שתף קטע נבחר

דנקנר מכר מניות אי.די.בי ב-100 מיליון שקל

חברת גנדן הולדינגס, חברת ההשקעות הפרטית של דנקנר, מכרה את המניות למשקיעים מוסדיים באמצעות לידר שוקי הון. לפני כשבועיים מכר דנקנר בעסקה "מחוץ לבורסה" כ-1.6% ממניות אי.די.בי. בהיקף של כ-70 מיליון שקל

חברת גנדן הולדינגס, חברת ההשקעות הפרטית של דנקנר, מכרה היום (ה') למשקיעים מוסדיים, באמצעות לידר שוקי הון, מניות של אי.די.בי אחזקות בהיקף של כ-100 מיליון שקל.

 

הפצת המניות בוצעו לפי שער של 113.8 שקל למניה, כ-1% פחות ממחיר המניה במהלך המסחר בבורסה בתל אביב. טרם המימוש הנוכחי, החזיקה גנדן ב-47.81% מהון המניות של אי.די.בי אחזקות. 

 

לפני כשבועיים מכר דנקנר בעסקה "מחוץ לבורסה" כ-1.6% ממניות אי.די.בי. (606.9 אלף מניות) בהיקף של כ-70 מיליון שקל במטרה להגדיל את מספר המניות שבידי הציבור ולעמוד בתנאי המסחר במדד המעו"ף, לקראת העדכון של סוף חודש דצמבר.

 

בנוסף, הפיצה עבורו כלל פיננסים בטוחה, השייכת לקבוצת אי.די.בי. מניות גב ים ב-70 מיליון שקל, אך היום בחר דנקנר חברת חיתום מתחרה, לידר שוקי הון, שתבצע את הפצת המניות.

 

מניית אי.די.בי. אחזקות יורדת כעת ב-1.39% במסחר בבורסה לשער של 11.37 שקל, המשקף לחברה שווי שוק של 4.34 מיליארד שקל.

 

דנקנר הקים ב-1996 את חברת ההשקעות גנדן ובשנת 2003 רכש את גרעין השליטה באי.די.בי מהמשפחות רקאנטי וקרסו תמורת 840 מיליון דולר. 

 

קבוצת אי.די.בי נחשבת לאחת מחברות האחזקות הגדולות במשק. הקבוצה שולטת (באמצעות אי.די.בי פיתוח) בדיסקונט השקעות, כלל ביטוח וכלל תעשיות. אחזקות אלו מעניקות לה שליטה בפועל בעשרות חברות מובילות במשק, בהן: כור, מכתשים אגן, סלקום, שופרסל, נכסים ובנין, נטויז'ן, ברק, אלרון, נייר חדרה, גולף, כיתן ונשר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: סיון פרג'
נוחי דנקנר, מוכר מניות
צילום: סיון פרג'
מומלצים