שתף קטע נבחר

החשד: שילמו 10,000 ש' תמורת ביצוע פנדל מכוון

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד זגורי, בן שימול ובובליל וחשפה את המפגשים בינם לבין שחקני הפועל ב"ש. מעצרם של השלושה הוארך ב-17 יום, אסי רחמים לא מוזכר בכתב האישום. וגם: כמה שילמו השלושה על טופס הטוטו?

פרקליטות מחוז דרום הגישה היום (ו') בבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים נגד חגי זגורי, דוד בן שימול ויניב בובליל, החשודים במתן שוחד לשחקני הפועל באר שבע כדי שיטו את המשחק לטובת זכייה בפרס הראשון בטוטו. המשטרה צפויה לעצור מעורבים נוספים ממרכז הארץ בפרשה זו, ולטענתה זהו רק קצה קצהו של הקרחון. על פי מידע חדש שהגיע ל-ynet ושרובו נאסר לפרסום, הפרשה צפויה להתרחב והיא נותרה מורכבת מאוד.

 

שלושת החשודים מואשמים בקשירת קשר לפשע, במתן שוחד בתחרויות בשלושה מקרים, ניסיון לשוחד וקשירת קשר לפשע. על אף סעיפי האישום הקלים יחסית החליטה הפרקליטות, בעקבות החשיבות הציבורית שבתיק זה, להגיש את כתב האישום דווקא בבית המשפט המחוזי ולא בבית משפט השלום.


בן שימול מובל לבית המשפט, לצד עורך דינו אבי חימי (צילום: הרצל יוסף)

 

מכתב האישום עולה כי שלושת הנאשמים יצרו קשר ב-13 לדצמבר עם שרון עמר ותומר אליהו, אך אלו סירבו להיפגש איתם וניתקו להם את הטלפון. לעומתם, עוז יפרח נפגש איתם אך סירב לקחת כסף, ואילו מיקי עטיה, למרות בקשתו לא לקחת כסף, יצא מהפגישה עימם כאשר בכיסיו 20 אלף שקלים. עטיה טען שהוא לא היה מעוניין בקבלת הכסף וניסה להחזיר אותו, אך השלושה התנגדו לכך.

 

יחיאל צגאי יצא מהפגישה עימם, שנערכה בבורגר ראנץ' בצומת קמה, עם 10,000 שקלים, וכך גם אביתר אילוז, לו הם אמרו: "אנחנו צריכים שתעשה פנדל ונפצה אותך בגדול, בענק". לאחר שביקש להחזיר את הכסף קיבל אילוז עוד 5,000 שקלים לכיסו. עוד עולה מכתב האישום כי השלושה - צגאי, אילוז ועטיה - נסעו יחד להיפגש עם הנאשמים ולהחזיר את הכסף, אך אלו לא הסכימו לזאת. 


צגאי, אחרי החזרה למגרש. קיבל 10,000 שקלים לכיס (צילום: יועד כהן)

 

ב-15 לדצמבר מילאו הנאשמים טופס טוטו עליו שילמו כ-614 אלף שקלים, כאשר בכל הטורים הם סימנו הפסד להפועל באר שבע במשחק מול הפועל רעננה. השופטת רויטל יפה כץ החליטה להיענות לבקשת הפרקליטה לאונורה מונטילו סגל מפרקליטות המחוז הדרומי בחלקה ולהאריך את מעצרם של השלושה ב-17 יום. ב-21 לינואר בית המשפט יתכנס שוב לדון בבקשת הפרקליטות להאריך את מעצרם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם.

 

המשטרה: אילוז, עטיה וצגאי לא יישנו טוב בסופ"ש

עורכי דינם של הנאשמים זעמו על כך שהפרקליטות החליטה להגיש את כתב האישום בבית המשפט המחוזי. עורך הדין אבי חימי, המייצג את דוד בן שימול, אמר: "ספק אם המקרה הזה היה מגיע לבית הדין המשמעתי של התאחדות לכדורגל ובטח ובטח לבית משפט השלום. עד אשר פרשת בני סלע לא תגווע אנו נהיה עדים למעצרים מתוקשרים והאשמות מופרזות ומופרכות כנגד אזרחים".


אסי רחמים. כלל לא מוזכר בכתב האישום (צילום: צפריר אביוב)

 

עורך הדין ירום הלוי, המייצג את חגי זגורי, הוסיף: "צר לי שלא מצאנו היום גם את הכדורגלנים המושחתים, שכבר רצים על כרי הדשא ומשטים בארגון הספורט. אני בטוח בחפותם של כל הנאשמים".

 

מכתב האישום עולה כי השחקנים אכן נקלעו לסיטואציה ממנה היה להם קשה מאוד לצאת. יחד עם זאת הפרקליטות טרם החליטה לגביי עניינם, ואם יוגש נגדם כתב אישום או לא. לפי העבירות שבהם הואשמו שלושת החשודים, שאינן כוללות מתן שוחד באיומים, ישנה אפשרות שבסופו של דבר כן יוגש נגד השחקנים כתב אישום. אסי רחמים, שוער הפועל באר שבע, כלל לא מוזכר בכתב האישום.


אילוז, ביחד עם חברתו ואמו. יישן טוב בסוף השבוע? (צילום: הרצל יוסף)

 

עורך הדין ערן אביטל, המייצג את יניב בובליל, אמר ל-ynet כי לטענתו יש מקום להגיש כתבי אישום נגד שחקני הפועל באר שבע, שהרי עבירת השוחד מחולקת לנותן ומקבל ואם המואשמים נתנו שוחד הרי השחקנים קיבלו אותו. לכן, יש להעמידם לדין.  

 

הפרקליטה מונטילו סגל טענה כי לא ניתן היה להוכיח את עניין השוחד באיומים ולכן הוא לא צורף לכתב האישום. במשטרה מעריכים כי אילוז, עטיה וצגאי לא יישנו טוב בסוף השבוע ושיש אפשרות סבירה מאוד כי הם יועמדו לדין.

 

שחקני באר שבע ישחקו השבת מול בני לוד

בהתאחדות יודעים כי יהיה קשה להעניש את השחקנים מבחינה משמעתית, למרות שאלה הודו במעשה, זאת בעקבות המכתב שהתקבל מהמשנה ליועץ המשפטי לממשלה בשבוע שעבר. למרות זאת, יבקשו בהתאחדות מהמשטרה חומר בנוגע לפרטי החקירה, כפי שנעשה בעבר בפרשת ישראל כהן.

 

רק אם יתקבל מהמשטרה חומר מרשיע מכל סוג שהוא יוכל היועץ המשפטי של ההתאחדות להעמיד את השחקנים לדין משמעתי, בעקבות הכנסתו לתקנון של הסעיף המתייחס לעבירות הללו. מחר יטלו שחקני באר שבע חלק במשחק הביתי נגד בני לוד, אליו צפויים להגיע אוהדים רבים של הקבוצה כדי לתמוך בה.

 

בהכנת הכתבה השתתף איזי עין דור

 


פורסם לראשונה 05/01/2007 10:39

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: הרצל יוסף
חגי זגורי בבית המשפט
צילום: הרצל יוסף
מומלצים