שתף קטע נבחר

ממפיס פיטרה את מייק פראטלו

המאמן הוותיק הוביל את הגריזליס לפלייאוף בשנתיים האחרונות, אבל 11 הפסדים ב-12 המשחקים האחרונים היו יותר מדי בשביל הנשיא ג'רי ווסט. עוזרו טוני בארון מונה כמאמן זמני

על אף שחסרה את שחקנה המצטיין במשך רוב משחקי העונה, החליטה ממפיס גריזליס לפטר את מייק פרטלו ממשרת המאמן. בשנתיים האחרונות הוביל פראטלו את ממפיס לפלייאוף, אבל מאזן פתיחת עונה של 24:6 סימן את דרכו של המאמן הוותיק החוצה.

 

טוני בארון, מעוזריו של פראטלו, מונה למאמן זמני עד שיימצא מחליף. ממפיס פתחה את העונה ללא הסנטר פאו גאסול, ששבר רגל באליפות העולם בכדורסל ונעדר מ-22 המשחקים הראשונים העונה. בארון, שחקן מכללת דיוק ומאמן בליגת המכללות בעברו, יערוך בשבת את משחקו הראשון כמאמן ראשי בקבוצת NBA, נגד טורונטו. 


פראטלו עם צ'אקי אטקינס. נפרד במילים "כעת הקבוצה תשתפר" (רויטרס)

 

פראטלו הגיע לממפיס בדצמבר 2004 כמחליף ליובי בראון הוותיק, ובשתי העונות בהן אימן את הקבוצה הגיע עימה לפלייאוף. עם זאת, הגריזליס מעולם לא נוצחו במשחק פלייאוף, והודחו "על האפס" בשתי הסדרות בהן השתתפו.

 

נשיא ממפיס גריזליס ואגדת הכדורסל מהעבר, ג'רי ווסט, הודיע על המהלך וכינה את פראטלו "מאמן גדול": "הרגשנו שעלינו ליצור שינוי ולפנות לדרך אחרת, בהתאם למטרות שהצבנו. אנחנו מאחלים למייק הצלחה בכל מעשיו", נמסר בהודעה. ביום רביעי נחלה ממפיס הפסד חמישי רצוף ו-11 מ-12 המשחקים האחרונים, 112:96 למילווקי, לאחריו נשמע גאסול שבור: "אנחנו סופגים קריאות בוז באולם הביתי שלנו. זה נורא. יש לנו יותר מדי נפילות במשחק ההגנה שלנו וקולעים מעלינו יותר מדי נקודות קלות".

 

ממפיס החלה העונה בשינוי כששחררה את שיין באטיה ולורנזן רייט הוותיקים ובמקביל קידמה את הרוקיס רודי גאי וקייל לוארי. פראטלו אימן שמונה שנים את אטלנטה הוקס בימי הזוהר של הקבוצה באמצע שנות השמונים ואף נבחר למאמן השנה ב-1986. לאחר מכן אימן את קליבלנד קאבלירס במשך שש שנים ועבר לשמש פרשן טלויזיה. את ממפיס קיבל לפני שנתיים עם מאזן 5:11, וכאמור הוביל את הקבוצה לפלייאוף.

 

"חבל שלא הצלחתי למצוא את הדרך לשפר דברים וברור לי הצורך בשינוי", אמר פראטלו לפני שעזב. "אבל אני מאמין שהקבוצה תלך ותשתפר כעת".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים