שתף קטע נבחר

חוק הפנסיה ייחד סעיפים להגנה על אמנים

נציגי האמנים נפגשו ביום חמישי שעבר עם שר האוצר שנענה לדרישותיהם. "אעשה הכל על מנת לאפשר לאמנים להזדקן בכבוד", אמר הירשזון. האמנים: "זהו רגע היסטורי"

ביום חמישי שעבר נפגש שר האוצר, אברהם הירשזון, עם נציגי האמנים במטרה לגבש דרכי פעולה להגנה על עתידם של אמנים במסגרת חוק הפנסיה. הצעת החוק שהוגשה היום לאישורה של ועדת השרים לענייני חקיקה, יכלול בתוכו, כך עולה מתוצאות המפגש גם תקנות מיוחדות המתייחסות לצרכיהם הייחודיים של האמנים בישראל. "בעיית הקיום של אמנים מבוגרים עומדת לנגד עיני ואעשה הכל על מנת להביא לפתרון הולם בכדי שאמנים בישראל יוכלו להזדקן בכבוד", אמר הירשזון ל-ynet.

 

בפגישה עם שר האוצר ונציגי משרדו, שנערכה בלשכתו בתל אביב, השתתפו יו"ר איגוד אמני ישראל (אמ"י), יענקלה מנדל, יו"ר ארגון אשכולות, אילי גורליצקי והאמנים שייקה לוי, אושיק לוי וששי קשת שיצאו מרוצים. "אמנים מהשורה הראשונה שאינם יודעים לכלכל את מעשיהם, מגיעים בערוב ימיהם לפת לחם", אמר מנדל בראיון ל-ynet, "המצב הזה מדיר שינה מעיני וזו הסיבה שיזמנו את הפגישה עם שר האוצר. לשמחתי הרבה הירשזון הורה לנציגי משרדו לנסח תקנות מיוחדות שייכללו בחוק הפנסיה. בשבועות הקרובים ישקדו אנשי משרד האוצר ונציגי האמנים על גיבוש התקנות. אני מודה לשר על ההיענות ורואה בכך הישג היסטורי". ממשרד האוצר מאשרים כי על פי הוראתו של שר האוצר יערוך נציג אגף התקציבים במשרד דיונים רצופים עם נציגי האמנים כבר בשבועות הקרובים. "השר ביקש לקבל לידיו את מסקנות הגורמים המקצועיים בחודשיים הקרובים. מדובר בבעיות ייחודיות לאוכלוסיית האמנים שישולבו בחוק הפנסיוני".

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הירשזון. בעית האמנים עומדת נגד עיני
צילום: עטא עוויסאת
לאתר ההטבות
מומלצים