שתף קטע נבחר

ישראלים ודיאטה: קלוריות? את מי זה מעניין

רק 17 אחוז מהישראלים מטריחים עצמם וסופרים את הקלוריות מהמזון שהם אוכלים. מי שיותר סופר הם דתיים, נשים, אקדמאים ותושבי הצפון. סקר חדש

אז כמה קלוריות זללתם היום? לרובכם וודאי אין שמץ של מושג, והעובדה הזו עכשיו גם מגובה: סקר חדש מגלה כי 83 אחוז מהישראלים לא נוהגים לספור את הקלוריות שהם צורכים. מרבית אלה שכן סופרים קלוריות: נשים, חרדים, אקדמאים ותושבי הצפון.

 

הסקר נערך ע"י מכון גיאוקרטוגרפיה בקרב 486 משיבים, גברים ונשים מגיל 18 ומעלה, המהווים מדגם ארצי ומייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישובים היהודיים בישראל. את הסקר הזמינה חברת פורום מדיה לקראת יציאתו לאור של מדריך "קל ובריא" המציע מתכונים ותפריטים יומיים, ולצידם פירוט הערך הקלורי.

 

מהסקר עולה כי רק 17% מהישראלים סופרים את כמות הקלוריות מהמזון המגיע אל פיהם. בקרב האוכלוסייה החרדית, הצהירו 28% כי הם נוהגים לספור קלוריות, לעומת 17% בקרב הציבור החילוני. נשים (21%) סופרות קלוריות יותר מגברים(13%).

 

רוב המשיבים, גברים ונשים, שנוהגים לספור קלוריות הם בני 35-44 שנים (21.2%), ואילו בני 54-45 הם כנראה הכי פחות מוטרדים מענייני דיאטה: רק 14.7% יודעים כמה קלוריות הם צורכים בארוחה.

 

המודעות לצריכת קלוריות גדלה עם העלייה ברמת ההשכלה וכן עם רמת ההכנסה: 22% מהאקדמאים נוהגים לספור קלוריות, לעומת 13.4% בלבד מבעלי השכלה תיכונית חלקית או פחות ו-14.4% מבעלי השכלה תיכונית מלאה.

 

23.5% מבעלי הכנסה הגבוהה בהרבה מעל הממוצע יודעים בדרך-כלל כמה קלוריות הם צורכים בארוחה, לעומת 15.7% בקרב בעלי הכנסה נמוכה בהרבה מהממוצע. שיעור סופרי הקלוריות בחיפה והצפון הוא הגבוה ביותר: 25% לעומת 12% בלבד מתושבי באר שבע והדרום.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: סי די בנק
קלוריות? לא מעניין
צילום: סי די בנק
ד"ר רק שאלה
מומלצים