שתף קטע נבחר

מי היא "הדוגמנית"?

דוגמנית ישראלית ותיקה המתגוררת בניו יורק חושפת את הצדדים הפחות זוהרים של התעשייה ביומן רשת שהיא כותבת בעברית בשנה וחצי האחרונות

על אף הסיכוי כי מאחורי הבלוג "דוגמנית" מסתתרת עוד גולשת המפנטזת על קריירה של "קולבית" אוכלת חסה, מידע הפנים שהיא מחצינה בבלוג וההתמדה הראויה לציון מחזקים את הרושם כי לא מדובר במישהי שמשחקת בנדמה לי, כפי שאפשר למצוא ברשת לעתים קרובות.

 

כינויי הגנאי שדבקו במקצוע לא הולמים את ה"דוגמנית", אשר במהלך השנה וחצי האחרונות כותבת באופן מפוכח ואינטליגנטי על הצדדים הפחות נעימים וזוהרים של תעשיית הזוהר - בניו יורק, בה היא מתגוררת, וגם בישראל. היא לא יכולה להתחרות בפופולריות של הכותבים המתבגרים הפופולריים של "ישראבלוג", מערכת הבלוגים שמארחת את יומן הרשת שלה, אך הדוגמנית צברה לעצמה קהל קוראים נאמן שעוקב אחר כל קטע שהיא מפרסמת.  

 

הדוגמנית אמנם הסכימה לערוך עמנו את ראיון בטלפון בקולה האמיתי, אך סירבה לחשוף את זהותה האמיתית. לדבריה, רק בן זוגה יודע על קיום הבלוג. "נכוותי בעבר", היא אומרת בהקשר של עורך מגזין שפנה אליה בבקשה שתכתוב לו בשם בדוי.

 

על אף שטור בעיתון זה חלום מבחינתה, כהגדרתה, בגלל החשש שלה להיחשף היא נזהרה לא להיחשף בשמה האמיתי בפני העורך אלא מסרה את שמה של חברתה הדוגמנית. לאחר מכן היא גילתה כי אותו עורך לא עמד בהתחייבותו לסודיות וחשף בפני אנשים אחרים את שמה, לדבריה.

 

למרות הסודיות, הדוגמנית מבטיחה שבקרוב זהותה תיחשף. בחודשים הקרובים היא תוציא ספר עליו אמנם תחתום בשם העט "דוגמנית", אך לדבריה יהיו בו מספיק רמזים שיובילו לזהותה האמיתית.

 

לכתוב מה קורה מאחורי הקלעים

כמו בלוגרים רבים אחרים, גם הדוגמנית נמשכה לעולם הכתיבה האישית ברשת לאחר שהחלה לעקוב באדיקות אחרי בלוגים אחרים ברשת, ורצתה להשתתף. היא מפגינה בקיאות בסצינת הבלוגים הישראלית, אך קוראת היום בקביעות שני בלוגים בלבד, בגלל מחסור בזמן. 

 

"את ישראבלוג אני קוראת הרבה שנים בעקבות כתבה על בלוגרית בשם 'הנסיכה ליאה'", היא מספרת "נורא רציתי לבדוק כמה טוב אני כותבת ואם אני מצליחה לעשות את ה'שליכטה' לאנשים בלב". 

 

"מורן אטיאס סיפרה פעם בראיון על התפריט שלה, וחישבו ומצאו שמדובר ב-3,000 קלוריות",

היא מספרת, "אני מכירה אותה וזה לא התפריט שלה, היא אוכלת פחות מזה. זה נורא עצבן אותי. ואז אמרתי 'זה רעיון, אני אכתוב על מה שקורה באמת מאחורי הקלעים' אני מאמינה שאם את שמה את עצמך באור הזרקורים, את צריכה לקחת אחריות על האנשים שמסתכלים עליך". 

