שתף קטע נבחר

רומנטיקה בטבע: קיטש שקשה להתווכח איתו

"בכל אשר פונה האוהב רואה הוא רק פרחים", כתב אלכסנדר זייד לאהובתו. זה בטח בגלל שגם הוא יצא לטיול רומנטי ומעט גשום ליד מושב אלוני אבא

מה יש בו בטבע שהופך אותו לכל-כך רומנטי? מדוע פגישה בבית קפה פחות רומנטית משקיעה בים? התשובה ברורה. רומנטיקה היא אהבה, ואהבה היא תוצר של כימיה בסיסית. מאות אלפי שנים של אבולוציה, מאות שנים של מודרניזציה, ועדיין הטבע מצליח לשלוח יד ולשלוף מתוכנו רגש. ממש כמו שהאהבה מצליחה לעשות, ובקלות.

 

רובנו נשאבנו אל צורת החיים העירונית ושכחנו שאת הרומנטיקה האמיתית אי אפשר לקנות בחנות פרחים או להפגין בארוחה יקרה. את הרומנטיקה האמיתית מביעים באמצעות ריח פרחים, נוף של הרים, ועדיף לתבל עם קצת קרני שמש או טיפות גשם.

 

עכשיו זו גם בדיוק העונה. לא בגלל הוולנטיינס אלא כי הטבע מתעורר מתרדמתו. כשתגיעו לאחו שממתין לכם באמצע המסלול תוכלו לראות כיצד הטבע מתמתח, משפשף עיניו ומחייך.

 

נשמע קיטש? אולי. אבל את ההוכחה מצאנו במסלול קצר ליד מושב אלוני אבא, נסיעה של דקות ספורות מצומת אלונים. המסלול המעגלי, שייקח לכם כשעה לצלוח את כולו, מתפתל לצידם של עצי אלוני תבור ומרוצף בפריחה מדהימה של רקפות, כלניות ושאר מיני צומחים מדהימים.

 

בניגוד למסלולים רבים אחרים, המסלול שליד אלוני אבא (ממש ליד הכניסה למושב), עובר בשטח פתוח וחוצה בדרך שני כרי דשא ופרחים שפשוט זועקים לאיזו מנוחת צהריים, או הרמת כוס לחיים.

 

לאחר המסלול, אם חשקה נפשכם בעוד רומנטיקה, שיר

 לאופר, מבית ספר שדה גליל של החברה להגנת הטבע, ממליצה לנסוע לתצפית מרהיבה הנמצאת בקריית טבעון ומשקיפה על כל עמק יזרעאל. נסיעה של כרבע שעה בסך-הכול. סעו לקריית טבעון ושם עקבו אחר השלטים לבית שערים. בתצפית תמצאו פסל של אלכסנדר זייד, מראשי העלייה השניה ומחלוצי ההתיישבות, שהיה גם רומנטיקן גדול. "בעיני האוהב הכול זורח, הכול קל", כתב לאשתו, "בכל אשר פונה האוהב רואה הוא רק פרחים".

 

לפרטים נוספים תוכלו להתקשר לחברה להגנת הטבע, שמציעה טיולי פריחות בכל הארץ ולכל המשפחה (וגם טיולי פנויים-פנויות): 03-6388688, 057-2003030.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דלית שחם
הפתעות לאורך המסלול
צילום: דלית שחם
צילום: שירלי קיזל
מרבד כלניות באלוני אבא
צילום: שירלי קיזל
צילום: דפנה מרוז, החברה להגנת הטבע
אלכסנדר זייד. רומנטיקן
צילום: דפנה מרוז, החברה להגנת הטבע
צילום החברה להגנת הטבע
רקפות. מתחבאות
צילום החברה להגנת הטבע
מומלצים