שתף קטע נבחר

"זה חוק נגד האמנים"

עמיר בניון הגיע עד לכנסת כדי לזעוק את זעקת האמנים שזכויות היוצרים והפרנסה שלהם נרמסות על ידי חברות התקליטים. "אם אנחנו לא נהיה פה, המוזיקה תלך ותגווע", הוא אומר

 

 

הזמר עמיר בניון ממשיך את מאבקו למען זכויות היוצרים: הבוקר (ג') התייצב בניון לדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת על חוק זכויות יוצרים, בעקבות הזמנתה של חה"כ לימור לבנת. הדיון עסק ברובו בשימוש ביצירות בבתי ספר ובמוסדות חינוך. אחד מן הנושאים שבהם דנו היה שימוש הוגן ביצירות מקוריות במוסדות החינוך. חברי הוועדה הסכימו כי שימוש ביצירות של סופרים, משוררים, מוזיקאים וכד' ייעשה רק למטרת הוראה ובחינה. בנושאים אחרים, היוצרים יזכו לתמלוגים. 

 

אולם בניון טען כי "הנזק הכלכלי האמיתי לא נגרם על ידי מוסדות החינוך אלא על ידי הפדרציה למוזיקה וחברות התקליטים. הנזק האמיתי הוא מה שנעשה לאחר הגבייה ולאחר השימוש ביצירה". אביהו מדינה, שהשתתף גם הוא בדיון, הוסיף ואמר: "למרות שהיוצרים רוצים שילמדו את יצירתם בבית הספר, עדיין לא יהיה להם כסף לאוכל". 

 

בניון המשיך ואמר: "יש פה ישיבה על זכויות יוצרים אבל אין פה שום יוצר". בשלב זה פנה מדינה לבניון ואמר: "אני נמצא כאן", ובניון השיב: "אבל אתה לא מייצג אותי, אתה מייצג את אקו"ם

(האיגוד השומר על זכויות היוצרים). הייתי מבקש לבדוק בצורה חיצונית - מה זה הפדרציה? מי היא? מה התפקיד שלה? מה זה אקו"ם? שום החלטה כזו או אחרת לא יכולה להתקבל מאקו"ם או מהפדרציה, הם לא מייצגים אותי". 

 

מזה כמה שנים מנהל בניון מאבק למען האמנים בישראל. בשנה שעברה החזיר בניון את פרס אקו"ם בו זכה ותרם את הכסף - 15 אלף שקל - לנזקקים. "התפקיד שלנו האמנים, הוא להוציא את הטוב מן הרע", אמר אז. בעבר כבר יצא בניון נגד חברות התקליטים ואקו"ם והאשים אותם בעושק ובניצול. במקביל החליט בניון לפני יותר משנה לפרוש מהבמה. אך לפני כחודשיים חזר להופיע בפני קהל והופעתו הראשונה נערכה בעיר הולדתו, באר שבע. אלבומו החדש שייצא במהלך השנה ייקרא "הרהורים" ויכלול רק יצירה אחת ארוכה.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יריב אלדד
עמיר בניון. "צריך להתאבל"
צילום: יריב אלדד
לאתר ההטבות
מומלצים