שתף קטע נבחר

מחר: משלחת סנטורים אמריקנית מגיעה לביקור

בראש המשלחת - שתפגש עם שורת פוליטיקאים ועם ראש הממשלה אולמרט - עומד ג'ון קייל, מבכירי הסנטורים בארה"ב ומקורבו של הנשיא בוש. הסנטורים האמריקנים פועלים במסגרת ועדה משותפת לשיפור קשרי העבודה עם ישראל

משלחת סנטורים אמריקנים תגיע ביום ראשון לביקור בישראל, בראשותו של ג'ון קייל - מבכירי הסנטורים בארצות הברית ומי שידוע כמקורב לנשיא ג'ורג' בוש וסגנו דיק צ'ייני. המשלחת תגיע במטוס של חיל האוויר האמריקני ותנחת באחד מבסיסי צה"ל. במהלך היומיים בארץ צפויים הסנטורים להיפגש בין היתר עם ראש הממשלה אהוד אולמרט ולערוך ביקורים בכותל המערבי ובסוללת "חץ".

 

ח"כ יובל שטייניץ, המארח את המשלחת, הקים ביחד עם הסנטור הרפובליקני קייל ועדה משותפת לסנאט האמריקני וכנסת ישראל, במטרה לחזק את שיתוף הפעולה הביטחוני בין שתי המדינות. "לפני ארבע שנים, בהיותי יו"ר ועדת חוץ ובטחון, הקמנו ביחד את הועדה. זו הוועדה המשותפת היחידה של הקונגרס האמריקאי עם מדינה אחרת. פעמיים בשנה מתקיימים ביקורים הדדיים אצלנו ובארצות הברית. לפני שנה וחצי משלחת מישראל ביקרה בפנטגון ונפגשה עם קונדוליסה רייס ושר ההגנה האמריאי".

 

המשלחת אמורה לקיים גם סדרת פגישות עם יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, שרת החוץ ציפי לבני וראש המוסד. היא תסייר כאמור גם במתחם הכותל, כנסיית הקבר ובסוללת החץ בפלמחים. בהמשך יגיעו חברי המשלחת לכנסת וייפגשו עם ממלאת מקום נשיא המדינה ויו"ר הכנסת דליה איציק ולאחר מכן עם ראש הממשלה אהוד אולמרט. את הביקור תחתום ארוחת ערב בהשתתפות אביגדור יצחקי, צחי הנגבי, פרופסור ישראל אומן ונתן שירנסקי.

 

ח"כ שטייניץ: "חשוב לנו שאנשי המשלחת יחושו את הקשר ויבינו יותר לעומק את מדינת ישראל. הם סנטורים לא יהודים ברובם ויש לנו רצון שיחושו מחויבות למדינה. היכולת של הסנאט והקונגרס לדחוף נושאים, הינה חשובה כמו של הממשל האמריקני. נפגיש אותם גם עם ראש המוסד לתדרוך בנושא האיראני, החיזבאללה והג'יהאד העולמי ויתכן שגם עם בכירים באמ"ן.

 

"בעבר היו לוועדה הישגים משמעותיים ואני מקווה שגם הפעם נצליח. חלק מהדוגמאות לכך הן 'חוק הגרעין האירני' שחוקק כתוצאה משימוע שקיימנו בסנאט בנושא, מניעת מכירת מערכות נשק מתקדמות למצרים וסעודיה והקצבת כספים לפיתוח מערכות נשק להגנה בפני רקטות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יובל שטייניץ. מקווה להישגים נוספים
צילום: יואב גלאי
מומלצים