שתף קטע נבחר

אינטל מוזילה את מחירי המעבדים הישנים

אינטל העולמית מתכוננת להורדת מחירים במעבדים מדור ישן יותר, ה-NetBurst. מחירי ה-CORE החדשים נותרים ללא שינוי

במטרה לחסל את מלאי המעבדים השולחניים שלה אשר מבוססים על מיקרו-ארכיטקטורת ה-NetBurst המיושנת, אינטל החליטה לחתוך את מחירי מעבדי המיינסטרים והשוק הנמוך ממשפחה זו, כך על פי אתר Xbit Labs.

 

 

על פי ידיעה הפורסמה בעיתון הסיני Economic Daily News, אינטל מתכננת להוריד את מחיריהם של מעבדי ה-Pentium 4 וה-Pentium D בשיעורים הנעים בין 5% ל-10%, וזאת אפילו לפני תאריך הורדת המחירים המתוכנן שלה, ה-22 באפריל.

 

צעד זה יאפשר לאינטל להפטר ממלאי המעבדים המיושנים שלה, וכמו כן להגביר את האיום על AMD במעבדים לשוק הנמוך, שכן שני שליש מסך כל המעבדים של AMD הנמכרים היום מורכבים מ-Athlon 64 ו-Sempron יחידי ליבה. צעד זה בא בעקבות החלטתה של AMD להקדים ולהוריד את המחירים כמעט לכל משפחת המעבדים שלה בחודש שעבר.

 

הורדת מחירים מתחילת השנה

כבר בתחילת השנה אינטל עדכנה את מחירי המעבדים. DigiTimes שפרסם שוב את טבלאת המחירים בינואר מזכיר כי המעבד הזול ביותר, ה-Celeron 331, תומחר ב-$34 לאחר הורדה קלה של 13%, וה-Pentium 4 651 וה-650 תומחרו ב-$84 לאחר שמחירם קוצץ ב-48% ו-69% בהתאם.

 

הוזלות המחירים במשפחת ה-Pentium D היו פחות משמעותיות ונעו בין 18% - 10%, אשר קבעו את מחירי ה-Pentium D 925 וה-945 ל-$93 ו-113 דולרים בהתאם. יש לציין כי המחירים מתיחסים לכמות סיטונאית של 1000 יחידות ומחירם לצרכן גבוה מהמצוין.

 

הפחתת המחירים ההדרגתית למעבדי ה-NetBurst, מצביעה על כך שאינטל מתכננת להכניס מעבדים המבוססים על מיקרו-ארכיטקטורת ה-Core 2 גם לשוק התקציבי ושוק המיינסטרים, ומראה שוב את הלחץ הרב שמפעילה החברה על AMD.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מחירי המעבדים החדשים - ללא שינוי
מומלצים