שתף קטע נבחר

בגיל 41.5: סקוטי פיפן שוקל קאמבק מדהים

העזר כנגדו של מייקל ג'ורדן בשנות ה-90' העליזות רוצה לחזור לפרקט ולחתום אצל מועמדת אליפות, יותר משלוש שנים אחרי שפרש עם שש טבעות אליפות משנותיו בשיקגו בולס. פיפן: "אני רוצה לשחק בפלייאוף השנה, זה דבר שאני חושב עליו בשלושת החודשים האחרונים"

הקאמבק הגדול בעולם הספורט ככל הנראה שייך למייקל ג'ורדן. הכדורסלן הגדול אי פעם חזר מפרישה כדי לזכות בשלוש טבעות NBA נוספות עם שיקגו בולס, וגם הקאמבק השני והלא מוצלח בוושינגטון וויזארדס לא העכיר את הרושם. עכשיו רוצה העוזר הבכיר של ג'ורדן, סקוטי פיפן, לשחזר את הקאמבק המדהים של שותפו לתארים בבולס. וזו לא בדיחה.

 

ה'שיקגו טריביון' פירסם כי פיפן, אחד מ-50 השחקנים הגדולים בתולדות ה-NBA על פי הבחירה שנעשתה לפני עשר שנים, במלאות 50 שנה לליגה הטובה בעולם, רוצה לשוב לפארקט, יותר משלוש שנים אחרי שתלה את הנעליים. פיפן, שעשוי להסכים גם למשרה של מאמן-שחקן, מעוניין להצטרף למועמדת לאליפות עוד העונה ולזכות בתואר ראשון בקבוצה מחוץ לשיקגו, עימה זכה בשש טבעות אליפות בשנות ה-90'.


מייקל ג'ורדן במדי הוויזארדס. אצלו זה נגמר רע (רויטרס)

 

"אני חושב לעשות קאמבק ולשחק בפלייאוף של השנה", אמר פיפן בן ה-41.5 לעיתון. "משהו כמו לשחק בחודשיים האחרונים של השנה, בקבוצה בה אני יכול לקבל דקות מעטות בהתחלה ולשחק בתפקיד ה'פוינט פורוורד'. זה דבר שאני חושב עליו בשלושת החודשים האחרונים".

 

העונה האחרונה של פיפן ב-NBA היתה 2003-4, בה הופיע פיפן רק ב-23 משחקים במדי הבולס, בגלל בעיות ברכיים כרוניות. הוא לא הזכיר אז את הכדורסלן שנחשב לאחד מטובי שחקני ההגנה בכל הזמנים, ולא הצליח לעצור את היריבים המהירים והצעירים. פיפן נבחר לחמישיית ההגנה של הליגה 11 פעמים וסיים את הקריירה עם ממוצעים של 16.1 נקודות, 6.4 ריבאונדים, 5.2 אסיסטים וכמעט 2 חטיפות לערב ב-1,178 משחקים.

 

ב-17 עונותיו במקצוענים החמיץ פיפן את הפלייאוף פעם אחת בלבד. הסמול פורוורד המעולה שיחק בלא פחות מ-208 משחקי פלייאוף, והוא מדורג שני בכל הזמנים ברשימה, אחרי ה-237 של קארים עבדול ג'באר. הסנטר האגדי לא צריך לדאוג - גם אם פיפן ישוב וישחק העונה במועמדת לאליפות שיאו לא יישבר, לפחות לא ב-2007.

 

בסוף השבוע יוכל פיפן להראות לקבוצות העלית של הליגה האם הוא בכושר, כשישתף פעולה באולסטאר בלאס וגאס עם בן גורדון מהבולס וקאנדיס דופרי מקבוצת שיקגו סקיי מה-WNBA, כחלק מתחרות ה'שוטינג סטארס'. ב-1994 זכה פיפן בתואר ה-MVP של האולסטאר. אז זה היה כשחקן פעיל, וכאחד מהגדולים ביותר.

 

פיפן נבחר למשחק הכוכבים שש פעמים נוספות, אך מעולם לא הצליח להתגבר על הדימוי כמספר 2 של ג'ורדן. בזמן שהגדול מכולם פרש לא הצליח פיפן להוביל את הבולס אל הגמר, ואחרי עזיבתו את שיקגו (בה שיחק ב-11 העונותיו הראשונות) בילה שנה אחת ביוסטון וארבע שנים בפורטלנד, בהן לא התקרב להצלחות שרשם עם פיל ג'קסון ועם ג'ורדן בשוורים. אבל אולי פיפן עדיין לא שיחק את משחקו האחרון ב-NBA? עד סוף העונה נדע את התשובה.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים