שתף קטע נבחר
צילום: אלי שאולי

האם כך תיראה מאזדה 3 הבאה?

מכונית התצוגה ריוגה נועדה להראות את הכיוון העתידי של היצרנית, כך מבטיח לאלי שאולי ראש מחלקת העיצוב של מאזדה. מכונית ראשונה שתושפע ממנה תהיה דווקא ה-3 הקומפקטית. קבוצה שתיים מעולם לא נראתה טוב יותר

"אני חושב שמחליפת ה-3 תקבל משהו מהריוגה", אומר לי לונס ואן-דר-אקר, ראש מחלקת העיצוב החדש יחסית של מאזדה. וכן, הוא מודע היטב למעמדה של היצרנית בשוק הישראלי, ולחלק של המשפחתית הקומפקטית בהצלחה.

 


מאזדה ריוגה. וואוו (צילומים: אלי שאולי)

 

השיחה מתנהלת רגע אחרי שאני פוגש בריוגה (Ryuga) בשלושה ממדים, כך שברור שזו בשורה משמחת מאד. המכונית הזו פשוט נראית נהדר, ספורטיבית ואגרסיבית אבל גם "מחייכת" ובעלת קווים נעימים. וחכו עד שתראו את הפנים הסופר מודרני ועדיין ידידותית. הריוגה, כמו הנגארה לפניה, באה להראות את שפת העיצוב החדשה שמפתחת מאזדה עבור העתיד. המשטחים, המרקם, הקווים.

 

"מדובר בשפת עיצוב חדשה, והעיצובים שלנו צריכים להעביר בבירור את מה שמאזדה מייצגת. בדיוק כמו מטבח איטלקי או יפני", מסביר ואן-דר-אקר. "תראה, מדובר במכונית קופה עם מראה ספורטיבי ומידות דומות למאזדה 3, ועדיין עם מקום מספק לארבעה".

 

הריוגה תוכננה בסטודיו ביפן, והיא חלק ממתקפת מכוניות תצוגה שתימשך גם בז'נבה (מרץ) וטוקיו (אוקטובר). השפעתן של המכוניות, ממש כמו זו של ואן-דר-אקר, לא תורגש בדגמים הקרובים, ה-6 וה-2. רק אחרי כן. "המכוניות האלה היו כבר מוכנות כשהגעתי", מסביר איש שיחי, וממהר להבהיר: "אבל אני אוהב מאד את המראה שלהן. זה בוודאי שיפור גדול לעומת ה-2 הנוכחית והמכוערת..."


 

אז האם מאזדה תמשיך לתקוף? "הבוסים שלי אמרו לי כשהגעתי, שנחש שלא משיל את עורו לא יכול לחיות", מסביר ואן-דר-אקר. "אנחנו רוצים לעשות את הצעד הגדול הבא, והריוגה היא אחד הצעדים הראשונים בכיוון. זו מכונית חשובה מאד". לטובת הטריוויה, מעניין לספר שהאחראי הישיר על עיצוב הריוגה הוא יסושי נקמוטה, מי שחתום גם על ה-MX-5 החדשה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רמז למאזדה 3?
צילום: אלי שאולי
הצצה לעתיד
צילום: אלי שאולי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים