שתף קטע נבחר

צילום: מיכאל קרמר

חשש בלשכת פרץ: חלוץ יגלגל כדור שלג

אחרי המלחמה נוצרה המשוואה: אולמרט, פרץ וחלוץ "תלויים זה בזה, או שיהיו תלוים זה לצד זה". חלק ממקורביו של פרץ חוששים כעת: ההתפטרות תגלגל כדור שלג. אחרים אומרים: "אין שום קשר בין הדרג המבצע ובין הדרג המדיני. לא יכול להיות אפקט דומינו"

הילכו שנים יחדיו? רגשות מעורבים בסביבתו הקרובה של שר הביטחון, עמיר פרץ, בעקבות התפטרותו של הרמטכ"ל, רב באלוף דן חלוץ. גורמים המקורבים לפרץ אמרו הלילה (יום ד') ל-ynet כי הם מודאגים מ"כדור השלג שיכול להיווצר בימים הקרובים".

 

הגורמים הביעו חשש כי לאחר התפטרות חלוץ, ידרש גם שר הביטחון להתפטר מתפקידו. "נכון שאין קשר בין האחריות המוטלת על הרמטכ"ל ובין האחריות המוטלת על שר הביטחון, אבל יכול להיות כדור שלג שיטרוף את כל הקלפים", אמר גורם בסביבתו הקרובה של פרץ. גורמים אחרים הביעו, עם זאת, ביטחון מלא בהמשך כהונתו של פרץ כשר ביטחון, ודחו את האפשרות ש"אחרי חלוץ יילך גם עמיר".

 

 

כשהחלו להתברר מחדלי מלחמה לבנון השניה, נפוצה במערכת הפוליטית ובתקשורת ההנחה שאהוד אולמרט, דן חלוץ ועמיר פרץ מצויים באותה קלחת. ההנחה קבעה כי "הם תלויים זה בזה, או שהם יהיו תלויים זה לצד זה", והיא נועדה לבטא את התחושה שעם התפטרותו של אחד משלושת האישים - יווצר אפקט דומינו שיוביל להתפרקות הממשלה ולזעזועים קשים ביותר במערכת הפוליטית כולה. ההערכה היתה שפרץ, חלוץ ואולמרט נמנעים מלתקוף זה את תפקודו של האחר במהלך המלחמה בלבנון, על מנת למנוע מצב של התפרקות ה"שלישיה".

 

"כרגע אין השפעות מיידיות על עמיר פרץ", טען הלילה גורם בסביבתו הקרובה של שר הביטחון. לדבריו, להתפטרות של חלוץ לא תהיה השפעה על השר.

 

אותו גורם הוסיף כי "ההתפטרות משפיעה בעיקר על לוחות הזמנים של שר הביטחון. אפקט הדומינו במקרה הזה לא חייב לעבוד. הרמטכ"ל היה בודד מול הדרג המדיני, לאור הביקורת החריפה שספג בתוך צה"ל אחרי המלחמה. חוץ מזה, אין שום קשר בין הדרג המבצע ובין הדרג המדיני, ולכן לא יכול להיות אפקט דומינו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ניב קלדרון
הילכו שניים יחדיו?
צילום: ניב קלדרון
צילום: אריאל ירוזולימסקי
דריכות במערכת הפוליטית. שולחן הממשלה
צילום: אריאל ירוזולימסקי
מומלצים