שתף קטע נבחר

אמיר גנס: מתחייב להפסיק לשלוח דוא"ל זבל

תביעה נגד ספאמר ישראלי הסתיימה לראשונה בהישג. בהסדר פשרה מתחייב גנס להפסיק לשלוח הודעות דואר אלקטרוני פרסומיות לנמענים

הסדר נוסף בתביעה שהוגשה בישראל נגד מפיץ דוא"ל הזבל הישראלי, אמיר גנס. אתמול (ג') הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה להסדר פשרה בתביעה של מיקרוסופט העולמית, מיקרוסופט ישראל ו-MSN ישראל נגד אמיר גנס וחברת ניו אפרוץ'.

 

תחילת הפרשה

התביעה הוגשה בחודש פברואר, 2005, התובעות טענו כי גנס שלח דוא"ל זבל למנויי hotmail.com במספר רב של מקרים במהלך 2004 תוך הפרת תנאי השימוש בשירות ובמספר אירועים אף הוסווה מקור ההודעות כך שנראה היה כי מקורם ב-hotmail ישראל, וזאת, על מנת למנוע את סינונן ולהטעות את מקבלי הדואר כי מדובר במייל המגיע ממקור בטוח. נטען עוד כי גנס שלח הודעות בעלות אופי מיני, שהגיע לידי קטינים, על פי מיקרוסופט. התובעות ביקשו לפצות אותן ב-2.5 מיליון שקלים.

  

גנס דחה את הטענות והגיש תלונה במשטרה נגד התובעות בגין "נסיון סחיטה ואיומים". הוא טען כי חברתו לא משתמשת במאגרי מידע לא חוקיים, לא עוברת על החוק ולא התחזתה להוטמייל אלא משתמשת  בתשתית עצמאית, על חשבונה, לצורך משלוח המיילים ומקפידה להסיר נמענים מרשימת התפוצה שלה אשר ביקשו זאת. 

 

גנס מתחייב לא לזבל

על פי הסדר הפשרה, גנס מתחייב "להימנע מלשלוח הודעות דואר אלקטרוני פרסומיות לנמענים, למעט הודעות אשר קבלתן הותרה על ידי הנמענים". כמו כן, גנס ימנע "מלשלוח הודעות דואר אלקטרוני פרסומיות באמצעות שרתי דואר אשר בעליהם לא הסכים למשלוח דואר אלקטרוני על ידו".

 

גנס התחייב לשלם לתובעות פיצוי בסך 100 אלף שקלים בגין כל הפרה עתידית של התחייבותיו והוא יפרסם בכלי התקשורת התנצלות בנוסח הבא:

 

"חברת א.ג ניו אפרוצ' ומר אמיר גנס מביעים בזאת את התנצלותם הכנה בפני התובעות ובפני מי ממנויי שירותי הדואר האלקטרוני שלהן אם נגרם להם נזק ו-או בשל אי הנוחות שנגרמו עקב משלוח הודעות Spam על ידם ומתחייבים בזאת לחדול מכול פעילות שכזו בעתיד. כמו כן, חברת א.ג ניו אפרוצ' ומר אמיר גנס מתנצלים בזאת בפני מיקרוסופט ישראל, מיקרוסופט קורפוריישן ואם.אס.אן ישראל בגין כול פגיעה שייתכן שנגרמה להן כתוצאה מדבריהם בעבר בנושא הספאם והתביעה הנדונה וחוזרים בהם מדבריהם מכל וכול".

 

גנס מתחייב "להימנע מלהעביר לכל אדם, בין בארץ ובין בחו"ל, אמצעים כלשהם להפצת דואר אלקטרוני פרסומי לנמענים, למעט הודעות אשר קבלתן הותרה על ידי הנמענים.

 

גנס התחייב עוד להימנע מהפרת זכויות התובעות בסימן המסחר Hotmail.com ו-Hotmail.co.il ולא להשתמש בהם בכל דרך.

 

תגובת מיקרוסופט ישראל: "מיקרוסופט ישראל השיגה את מטרתה שהיא הגנת הגולשים בישראל מפני דואר זבל (ספאם), ואנו מרוצים מאוד מהתוצאה הסופית של ההליך המשפטי".

 

תגובתו של אמיר גנס

"תעשיית הספאם הפכה בעת האחרונה ליותר ויותר אנוכית, פוגעת ומזיקה. הגורמים לתופעה הם הספאמרים עצמם - לא מיקרוסופט ולא אף אחד אחר. הספאמרים כרתו במו ידיהם את הענף עליהם הם יושבים תוך כדי פגיעה באותם מפרסמים לגיטימיים אשר אינם מציקים, פוגעים או מפרסמים מוצרים מפוקפקים.

 

"רוב הספאם המקומי בישראל היה דווקא לגיטימי, אולם הוא בטל בשישים לעומת כמויות הספאם העצומות והמזיקות המגיעות מארצות נכר. לאחרונה התחוור לנו, בעקבות שכלולי הטכנולוגיה האחרונים, כי כדי להעביר מודעות מיילים לרשימה של מיליוני נמענים יש צורך בשימוש בטכנולוגיה אשר אינה חוקית (שרתי פרוקסי) - וזאת סירבתי לעשות בכל תוקף מאחר וזוהי עבירה על החוק. לצערי, יתר עמיתי למקצוע בישראל ובחו"ל כבר מזמן עושים שימוש בטכנולוגיה זאת.

 

"בקשר למאבק העקרוני שניהלתי מול מיקרוסופט, הבנתי שבעסקים פגישות ביומן ועקרונות רושמים בעזרת עיפרון, ולכן החלטתי כי עדיף לי להשקיע את זמני ומרצי בגידול המשפחה ולפרוש מהמאבק, ומספאם בכלל. בימים אלו אני מסיים את פיתוחו ורשומו של פטנט טכנולוגי חדש לפרסום באינטרנט אשר ישנה את תפיסת הפרסום המקוון - בארץ ובעולם תוך זמן קצר - פרטים על כך יימסרו בהודעה נפרדת".

 

מקרים קודמים

מיקרוסופט לא השיגה במשפט את התוצאות להן קיוותה בתחילה. גנס לא ייקנס ולו במקצת הסכום הראשוני שנתבע ממנו. עו"ד שי-לי שפיגלמן, היועצת המשפטית של חברת מיקרוסופט, אמרה סמוך לזמן הגשת התביעה: "מקרוסופט היתה מעורבת בלמעלה מ-120 תביעות נגד זבלנים, בהן נפסקו עד היום למעלה מ-300 מיליון דולר. אנחנו מעריכים שסיכויי ההצלחה שלנו גבוהים".

 

תביעות קודמות נגד גנס הסתיימו בתוצאות פחות טובות מבחינת התובעות. במסגרת הסדר המשפטי בתביעה שהגישה ספקית האינטרנט 012 קווי זהב נגד הספאמר הישראלי, התחייב האחרון לא להשתמש בשירות של 012 להפצת ספאם, אך לא שילם פיצויים. תביעה נוספת אשר הגיש גולש פרטי נגד גנס, בבקשה לפיצויים ולצו שיאסור על גנס לשלוח ספאם, הסתיימה בלא כלום.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: משה הלוי
גנס. מתחייב לא לשלוח ספאם
צילום: משה הלוי
מומלצים