שתף קטע נבחר

מזכ"ל האו"ם באן: לא מקובל לקרוא למחיקת עם

רגע לאחר השבעתו התייחס מזכ"ל האו"ם הנכנס להכחשת השואה באיראן והדגיש כי השואה היא עובדה היסטורית. "הכחשת עובדות היסטוריות, במיוחד בנושאים משמעותיים כמו השואה היא בלתי מתקבלת על הדעת. לא מקובל גם לקרוא למחיקת מדינה או עם", אמר. הוא לא פסל ביקור באיראן, אך בסוגיית הגרעין שמר באן על שתיקה

בשורות טובות מהאו"ם: המזכ"ל הנכנס של ארגון האומות המאוחדות, באן קי-מון, שוחח אמש, (יום ה') עם עיתונאים לאחר שנשבע אמונים לתפקיד, ואמר כי לא מתקבל על הדעת להכחיש את השואה או לקרוא למחיקת ישראל מהמפה.

 

במסיבת העיתונאים לאחר השבעתו נשאל המזכ"ל הנכנס על התבטאויות נשיא איראן, מחמוד אחמדי–נג'אד, והשיב:

"הכחשת עובדות היסטוריות, במיוחד בנושאים משמעותיים כמו השואה היא בלתי מתקבלת על הדעת". לדבריו, "לא מקובל גם לקרוא למחיקת מדינה או עם. אני רוצה לוודא שהעיקרון היסודי הזה מכובד הן במילים והן במעשים על ידי כל חברי הקהילה הבינלאומית".

 

אחמדי נג'אד, כזכור, הספיק מאז עלייתו לשלטון באוגוסט אשתקד לכנות את השואה "מיתוס" ואת ישראל - "גידול במזה"ת". בשבוע החולף התקיימה בהשראתו ועידה בטהרן שכל מטרתה הייתה הכחשת השואה.

 

אופציה פתוחה לסיור באיראן

באן, שר החוץ לשעבר של דרום קוריאה, מחליף בתפקידו את המזכ"ל היוצא, קופי אנאן, ויחל בכהונה בחודש ינואר הקרוב. למרות דבריו המחמירים, מזכ"ל האו"ם הטרי הותיר לעצמו אופציה פתוחה בנוגע לביקור אפשרי בטהרן. "אם ומתי שהסיטואציה תדרוש ממני לעשות זאת, אני מוכן לקיים דיאלוג עם העם האיראני", אמר. על רקע האפשרות שיוטלו סנקציות על איראן במועצת הביטחון, חמק המזכ"ל החדש מהתייחסות לשאלות בנוגע לשאיפות הגרעין האיראניות.


זה שנכנס, וזה שיוצא. באן ואנאן (צילום: סי"צ) 

 

שלשום, כזכור, המשיך נשיא איראן בהצהרותיו בנוגע לישראל ולשואה. הוא קיבל לפגישה בלשכתו את נציגי נטורי קרתא

שהגיעו לכנס מכחישי השואה שנערך בטהרן. אלו הודו לנשיא על "עמדותיו האמיצות נגד פשעי המשטר הציוני" וכן על תמיכתו ביהודים. הם אמרו לו כי הם "מסתייגים מפשעי הציונים בפלסטין הכבושה".

 

עוד אמרו לו כי "טבח היהודים במלחמת העולם השנייה שימש תירוץ לציונים ותומכיהם כדי להקים את מדינת ישראל". בהודעה שפרסמה לשכתו של הנשיא האיראני בתום הפגישה קרא אחמדי-נג'אד לאנשי דת, מדענים וחוקרים משלוש הדתות "להקים חזית מאוחדת נגד הציונים במטרה למנוע פשעים נגד האנושות". יממה קודם לכן הסביר לבאי הכנס בטהרן כי ישראל תימחק מהמפה "כמו ברית המועצות".


פורסם לראשונה 14/12/2006 22:26

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לא מקובל. באן קי-מון
צילום: איי פי
צילום: רויטרס
המזכ"ל היוצא אנאן
צילום: רויטרס
צילום: איי אף פי
אחמדי-נג'אד בכנס הכחשת השואה
צילום: איי אף פי
מומלצים