שתף קטע נבחר

הבנקים ממליצים על חשיפה גבוהה למניות

כלכלני בנק הפועלים אומרים כי על אף שייתכנו בטווח הקצר בבורסה מימושי רווחים וירידות שערים, הרי שבסופו של דבר יימשכו העליות ורף 1,000 הנקודות יישבר. גם בלאומי אופטימיים לגבי שוק המניות בטווח הקצר אך מזהירים מפני סיכוי למימוש רווחים. כלכלני שני הבנקים משוכנעים שהשקל ימשיך להיות חזק והם לא צופים פיחות משמעותי מול הדולר

"אנו ממשיכים להמליץ על חשיפה גבוהה לשוק המניות, בהתאם לצרכי הלקוח, תוך נקיטת סלקטיביות" - כך כותבים כלכלני בנק הפועלים בסקירתם השבועית. כמו כן, מציעים בפועלים להמשיך ולפזר את הסיכונים בתיק, בין היתר על ידי פיזור גיאוגרפי.

 

כלכלני הבנק מציינים כי "הגורמים שצפויים להשפיע לחיוב על שוק המניות בטווח הקרוב הם הנתונים החיוביים במישור המאקרו; צפי לדוחות טובים מצד החברות לרבעון הרביעי, וכן המתנה לתחזיותיהן ל-2007; הריבית הנמוכה; המומנטום החיובי בשוק המקומי והרוח הגבית שמנשבת מכיוון שוקי חו"ל".

 

מנגד, מזהירים בפועלים כי "בשבועות האחרונים נרשמו עליות שערים מרשימות בבורסה, ולכן יתכנו מימושי רווחים בעקבותיהם. גם הקירבה לרף הפסיכולוגי של 1,000 נקודות עלולה להקשות על המשך העליות בטווח הקצר, אם כי אנו סבורים כי רף זה ייחצה בסופו של דבר".

 

ההנפקות ימשכו את השוק למעלה

גם כלכלני בנק לאומי מגלים אופטימיות על רקע מגמת המסחר החיובית מעבר לים וזרימת כסף חדש לשוק. בלאומי סבורים כי "אלו עשויים להמשיך ולתמוך במגמה החיובית בטווח הקצר", אך גם כן מזהירים מפני "סיכוי למימוש רווחים בשוק נוכח עליות השערים".

 

"שוק המניות ממשיך לשבור שיאים כמעט מידי יום ומאיר פנים למשקיעים. ניתן לסכם 4 שבועות רצופים של עליות שערים בהן מדד המעו"ף זינק מרמה של 914 נקודות לרמה של 971 ובסך הכל רשם תשואה של כ-6.5%".

 

כלכלני לאומי מסבירים כי את העליות המשיכו להוביל מניות הנדל"ן, הכוכבות של הבורסה בשנת 2006. "מניות הנדל"ן רשמו בשבועות האחרונים זינוק של למעלה מ-10%, כאשר מניות הבנקים השפיעו בכיוון ההפוך לנוכח החולשה ממנה סובלות מניות הסקטור לאחרונה".

 

בנוסף מציינים בלאומי את ההנפקות של סלקום ושל חברת השבבים מלאנוקס בבורסות בארה"ב. "שתי ההנפקות נחלו הצלחה ותרמו למגמה החיובית אצלנו. הנפקתה של סלקום משכה את מניית פרטנר לשיאים חדשים".

 

"בשוק המקומי צפויות שתי הנפקות גדולות לצאת לדרך בשבועות הקרובים: הנפקת בתי הזיקוק בחיפה והנפקתה של חברת כלל פיננסים, אלו צפויות לעורר עניין רב בשוק".   

 

הפועלים: בטווח הבינוני יזחל הדולר ל-4.30 שקל

כלכלני בנק הפועלים סבורים כי "בטווח הקצר תירשם מגמה מעורבת במסחר בשקל מול הדולר. גם השבוע נסחר שער השקל בטווח שערים צר יחסית, תוך התעלמות מפער הריביות השלילי, מהדרמות הפוליטיות ומהמצב הביטחוני".

 

"המשקיעים הזרים היו המוכרים העיקריים של דולרים, בעוד השחקנים המקומיים הירבו לקנות. נראה כי בנק ישראל מתקשה בהשגת מטרתו בהורדות הריבית: עידוד פיחות והעלאת רמת האינפלציה. יחד עם זאת ההערכות הן כי בטווח הבינוני שער הדולר יעלה לכיוון 4.30 שקלים".

 

בטווח הארוך מעריכים כלכלני הבנק כי "בנק ישראל יפעל למנוע את המשך התחזקות השקל על ידי הורדת ריבית נוספת במידת הצורך. השקל צפוי להמשיך ולקבל תמיכה מזרם ההשקעות הזרות לישראל, על רקע הציפיות כי כלכלת ישראל תמשיך להפגין ביצועים טובים.

 

"הדולר בעולם צפוי להיסחר סביב רמתו הנמוכה הנוכחית ולכן לא ממנו תגיע הישועה. נראה כי לשקל יש קו התנגדות חזק, שימנע את המשך התחזקותו, אך מנגד, לא צפוי בטווח הארוך פיחות משמעותי".

 

לסיכום ממליצים כלכני הבנק "להחזיק רכיב מט"ח בתיק ההשקעות בשיעור של כ-10%, תוך פיזור למטבעות נוספים כגון האירו והליש"ט".

 

לאומי: יציבות חסרת תקדים של השקל 

גם בלאומי נפעמים מה"יציבות חסרת תקדים" של השקל מול הדולר נוכח ההפחתה הנוספת בריבית בשבוע שעבר שלא הובילה לשינוי דרמטי בשער השקל, "ממשיך להיסחר ביציבות מול הדולר על אף פער ריביות שלילי חסר תקדים של 1% למול אג"ח ממשלת ארה"ב".

 

"בטווח הקצר, אנו צופים כי ללא התפתחויות מהותיות במישור הביטחוני והגיאופוליטי ימשיך הדולר להיסחר מול השקל בהתאם למגמות המסחר בעולם. להערכתנו, השפעת התרחבותו של פער הריביות בין ישראל לארה"ב כבר קיבלה את ביטויה בשערי החליפין".

 

"בטווח הבינוני, המשך הגירעון במאזן התשלומים של ארה"ב וגיוון יתרות המטבע של הבנקים המרכזיים המובילים עלול לתמוך בהמשך היחלשותו של הדולר מול המטבעות המובילים בעולם, כמו גם מול השקל. בנוסף, חוסנו היחסי של המשק המקומי, המשך הצמיחה וזרם ההשקעות הזרות בארץ צפוי גם הוא לתמוך בשקל".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים