שתף קטע נבחר

הבינלאומי: מניות הדיבידנד - המתאימות ביותר לזמן הנוכחי

בבנק מציינים, כי בימים של אי ודאות וטלטלה בשווקים תשואת הדיבידנד מבטיחה יציבות יחסית. מניתוח תשואות הדיבידנד לאורך השנים מדרגים בבינלאומי את מניית הפועלים אחריה מדורגות אפריקה ואידיבי אחזקות

"השקעה במניות המעניקות תשואות דיבידנד גבוהות מתאימה מאוד לזמן הנוכחי, שכן מצד אחד, מדובר במניה שתוכל להמשיך ולצוף על פני המים הסוערים בעזרת תשואת הדיבידנד שהיא מעניקה, ומצד שני היא אינה מבטלת למשקיע את האפשרות להפיק רווחי הון מהשקעה מנייתית בשוק שממשיך לטפס". כך אומרים ביחידת הייעוץ והמחקר של הבנק הבינלאומי.

 

בבנק הבינלאומי מציינים, כי אם נביט על שוק המניות בארה"ב, חלוקת דיבידנדים היוותה נתון חשוב ביותר למשקיעים בשוק ההון ולא בכדי. ב-70 השנים האחרונות, חלקם של הדיבידנדים היווה קרוב ל-40% מתשואת המשקיעים.

 

מנגד, בישראל תופעת הדיבידנד רק מתחילה לתפוס תאוצה. בחודש יולי 2006 הושק מדד התל דיב 20

הכולל את 20 המניות בעלות תשואת הדיבידנד הגבוהה ביותר מבין מניות ת"א 100, כאשר כבר כיום ניתן לראות את התשואה העודפת שמניבות מדד התל דיב על פני מדד ת"א 100.

 

מדד תל דיב 20 כולל את 20 המניות בעלות תשואת הדיבידנד הגבוהה ביותר בשנתיים האחרונות מתוך מניות ת"א 100ובוחן את תשואת הדיבידנד בלבד בטווח הקצר. בנוסף, הוא אינו מספק מידע באשר לתשואות הדיבידנד עצמן וכך לא ניתן לדעת באילו מניות ספציפיות כדאי להשקיע.

 

ביחידת המחקר של הבינלאומי ניתחו את חלוקת הדיבידנד של כל החברות שמרכיבות את מדד ת"א 25 מבחינת תשואות הדיבידנד תוך בחינת מחויבותן לחלוקה עקבית ורציפה.

 

5 מניות הדיבידנד המומלצות  

1. בנק הפועלים - מדובר בשילוב מנצח של עקביות גבוהה בחלוקה ותשואות דיבידנד יפות מדי שנה בשנה כולל בשנים 2001 ו-2002 עת נפל מחיר המניה ב-50% במצטבר. לבנק מדיניות דיבידנד מוצהרת לפיה יחולק מחצית מהרווח הנקי בכל רבעון. תשואת דיבידנד שנתית ממוצעת בשנים 2001 עד 2006 עומדת על 5.5%, כאשר תשואת דיבידנד בשנת 2006 לבדה עומדת על 6.8%.

 

2. אפריקה ישראל  - החברה ממוקמת במקום השני עקב מחויבות רבה לחלוקת דיבידנדים ותשואות דיבידנד יפות וזאת מבלי להכריז על מדיניות דיבידנד פורמלית. יש לציין כי קיימת שונות גבוהה יחסית בתשואות הדיבידנד שהעניקה החברה לאורך השנים. בשנים 2001 עד 2006 עומדת תשואת הדיבידנד של החברה על 5.7% בממוצע לשנה, כאשר בשנת 2006 העניקה החברה תשואת דיבידנד של 1.8% בלבד.

 

3. אי.די.בי. אחזקות - מניה הרפתקנית בכל הקשור לתשואות דיבידנד. החברה נמנית עם החמישייה המובילה בעיקר עקב תשואות דיבידנד פנומנליות שהיא מספקת בשנים האחרונות וזאת ללא מדיניות דיבידנד פורמלית. בשנת 2006 תשואת הדיבידנד של החברה התקרבה ל-20%, אך מנגד בשנים הקשות של תחילת העשור, החברה לא חילקה דיבידנד כלל.  בשנים 2001 עד 2006 - תשואת הדיבידנד הממוצעת - 11.8%.

 

4. גזית גלוב - מניה זו מהווה השקעה בטוחה, יחסית מציינים בבנק. זאת, עקב מחויבותה יוצאת הדופן של החברה לחלוקת דיבידנדים לבעלי מניותיה אשר באה לידי ביטוי במדיניות דיבידנד רשמית המבטיחה חלוקה על בסיס רבעוני, בעקביות חלוקה גבוהה ובשונות נמוכה של סכומי הדיבידנד. מנגד, תשואות דיבידנד נמוכות פוגעות באטרקטיביות שלה. תשואת דיבידנד שנתית ממוצעת בשנים 2001 עד 2006 הסתכמה ב-3.9% בלבד.

 

5. אי.די.בי. פיתוח - מניה זו סיפקה למשקיעים תשואות דיבידנד גבוהות ביותר ב-4 השנים האחרונות. בשנת 2006 בלבד, הניבה השקעה במניה תשואת דיבידנד של 15.8%. בדומה לחברת האם(אי.די.בי אחזקות), גם חברה זו לא חילקה דיבידנדים בשנים 2001 ו-2002. בהיעדר מדיניות דיבידנד פורמלית ועם שונות תשואות דיבידנד גבוהה מדובר במניית דיבידנד לחובבי הסיכון עם תשואת דיבידנד שנתית ממוצעת של 10.3% בשנים 2001 עד 2006.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שרי אריסון, בעלת השליטה בבנק הפועלים. מדיניות דיבידנד קבועה
צילום: אביגיל עוזי
צילום: חן מיקא
לב לבייב, בעל השליטה באפריקה ישראל. אין מדיניות חלוקה קבועה
צילום: חן מיקא
צילום: יונתן בלום
נוחי דנקנר. בעל השליטה באידיבי - תשואות גבוהות ללא מדיניות
צילום: יונתן בלום
מומלצים