שתף קטע נבחר

דויטשה בנק: המלצת קניה למניות הבנקים בישראל

בנק ההשקעות הגרמני חוזר על המלצת קניה לבנקים, אך במקביל מביע חשש מכך שהסקטור צמח מהר וחזק מדי ומהשפעה שלילית של רפורמת בכר והפיקוח הגובר על העמלות על הרווחיות

בנק ההשקעות דויטשה בנק מפרסם היום המלצת קניה במסגרת סקירה חיובית על מניות הבנקים בישראל. "למרות עליות השערים האחרונות במניות הבנקים, הן עדיין הציגו בשלושת החודשים האחרונים תשואת חסר לעומת מדד ת"א 25 ומדד MSCI".

 

עם זאת, כלכלני דויטשה בנק מציינים שלאחר 3 שנים של צמיחה בריווחיות קיימים מספר גורמים שמדאיגים את המשקיעים. המדובר בכך שסקטור הבנקים צמח מהר וחזק מדי, רפורמת בכר שכפתה על הבנקים למכור את קופות הגמל וקרנות הנאמנות, הפיקוח הגובר על עמלות הבנקים והגידול בהוצאות". 


המלצות דויטשה בנק על מניות הבנקים

המלצות דויטשה בנק על מניות הבנקים
בנק שווי שוק במיליארדי דולרים מחיר מניה כיום המלצה מחיר יעד למניה
פועלים 6.169 20.8 קניה 22
לאומי 5.985 17.9 קניה 18
דיסקונט 2.284 9.8 קניה 11.7
מזרחי טפחות 1.661 31.5 קניה 33

 

לסיכום סביבת המאקרו של סקטור הבנקים בישראל מביעים בדויטשה בנק אופטימיות על רקע צמיחה של 5% בתמ"ג ויכולתם של הבנקים להתמודד עם הרגולציה והתחרות, כמו בעסקת החבילה שסוכמה עם הכנסת ב-2005.

 

"בנק דיסקונט נותר בראש רשימת מניות הבנקים המומלצות שלנו על רקע השינוי שעבר. אנו רואים שלבנקים הקטנים יותר, כמו דיסקונט ומזרחי-טפחות, יש יכולת לצמוח מהר יותר לעומת בנקים גדולים. עם זאת לבנק הפועלים יש את הנתונים הטובים ביותר מבחינת התשואה על ההון ואיכות ההנהלה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הסביבה הכלכלית של הבנקים נותרה חיובית
מומלצים