שתף קטע נבחר

מהיום: Gmail פתוח לכולם ללא הזמנות

שירות הדואר האלקטרוני של גוגל, שנפתח לפני כשלוש שנים, מאפשר לכל גולש לפתוח תיבה בנפח 2.8 גיגה בייט ללא צורך בהזמנה

חברת גוגל פתחה הבוקר (ד') את שירות הדואר האלקטרוני Gmail להרשמה לכל גולש במספר מדינות בעולם. עד כה, גולשים שרצו להירשם לשירות נזקקו להזמנה מבעל תיבה אחר. במספר מדינות, כולל  ארה"ב, ניתן כבר להירשם באמצעות ללא הזמנה, אך באמצעות הטלפון הסלולרי. כעת נוסף קישור ישיר להרשמה באתר.

 

שירות הדואר האלקטרוני של גוגל הושק ב-1 באפריל 2004, עיתוי שגרם להכרזה להתקבל בספקנות בקרב הגולשים וכלי התקשורת, שסברו כי מדובר במתיחה. החברה הציעה בהתחלה תיבה בנפח חסר תקדים במונחי דואר מבוסס רשת של גיגה, ובהמשך העלתה את הנפח לשני גיגה ולהמשיך להעלות אותו מדי יום עד כ-2.8 גיגה עכשיו. השירות אף תורגם לאחרונה לעברית.

 

בעקבות גוגל, מיקרוסופט ויאהו הגדילו את נפח תיבות הדואר האלקטרוני שהן מספקות לגולשים. בישראל, אתר וואלה מציע תיבה מבוססת רשת בנפח של חמישה גיגהבייט לגולשים ישראלים, ותיבה של שלושה גיגה לגולשים בחו"ל תחת המותג "Walla me".

 

בתחילת הדרך הקצתה גוגל הזמנות בודדות לבעלי תיבות Gmail, שחילקו אותן בזהירות ואפילו מכרו אותן בעשרות דולרים או ביצעו בעזרתן עסקאות חליפין ברשת. בהמשך חילקה גוגל עוד ועוד הזמנות - וכך יכלה לפקח בצורה מבוקרת על מספר התיבות הנפתחות, עד שבשלב מסויים ניתנו 100 הזמנות לכל גולש – מה שהפך את תהליך ההרשמה לזמין יותר. הסיבה לפתיחה המבוקרת של השירות הייתה ככל הנראה לאפשר לחברה לפקח על הגידול בהיקף המשתמשים בשירות כדי להבטיח את יציבות המערכת.

 

מחקר שהתפרסם בשנה שעברה על ידי חברת המחקר ComScore Networks, קבע כי 52 מיליון בני אדם משתמשים ב-Gmail. נתון זה מציב את שירות הדואר המקוון של גוגל במקום הרביעי בעולם. שירות הדוא"ל המקוון המוביל הוא Yahoo! Mail עם 226 מיליון משתמשים, ואחריו Hotmail של מיקרוסופט, הכולל 222 מיליון משתמשים, ושירות האימייל של AOL, עם 66 מיליון. פתיחת השירות לכל דורש עשויה לתרום לגידול בפופולריות של Gmail.

 

הצטרפתם כבר לניוזלטר החדש שלנו? הירשמו באמצעות תיבת הרישום התכולה מימין ותקבלו בימים ב'-ד' את מהדורת סיכום היום שלנו - עם קישורים מעניינים והערות על המצב

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: סי די בנק
מעכשיו ללא הזמנה
צילום: סי די בנק
מומלצים