שתף קטע נבחר

דיווח: חיל האוויר האמריקני יסייר לאורך גבול איראן

"לוס אנג'לס טיימס": מטוסים אמריקנים יחלו בקרוב לסייר לאורך הגבול בין עיראק לאיראן, לאתר ולהפציץ בעת הצורך משלוחים של מטעני נפץ מאיראן למיליציות השיעיות. מדובר בלחץ נוסף על טהרן, המצטרף לנושאת המטוסים שעושה דרכה למפרץ. בוושינגטון הדמוקרטים מודאגים אבל בוש מבטיח: אין תוכניות לפלוש לאיראן

הלחץ הצבאי האמריקני על איראן גובר. בעוד נושאת מטוסים אמריקנית שנייה עושה את דרכה למפרץ הפרסי, מתכונן חיל האוויר האמריקני להגביר את פעילותו בתוך עיראק, לרבות פעילות אגרסיבית בגבול האיראני, דרכו מועברים אמצעי לחימה למיליציות השיעיות הקיצוניות.

 

העיתון "לוס אנג'לס טיימס" דיווח כי מטוסי חיל האוויר והצי האמריקני יתחילו לסייר בקרוב לאורך הגבול שבין שתי המדינות במטרה לאתר ולהפציץ במידת הצורך משלוחים של חומרי חבלה המועברים מאיראן לעיראק. סיורים אלה ישמשו גם להגברת הלחץ על טהרן בסוגיית המשבר הגרעיני.

 

ההודעה על הסיורים מצטרפת לא רק לשיגור נושאת המטוסים השניה למפרץ וגם לאישור שהעניק נשיא ארצות הברית לחייליו לפגוע בסוכנים איראנים בעיראק ולהשמיד ציוד צבאי המועבר מהגבול האיראני.

 

בתוך כך פירסם העיתון "יו אס איי טודיי" כי איראן מספקת למיליציות בעיראק מגוון רחב של נשק רב עוצמה, לרבות קטיושות. את הדברים אמר לעיתון הגנרל ריימונד אודיארנו, מספר 2 בפיקוד האמריקני בעיראק.

 

לדברי הגנרל האמריקני, רשימת הציוד הצבאי שמועבר מאיראן לעיראק כוללת מטולי אר.פי.ג'י 29, שהם מתוחכמים יותר מהאר.פי.ג'י-7 המוכרים, רקטות קטיושה הנורות ממשאיות ומטעני צד רבי-עוצמה חודרי שיריון. "כמה איראנים נעצרו במהלך פעולה בתוך עיראק וכמה מהם נותרו במעצר. המעצרים סיפקו לנו מידע על דרך הפעולה האיראנית", ציין הגנרל אודיארנו.

 

הנשיא בוש נשבע ביום שלישי לעצור את הגורמים שמספקים ציוד הצבאי למורדים בעיראק. בראיון לרשת הטלוויזיה ABC אמר בוש: "אנחנו נתמודד איתם על ידי איתור רשת האספקה ואיתור הסוכנים שלה...  אנחנו מתכוונים להגן על החיילים שלנו". עם זאת, חרף כל הרמזים המצטברים הללו, הבהיר בוש בראיון כי אין כל כוונה לפלוש צבאית לאיראן.

 

אלא שנוכח ההצהרות האחרונות של הנשיא בוש וסגנו צ'ייני, התעורר בקרב הדמוקרטים בסנאט ובקונגרס החשש שבכירי הממשל מכינים את הקרקע ואת דעת הקהל בארה"ב לפעילות צבאית באיראן. סנאטור ג'ו ביידן, ראש ועדת החוץ של בית הנבחרים, הצהיר לפני כמה ימים שלממשל אין סמכות חוקית לתקוף באיראן וכי הוא יזדקק לאישור של הקונגרס לפעילות התקפית מסוג זה.

 

חשד: איראנים הרגו אמריקנים בעיראק

כתבים בוושינגטון מצפים שהממשל ישחרר לפרסום בקרוב מסמכים שנתפסו בעיראק המצביעים על קשר ישיר של איראן לפעולות נגד חיילי ארה"ב. ההחלטה של האמריקנים להחריף את העימות עם איראן באה בעקבות חטיפתם והוצאתם להורג של חמישה חיילים אמריקנים בכרבלה לפני 11 יום - פעולה שהפנטגון חושד שבוצעה על ידי פעילים איראנים או עיראקים שאומנו באיראן.

 

המבצע האיראני בוצע באמצעות מדים כביכול אמריקנים וברמת תחכום שהדהימה את חוקרי התקרית. התוקפים הצטיידו בתעודות אמריקניות מזויפות, ברובי M-4 בסגנון אמריקני והשליכו רימוני הלם מהסוג שמשתמשים בו חיילים אמריקנים בעיראק. בהתקפה על הכוח האמריקני נהרג חייל אחד וארבעה אחרים נלכדו והוצאו להורג כעבור זמן קצר כשהם קשורים האחר לשני.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום איי פי
יסיירו ויפציצו בעת הצורך. מטוסים אמריקנים
צילום איי פי
איתות ברור לטהרן. נושאת מטוסים אמריקנית
צילום: איי פי
מומלצים