 

החיים הפחות זוהרים של הדוגמניות

באחד הקטעים הראשונים שלה בבלוג, כותבת הדוגמנית: "בן זוגי (...) סיפר לי שבעל העסק אותו פרסמתי (דמות ידועה בחיי הלילה) מתפאר בכך שהיה לו רומן איתי ואפילו נכנסתי להריון, כולם דברו על זה בעיר ואפילו ידעו לספר איפה עשיתי הפלה. בן זוגי לא האמין לי, זו היתה שמועה שרצה הרבה זמן (...) אני זוכרת שהלכתי לבית החולים וביקשתי מהם אישור שלא עשיתי הפלה".

 

בקטע נוסף היא מנסה לנפץ את אידאל היופי וכותבת "מאחורי הקלעים של תצוגות אופנה אפשר לראות הרבה ניתוחי חזה. הבנות שעשו ניתוחים לפני הרבה שנים, החזה שלהן מאוד מוזר, הפיטמות לא במקום. יש דוגמנית מאוד מפורסמת שכשהיא מרימה יד הפיטמה מגיעה לה כמעט לסנטר... אם נשים היו יכולות להציץ לנו פעם מאחורי הקלעים, בחדרי ההלבשה, אני חושבת שהן היו מרגישות הרבה יותר טוב עם עצמן. הן היו מבינות שגם לדוגמניות יש צלוליטים, גם דוגמניות רעבות וגם לדוגמניות יש חצקונים, אפילו בתחת".

 

לאורך כל הפוסטים היא מקפידה להסתיר גם את זהותם של רוב האנשים עליהם היא כותבת. "אני לא אירק לבאר שאני שותה ממנה בפנים גלוית. מי שמכיר את האנשים יודע אחד לאחד בדיוק על מי כתבתי".

  

לא מאמינה שהבלוג ישפיע

"יש דברים שאני כותבת בשביל לזעזע, כמו הפוסט על הציצי, או על הגבול בין דוגמנית לזונה או על אנורקסיה,

 ויש דברים שאני כותבת בשביל שידעו שהחיים שלי הם לא חיים של אנשים רגילים", היא אומרת, "הגבול של הזעזוע שלי הוא אחר לגמרי משל אנשים אחרים כבר".

 

הדוגמנית לא מאמינה שהבלוג שלה וחשיפת הסיפורים הקשים ישפיעו על התעשיה, "אף אחד לא יכול לשנות את התעשיה הזאת, מדובר בתעשיה של מיליונים", היא אומרת. "אני לא רוצה להשפיע, אני רוצה להציף בעיות ולעורר דיון"

 

היא מקווה לגעת באופן אישי בנשים ובנערות: "אני מנסה להציג את האמת. אני רוצה שנשים ידעו שגם לדוגמניות יש חצ'קונים בתחת, וזה בסדר", היא מסבירה. במקרה אחד היא אף פנתה להורים של נערה אנורקסית שהתכתבה איתה, ואמרה להם כי בתם נמצאת בסכנת חיים.

 

לחיות עם הסוד

הדוגמנית חיה בניו יורק בקהילה דוברת אנגלית, אך מגיעה לא אחת לביקורים בארץ ועדיין קשורה לתעשיה הישראלית, ובכל זאת מצליחה לשמור על סוד זהותה.

 

"יובל אברמוביץ' כתב עלי ב"לאשה", והוא לא יודע שהוא מכיר אותי", היא אומרת, "ישבתי גם במסעדות בארץ שדיברו על הבלוג וצחקו שבגלל שאני בניו יורק, אני חשודה", היא אומרת, "קיבלתי גם הרבה אימיליים, חלקם מכותבים לשם שלי. יצא לי גם לשבת בשיחות שהעלו השערות, אבל אני נאמנה לדרך שלי"

 

"משעשע אותי שאנשים נלחצים אחרי שכתבתי עליהם משהו", היא אומרת, "היה מישהו בארץ, איש גדול, שכתבתי עליו, כי ידעתי שאני לא האופציה הראשונה שתעלה לו לראש. והוא התעצבן. זה מעצבן שאתה מציע לבחורות ישראליות לשכב איתך בשביל עבודה ומישהי כותבת על זה".

 

ואיך את שומרת על ארשת פנים אדישה מול אנשים שמדברים בפנייך על הבלוג?

 

"אני גם שחקנית, לא רק דוגמנית".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איי פי
"לא אשנה את התעשייה"
צילום: איי פי
מומלצים