שתף קטע נבחר

הפועלים: ממשיכים להמליץ על אחזקה מלאה במניות

"אנו ממשיכים להמליץ על אחזקה מלאה במניות, אך להקטין את הסיכון בתיק באמצעים השונים - כך אומרים כלכלני בנק הפועלים. כלכלני לאומי אומרים בסיום שבוע המסחר שלילי כי "למרות ירידות השערים רמת הסיכון במשק נותרה גבוהה". לגבי הדולר מעריכים בבנקים שבנק ישראל ימנע את המשך התחזקות השקל

"אנו ממשיכים להמליץ על אחזקה מלאה במניות (לפי טעמי הלקוח), אך להקטין את הסיכון בתיק באמצעים השונים, ובהם פיזור גיאוגרפי של תיק המניות והצבת פקודות Stop Loss" - כך אומרים כלכלני בנק הפועלים בסיום שבוע המסחר הסוער.

 

מנגד מציינים כלכלני הבנק מספר גורמים שליליים: "עלייה ברמת אי הוודאות בשווקים לאחר "תקרית סין"; אי ודאות סביב הכיוון אליו צועדת הכלכלה האמריקנית, כשיתר המשקים בעולם ימשכו אחריה, עלייה ברמת אי הוודאות סביב הריבית בארה"ב ורמות המכפילים בשוק שעלו בחודשיים האחרונים".

 

צניחת הבורסה בשנחאי ב-9% ביום מסחר אחד השבוע, הפתיעה את שוק ההון שנהנה מנתוני מאקרו מצוינים: ריבית בנק ישראל ירדה ל-4%, המשק צמח ברבעון האחרון של 2006 (אחרי המלחמה) בקצב שנתי של 8%, התוצר המקומי הגולמי הסתכם ב-2006 ב-5.1% והאבטלה במגמת ירידה, שיא של 10 שנים.

 

המגמה השלילית הגיעה לאחר שישה שבועות רצופים של עליות שערים בבורסה המקומית, כשמניות הבנקים משכו את מדד המעו"ף מטה. בסיכום שבוע המסחר מדד המעו"ף ירד ב-3.4%, מדד ת"א 100 נחלש ב-3.3%, מדד התל-טק איבד 3.9%, מדד הנדל"ן ירד ב-0.02% בלבד ומדד הבנקים נחלש ב-3.5%.

 

רמת הסיכון במשק נותרה גבוהה

כלכלני בנק לאומי זהירים יותר. לדבריהם,  "למרות ירידות השערים רמת הסיכון במשק נותרה, להערכתנו, גבוהה. לאחר ההתרחשויות השבוע נוכחנו שוב בחוסנו של שוק המניות בארץ. למרות זאת, התנודתיות בשוק עלתה בחדות בימי המסחר הללו ומחזור המסחר ביום רביעי הגיע לכ-2.45 מיליארד שקל, מחזור גבוה מאוד במונחים של ימי מסחר שאינם ימי פקיעה".

 

בלאומי מעריכים, כי "כיום המניע המרכזי לירידות שערים בבורסה המקומית נובע ממימוש רווחים מעבר לים. נזכיר כי לנוכח רמות המחירים בשוק עולה חשיבותה של הסלקטיביות בבחירת ההשקעה (stock picking)".

 

בנק ישראל ימנע את המשך התחזקות השקל

כלכלני בנק הפועלים מעריכים כי "בטווח הקצר תרשם מגמה מעורבת במסחר בשקל מול הדולר. הגורמים העיקריים שהשפיעו על המסחר בשקל השבוע היו בינלאומיים. בעקבות סין נרשמו ירידות שערים חדות בבורסות ברחבי העולם והמטבעות בשווקים המתעוררים, כולל בישראל, נחלשו מול הדולר".

 

"השבוע לא הורגשה פאניקה בקרב המשקיעים הזרים ושיעור הפיחות בשקל היה יחסית מתון. בטווח הארוך אנו מעריכים כי בנק ישראל ימשיך לעקוב אחר שער השקל ויפעל למנוע את המשך התחזקותו על ידי הורדת ריבית נוספת במידת הצורך, אם כי נראה שכלי מוניטארי זה קרוב למיצוי".

  

לכן, נראה כי אפשר לומר כי לשקל יש קו התנגדות חזק, שימנע את המשך התחזקותו, אך מנגד, לא צפוי פיחות משמעותי. לכן, אנו ממליצים להחזיק רכיב מט"ח בתיק ההשקעות, בשיעור של כ-10%, תוך פיזור למטבעות נוספים כגון האירו והליש"ט.

 

כלכלני בנק לאומי צופים שבטווח הקצר, ללא התפתחויות מהותיות במישור הביטחוני והגיאופוליטי, ימשיך הדולר להיסחר מול השקל בהתאם למגמות המסחר בעולם. רוב השפעת התרחבותו של פער הריביות בין ישראל לארה"ב כבר קיבלה את ביטויה בשערי החליפין".

 

"בטווח הבינוני, המשך הגירעון במאזן התשלומים של ארה"ב וגיוון יתרות המטבע של הבנקים המרכזיים המובילים עלול לתמוך בהמשך החלשותו של הדולר מול המטבעות המובילים בעולם כמו גם מול השקל. בנוסף, חוסנו היחסי של המשק המקומי, המשך הצמיחה וזרם ההשקעות הזרות בארץ צפוי גם הוא לתמוך בשקל".

 

  • ביום ראשון לא יתקיים מסחר בבורסה לרגל חג הפורים. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
כל שווקי העולם ספגו ירידות שערים חדות
צילום: איי אף פי
מומלצים