שתף קטע נבחר

הפיגוע באילת: שוב אל-קאעידה?

ארגון הטרור פעל בשנים האחרונות נגד מטרות בערי תיירות במשולש הישראלי-מצרי-ירדני. גם הפעם מתמקדים בו החשדות הראשוניים במערכת הביטחון

אל-קאעידה חוזר? למרות שלל של נטילות אחריות לא ברורות, הרי שההערכה הראשונית בעקבות הפיגוע הקטלני באילת הבוקר (יום ב') מתמקדת בארגון הטרור אל-קאעידה, ששם לעצמו מטרה בשנים האחרונות לפגוע בעיר אילת וכן באתרי תיירות נוספים באזור שבהם מבלים ישראלים.

 

בפעם האחרונה תקף אל-קאעידה באילת באוגוסט 2005, אז ביצע מתקפת קטיושות משולבת על הערים עקבה בירדן ואילת. בעקבה עגנו שתי ספינות אמריקניות, ובפיצוץ שם נהרג שוטר ירדני, באילת נחתה הקטיושה סמוך לנמל התעופה בעיר, מבלי לגרום לנפגעים.

 

היה זה אירוע ראשון ויחיד של פעולת אל-קאעידה באילת. לירי נטל אחריות ארגון בשם "גדודי עבדאללה עזאם", אחד מהזרועות האזוריות המרכיבות את ארגונו של אוסאמה בין לאדן. בעקבותיו ביצעו כוחות הביטחון הירדנים מעצרים רבים וניסו להגיע לאחראים למעשה.

 

באוקטובר 2004 ביצע ארגון אל-קאעידה את הפיגוע הקשה ביותר נגד מטרות תיירות בדרום, בסדרה של מלונות ואתרי תיירות הומים ברחבי סיני. 32 בני אדם נהרגו

 ומאות נפצעו בפיצוצים שהיו בטאבה ובראס א-שטן. פיגועים נוספים של הארגון נגד מטרות תיירות בשנים האחרונות היו בשארם א-שייח ובעמאן.

 

ב-2003 פורסם כי חיל הים החליט להקים באילת יחידה מובחרת, אשר תבצע בידוק ביטחוני לאוניות המסחריות אשר פוקדות את נמל אילת. המטרה: למנוע פיגוע טרור. החשש היה כי אוניות העוצרות לתדלוק בנמלי תימן וסעודיה, בגלל מחירי הדלק הנמוכים, עלולות "להביא" עמן חברי ארגוני טרור שינסו להסתנן בנמלים אלה כנוסעים סמויים או ימאים - ולבצע פיגועי טרור.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עופר מאיר
הפיגוע בהילטון טאבה
צילום: עופר מאיר
בין לאדן. זרועו הארוכה
צילום: רויטרס
מומלצים