שתף קטע נבחר

ההתנכלויות בחברון: אבנים ומכות בדרך הביתה

משפחת אבו-עיישה, אשר תמונות שלה מותקפת על ידי מתנחלת פורסמו כאן לראשונה, תיעדה גם כיצד אחד מבניה מנסה להגיע לביתו דרך מסלול מכות ואבנים. פרץ הורה לפתוח בחקירה בעקבות התמונות, המתנחלת התוקפת זומנה לחקירה במשטרה

לאחר פרסום הסרטון ב-ynet בו נראו תושבים יהודים בחברון מתנכלים באלימות למשפחת אבו-עיישה הערבייה, אנו מביאים סרט נוסף שצולם גם הוא על ידי בת המשפחה ונמסר לארגון לזכויות אדם "בצלם". במקביל, החלה אתמול (יום ד') משטרת מחוז ש"י לטפל במקרה שנחשף בסרטון הראשון וזימנה לחקירה את המתנחלת המופיעה בו.

 

בסרט החדש נראים בני המשפחה מתעמתים עם ילדי מתנחלים בשכונת תל-רומיידה במאמץ להכניס לתוך ביתם את שריף, אחד מילדיהם. הבן נראה עומד על שער הכניסה לשכונה ואינו מצליח להתקדם לביתו, נוכח האבנים והמכות מצד ילדי המתנחלים. בעקבות פרסום הסרטון הורה שר הביטחון, עמיר פרץ, לפתוח בחקירת המקרה.

 

בעקבות פרסום הסרטון הראשון, סיפר האב כי בני המשפחה משתדלים לתאם את זמני הגעתם לבית ויציאתם ממנו על פי "לוח הזמנים" של המתנחלים כדי להמנע מחיכוכים אלימים עמם. במקרה הנוכחי נראה כי החיילים מתקשים להשתלט על ילדי המתנחלים.

 

תייסיר אבו עיישה, אבי המשפחה, סיפר כי בחודש שעבר, כאשר אישתו היתה בהריון היא חשה בכאבים והם החליטו לצאת ב-2 לפנות בוקר מן הבית כדי להימנע מן החיכוך. "הלכנו ברגל דרך ארוכה וכאשר הגענו לבית החולים התברר שהעובר כבר מת, אני אינני יודע לומר אם הוא מת בגלל ההליכה הממושכת או בגלל הקרינה שבשער שאנחנו חייבים לעבור או מכל סיבה אחרת שהיא, אבל כל המצב מעלה אצלנו חששות באשר לחיים פה לנוכח כל הסכנות היומיומיות. העובר מת וגם אם אין למצב הבטחוני מסביבנו אחריות, אני לא יכול שלא לשאול את עצמי האם אין לכך כל קשר".

 

פרץ, כאמור, הורה לבצע חקירה יסודית ומיידית בעקבות הפרסום ב-ynet על ההתנכלויות שעוברים בני משפחת אבו-עיישה בחברון מצד מתנחלים. פרץ, שראה את צילומי הווידאו הקשים ושמע את העדויות של בני המשפחה, שוחח עם אלוף פיקוד המרכז, יאיר נווה, והורה לו לבצע חקירה מיידית של האירוע כולו, המבייש כהגדרתו, את מדינת ישראל.

 

ועד היישוב היהודי בחברון מסר כי הוא מברך על החלטת שר הביטחון. מנגד, תנועת "נשים בירוק" קראה לשר הביטחון ולמשטרה לחזור מיידית מכוונתם לחקור את המתנחלת שהופיעה בסרט הווידיאו. לדברי התנועה, "כל 'פשעה' דיבורים לעבר שכנה ערביה, הידועה כמי שמתנכלת ליהודים בשיתוף עם תנועות שמאל קיצוני מהארץ ואנרכיסטים מחוץ לארץ". בתנועה קראו למשטרה "להתחיל לחקור את הערבים התוקפים יהודים מדי יום, אם על-ידי בקבוקי תבערה או על-ידי אבנים או חדירה לקרוואנים וגניבה של רכוש יהודי".

 

לעומת זאת, מזכ"ל "שלום עכשיו", יריב אופנהיימר, אמר בתגובה לסרט הנוסף כי "צה"ל הוא שותף לפשעים בחברון ולא עושה דבר על מנת למנוע את ההתנכלויות היום-יומיות לתושבים הפלסטינים. חברון הפכה לסמל של אלימות וברבריות מצד המתנחלים, שעושים בעיר ככל העולה על רוחם. על שר הביטחון לשנות באופן מוחלט את המצב בעיר".


פורסם לראשונה 10/01/2007 20:20

 

השתתפו בהכנת הידיעה: חנן גרינברג ואפרת וייס
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המתנחלת שתקפה את משפחת אבו-עיישה. בדרך לחקירה
חברון. פרץ הורה לחקור
צילום: איי אף פי
מומלצים