שתף קטע נבחר

אולמרט: אין התרעות למלחמה מיידית

רגע לפני צאתו למסע בבירות אירופה ניסה ראש הממשלה להנמיך להבות בזירה הסורית. "כל מה שאני יודע לא מצביע על הכנות למלחמה מיידית", הבהיר. על כנס הכחשת השואה באיראן: "מעיד על עומק השנאה והקנאות הפונדמנטליסטית. כל מדינה נאורה חייבת להסתייג מהכינוס הזה"

"לא קיבלתי שום התרעות מודיעניות שמצביעות על אפשרות למלחמה", כך אמר אחר הצהריים (יום ב') ראש הממשלה, אהוד אולמרט, רגע לפני שהמריא למסע דילוגים באירופה. אולמרט התייחס בדבריו לדיווחים בישיבת הממשלה אתמול, לפיהם סוריה מקדמת כוחות. "כל מה שאני יודע לא מצביע על הכנות למלחמה מיידית. אני לא מפרש זאת כהכנות למלחמה עם ישראל", הוסיף אולמרט.

 

אתמול דיווח ראש חטיבת מחקר באמ"ן, יוסי ביידץ, בישיבת הממשלה כי "נשיא סוריה, בשאר אסד, פועל שני מסלולים מקבילים: מצד אחד הוא לא מבטל אפשרות של הסדר מדיני עם ישראל אך מצד שני מכין את כוחותיו לעימות צבאי על ידי ייצור מוגבר של טילים ארוכי טווח וקירוב טילי נ"ט לחזית ברמת הגולן. בראייה שלו אין סתירה בין השניים". עם זאת אמר ביידץ כי "אין לנו מידע מודיעיני שלסוריה יש כוונה לפתוח במלחמה בקיץ הקרוב, או לחמם את הגבול בפעולות התנגדות ולחימה. כל הדיבורים על מלחמה בקיץ 2007 הם דיבורים לא אחראיים".

 

בנושא הפלסטיני התייחס אולמרט בדבריו גם ליוזמה הערבית-סעודית, אותה מיהר לאמץ שותפו לקואליציה, שר הביטחון עמיר פרץ. "הבסיס היחיד למשא ומתן הוא מה שמוסכם ומקובל על הקהילה הבינלאומית - מפת הדרכים והסכמות הקוורטט", הבהיר.

 

על הכנס באיראן העוסק בנושא השואה, אמר אולמרט כי זוהי "תופעה קולנית המצביעה על עומק השנאה והקנאות הפונדמנטליסטית של הממשל האיראני הנוכחי. כל מדינה נאורה היתה חייבת להסתייג מהכינוס הזה. אין בדבר הזה פשרות ולא יהיו פשרות".

 

סבב פגישות ובראשן: הוותיקן

ראש הממשלה המריא בצהריים לברלין, בדרכו לסבב פגישות עם מנהיגים בבירות אירופה. שיאו של המסע צפוי בפגישה שיערוך ראש הממשלה עם האפיפיור, בנדיקטוס ה-16, בוותיקן.

  

ביומן המסע של אולמרט באירופה רשומות מספר פגישות חשובות - ביניהן פגישתו עם קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל בברלין מחר, ועם ראש ממשלת איטליה רומנו פרודי, שתתקיים ביום רביעי ברומא.

  

האג'נדה של ראש הממשלה במסעו לבירה הגרמנית מוכרת: אולמרט ידבר על הנושא הפלסטיני ועל ציר הרשע הנמתח מאיראן ודמשק עד לשטחי הרשות הפלסטינית. פגישתו עם מרקל חשובה על רקע העובדה כי החל מה-1 בינואר 2007, צפויה גרמניה להחליף את פינלנד כנשיאה התורנית של האיחוד האירופי.

 

ביום רביעי צפוי אולמרט לטוס לרומא, שם יפגוש את ראש ממשלת איטליה, רומנו פרודי. פרודי, ראש ממשלה חדש יחסית, נחשב לידיד חשוב לישראל. החיילים האיטלקים מובילים היום את הכוח הרב לאומי האוכף את יישום החלטה 1701 של האו"ם בדרום לבנון, ולאחרונה אף הציע פרודי להציב חיילים איטלקים בציר פילדלפי וביהודה ושומרון.

 

בפגישה עימו יבקש אולמרט לחזק את שותפותה של רומא בלחץ הבינלאומי המופעל על ממשלת חמאס, הן דרך שלושת תנאי הקוורטט והן באמצעות הטלת מצור כלכלי. אולמרט יבקש מפרודי לסייע באטימת הסדקים המתגלים באחדות האירופית בסוגיה הפלסטינית, וכן יבקש את תמיכתו בהחלטה של מועצת הביטחון הקוראת להטיל סנקציות על איראן.

 

הרגע הדרמטי במסעו של אולמרט בבירות אירופה יירשם בפגישתו עם האפיפיור בנדיקטוס ה-16. אולמרט מקווה כי יוזף רצינגר בן ה-79, יצא בקריאה נגד הטרור ובעד הציר המתון באזור, אותו מנסה ראש הממשלה לחזק.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ניב קלדרון
ראש הממשלה, היום
צילום: ניב קלדרון
צילום: איי אף פי
נערך למלחמה? אסד
צילום: איי אף פי
צילום: רויטרס
הכוח הרב-לאומי ברמת הגולן
צילום: רויטרס
מומלצים