שתף קטע נבחר

יצחק תשובה מכר 7% מאחזקותיו במנורה

זאת, בעקבות הוראת הממונה על ההגבלים העסקיים להקטין את אחזקתה מ-14% ל-5% כתוצאה מרכישת הפניקס. בתגובה מניית חברת הביטוח מנורה מזנקת בשעה זו ב-3%

קבוצת דלק, שבשליטת יצחק תשובה, מדווחת היום על מכירת 7% מאחזקתה במנורה בהיקף של 224 מיליון שקל. עם זאת זהות הקונה לא נמסרה.

 

על פי הערכות בשוק, הוזכר שמו של בית ההשקעות UBS, אך לאור ההיקף הגדול של העסקה לא מן הנמנע, כי גם גופים מקומיים נטלו חלק במכירה.

 

המכירה בוצעה לפי שער של 52 שקל למניה - 3% פרמיה משער הבסיס של המניה הבוקר בבורסה. קבוצת דלק תגזור רווח הון של 82 מיליון שקל כתוצאה מהמכירה.

 

מכירת המניות מתבצעת עקב הוראת הממונה על ההגבלים העסקיים, להקטין את אחזקתה במנורה מ-14% ל-5% בעקבות רכישת הפניקס. דלק מסרה כי בכוונתה להמשיך ולמכור מניות על מנת לעמוד בדרישת הרגולטור.

 

בתגובה, מניית חברת הביטוח מנורה מרכזת כעת את מחזור המסחר הגבוה ביותר בבורסה - 250 מיליון שקל. היא נסחרת בשעה זו בעלייה של 3% ונסחרת סביב 52 שקל למניה, 8% בלבד משיא כל הזמנים שנרשם באפריל 2006.

 

רכישת מנורה על ידי דלק, התבצעה ב-2 שלבים. בסוף 2004 רכש תשובה 10% ממנורה לפי שער של 32 שקל למניה ולאחר מכן מימש אופציה לרכישת 5% נוספים ממניות מנורה לפי שער של 35 שקל למניה. לפיכך, לאור האקזיט הנאה, סביר להניח שתשובה ימשיך לממש את כל אחזקותיו במנורה.

 

תשובה רכש באוגוסט אשתקד 28.5% בחברת הפניקס מחברת מאיר שבשליטת יעקב שחר וישראל קז. הוא ביצע את הרכשיה באמצעות דלק קפיטל, חברה פרטית מקבוצת דלק, העוסקת בתחומים רבים בתחום האנרגיה, הרכב, התקשורת, הנדל"ן ושוק ההון והביטוח. עם רכישת הפניקס קיבל תשובה אורכה של שנה וחצי לביצוע מכירת אחזקותיו במנורה.

 

בנובמבר 2006 אישרה הממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן את המיזוג עם הפניקס. עם זאת, ברשות להגבלים עסקיים חששו שהרכישה תעלה את הריכוזיות בתחום שוק ההון והביטוח עקב האחזקה הצולבת של קבוצת דלק בשתיים מתוך חמש חברות הביטוח הגדולות. לפיכך דרשה הממונה מדלק להקטין את אחזקתה במנורה.

 

בענף הביטוח פעילות כיום חברות ביטוח רבות, אך חמש הגדולות מרכזות את מרבית הפעילות בענף (כ-97% מהנכסים בביטוח חיים וכ-70% מהפרמיות בביטוח האלמנטרי). בתחומי ביטוח מסוימים אף מהוות מנורה והפניקס את המבטחות המרכזיות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים