שתף קטע נבחר

"ארז הלך להתפלל בפינה הקבועה שלו ונרצח"

הרב מיכי יוספי סיפר כי ארז לבנון, שנרצח אמש בפיגוע דקירה, נהג מדי יום להתבודד ולהתפלל. השניים עבדו יחד בבית היהודי בהודו - "שם הוא ניגן למטיילים הישראלים מוסיקה של רבי נחמן". בבת עין אמרו כי המנוח גר ביישוב 12 שנה, והותיר אחריו אשה ושלושה ילדים

"ארז הקפיד על סדר יום של לימוד תורה, ובכל יום בילה שעה של התבודדות במקום פנוי ושקט לצורך תפילה עם הקדוש ברוך הוא (כפי שנהוג בחסידות ברסלב). לפי מה ששמעתי, הוא נרצח כשיצא לפינה הקבועה שלו" - כך סיפר הבוקר (יום ב') הרב מיכי יוספי על חברו הטוב ארז לבנון, תושב בת-עין בן 42 שנרצח אמש בגוש עציון.

 

לבנון, אב לשלושה, נמצא אתמול מוטל דקור בוואדי סמוך לכפר בית אומר, במרחק לא רב ממכוניתו. כוחות צבא שהגיעו למקום ערכו סריקות בניסיון להתחקות אחר עקבותיהם של האחראים למעשה - אולם ללא הצלחה. הלווייתו תצא בשעה 14:00 מבית הכנסת בבת עין לבית העלמין בכפר עציון.

 

חבריו של לבנון מספרים כי עסק רבות במוסיקה, ואף כתב, הלחין והקליט מספר שירים. לידי ynet הגיע אחד משיריו של לבנון - "לב" - שהושמע הבוקר בתוכנית "התעוררות" עם ידידיה מאיר ב"רדיו קול חי". הרב יוספי מספר כי השיר מתחיל בציטוט מתוך סיפורי מעשיות של רבי נחמן מברסלב והנושא העיקרי שלו הוא עידוד. השיר פונה אל כל אדם ואומר שגם אם הוא מיואש ואין לו כוחות - שיעשה את מה שביכולתו לטובת תיקון העולם.

 

"לארז היו הרבה שירים, והחסידים שהיו אתו בשיעורים קראו לו להוציא דיסק. הוא הקליט את השירים, והדיסק הזה עובר בין אנשים. לא נעשתה לו הפצה מסחרית", מספר יוספי.


ארז לבנון, עם הגיטרה

 

לדבריו, "ארז היה איש משפחה למופת והצליח להגיע לאיזון נהדר בין הבית לעבודה - גם באהבה שנתן גם בנוכחות. הוא לא היה מהמתבלטים, אלא איש צנוע מאוד. ארז היה מסוג האנשים שלא בורחים מעצמם אלא להפך, הוא היה מתחבר ללב וקורא גם לאחרים לעשות כך" 

 

הרב יוספי, מנהל הבית היהודי בהודו, מספר כי בשבע השנים האחרונות עבד עם לבנון, ובכל קיץ שהה יחד עמו בבית היהודי בהודו. "ארז הלך בדרכו של רבי נחמן. גם בבית היהודי בהודו הוא ניגן למטיילים הישראלים מוסיקה של רבי נחמן", סיפר הרב.

 

מזכירת היישוב בת-עין, רות רפאל, סיפרה הבוקר ל-ynet על השתלשלות האירועים: "בסביבות השעה 18:00 החלו חששות לגביו, לאחר שלא נפגש עם שני אנשים שעמם היה אמור להגיע לשיעור. התחלנו לבצע בדיקות ולשחזר את המהלכים שלו של אותו יום, ובסביבות השעה 22:00 אנשי כיתת הכוננות מצאו את גופתו".


מפת אזור הפיגוע

 

רפאל מספרת כי לבנון התגורר במשך 12 שנה ביישוב, "היה מלחין ושר, ומעביר שיעורים בכל מה שקשור לחסידות ברסלב בכל הארץ, וגם בתפוצות. הוא נרצח רק בשל היותו יהודי". בבת-עין מתגוררות כ-140 משפחות, רובם חוזרים בתשובה העוסקים במקצועות חופשיים. חלק ניכר מהם אמנים.

 

"נדקר במקום בטוח ופסטורלי"

ראש מועצת גוש עציון, שאול גודלשטיין, סיפר ל-ynet: "ארז יצא להתבודד ביער סמוך לכפר בית אומר. מדובר ביער שנמצא על אדמות יהודיות - מקום בטוח ופסטורלי. הערבים הגיעו אליו ודקרו אותו בדם קר. לאחר מכן הם נכנסו לאוטו שלו ולקחו את הרכב".

 

לדבריו, לא הפלסטינים הודיעו על מציאת הגופה, אלא מי שמצא אותו הם אנשי כיתת הכוננות של היישוב. "כאשר נמצאה הגופה והתברר שאכן מדובר בארז, הוזעקנו אני ואנשי מועצה לבית המשפחה לבשר את הבשורה המרה", טען.

 

נוכח הרצח תקף גולדשטיין את בג"ץ. "כשבית המשפט אומר שצריך לתת יותר איכות חיים לפלסטינים על חשבון ביטחון לישראלים, זאת אמירה לא ציונית... גם הסרת המחסומים מקלה על בריחת המחבלים. צריך להבין שכישראל בורחת, המחבלים רודפים אחריה. הצבא עושה עבודה נהדרת, אבל הפוליטיקה מקלקלת הכל".  

 

בהכנת הידיעה השתתפה מורן ראדה
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ארז לבנון שר
צילום רפרודוקציה
צילום: ניב קלדרון
הנדקר נמצא מוטל בוואדי. ארכיון
צילום: ניב קלדרון
מומלצים