים של הפלייאוף ואולי אף מעבר לכך. פירס עצמו כבר הספיק להתבטא בעניין: "אנחנו יכולים לעבוד טוב ביחד. בכל פעם שיש לך שני שחקנים בקליבר הזה, הדברים כבר יסתדרו. מי יסרב לשחקן כמו אלן אייברסון? יהיה נהדר לראות אותו כאן".

 

מלבד שלוש הקבוצות הללו, גם דנבר, גולדן סטייט ואולי אפילו מיאמי, כבר מכינות עיסקאות אפשריות עבור הבאתו של הכוכב. עבור חלק מהאוהדים, מדובר בפרידה באיחור של 3 שנים, אבל לכולם ברור שאייברסון היה חלק מהעיר. "אני יודע שהוא חלק מהלב של פילדלפיה", אמר הלילה כריס וובר. "קשה לי לדמיין את העיר בלעדיו". AI עצמו הגיב בעצבות, "עד כמה שזה קשה עבורי להודות בזה, שינוי אולי יעשה לי טוב". מי יודע, אולי גם לפילדלפיה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איי פי
אייברסון. נמאס לו
צילום: איי פי
מומלצים