שתף קטע נבחר

הפועלים: הסיכון בהשקעה במניות המקומיות ממשיך לעלות

גם כלכלני בנק לאומי מעריכים שלמרות ירידות השערים, רמת הסיכון במשק נותרה גבוהה ו"אנו צפויים לחזות בהמשך תנודתיות גבוהה בשוק". לגבי שער הדולר מעריכים כלכלני הבנקים כי הגירעון בארה"ב תומך בהיחלשותו

"רמת הסיכון בהשקעה במניות המקומיות ממשיכה לעלות" - כך מעריכים כלכלני בנק הפועלים בסקירתם השבועית. כלכלני בנק לאומי אומרים כי "למרות ירידות השערים רמת הסיכון במשק נותרה גבוהה ואנו צפויים לחזות בהמשך תנודתיות גבוהה בשוק".

 

כלכלני הפועלים מציינים כי "בטווח הקצר יתכן כי נמשיך לחזות בירידות נוספות בבורסה עם תנודתיות גבוהה. עם זאת, אנו ממליצים שלא לפעול בפזיזות, שכן בטווח הבינוני ואילך אנו עודנו סבורים כי ישנו מקום להמשך המגמה החיובית, וזאת בעיקר בתמיכת הכלכלה המקומית וההערכה כי צפוי גידול ברווחי החברות".

 

השבוע נרשמה מגמה שלילית בבורסה על רקע האיום בהתפטרות של נגיד בנק ישראל ומשבר המשכנתאות בארה"ב. מניות הנדל"ן רשמו השבוע את הירידות החדות ביותר, בשיעור של כ-3.2%. מדד המעוף נחלש ב-1.4%.

 

שאלת מיליון הדולר היא האם הגיאות שהחלה בשוק ההון בשנת 2003 תגיע לקיצה השנה. על פניו נתוני המאקרו בארץ ובעולם חיוביים, אך טיבה של הכלכלה לנהוג במחזוריות. בעלי השליטה בחברות מבינים שחלון ההזדמנויות עלול להיסגר ומבול ההנפקות נמשך ביתר שאת.

 

אם כך, האם להמשיך להשקיע במניות? בפועלים מסבירים: "ההשקעה במניות כיום מתאימה ללקוח בעל אורך נשימה, כשלמשקיע דפנסיבי מומלץ להחזיק בחשיפה חלקית למניות תוך נקיטת ההגנות המתאימות". בלאומי מציינים כי "נוכח רמות המחירים בשוק ורמת הסיכון הגלומה בהשקעה בו, עולה חשיבותה של הסלקטיביות בבחירת ההשקעה".

 

השבוע נמשך פרסום נתוני מאקרו חיוביים בשוק המקומי, ביניהם, הצמיחה בתוצר המקומי הגולמי בשנת 2006 שעודכנה כלפי מעלה לשיעור של 5.1%. 

 

דולר: בטווח הארוך הגירעון בארה"ב תומך בהיחלשותו

השבוע נחלש מעט הדולר מול השקל בדומה למגמה שנרשמה בעולם ובסיכום שבועי נחלש הדולר בכ-0.1% מול השקל ובכ-0.6% מול האירו. זאת, למרות שהפער מול הריבית בארה"ב התרחב ל-1.25%.

 

כלכלני בנק הפועלים מעריכים כי בטווח הקצר תרשם מגמה מעורבת במסחר בשקל מול הדולר ומציינים כי "בשבועות האחרונים נסחר השקל במגמה מעורבת, אך נותר בטווח שערים צר יחסית, למול הטלטלות שעוברות על הבורסות ברחבי העולם ועל המטבעות של השווקים המתעוררים".

 

כמו כן מעריכים בבנק כי "השקל צפוי להמשיך ולקבל תמיכה מזרם ההשקעות הזרות לישראל, על רקע הציפיות כי כלכלת ישראל תמשיך להפגין ביצועים טובים. בנוסף, הדולר בעולם צפוי להיסחר סביב רמתו הנמוכה הנוכחית ולא צפוי לחץ כלפי מעלה גם של שער הדולר מול השקל. אנו ממליצים להחזיק רכיב מט"ח בתיק ההשקעות, בשיעור של כ-10%, תוך פיזור למטבעות נוספים כגון האירו והליש"ט".

 

כלכלני לאומי מציינים כי "מעבר לים נחלש הדולר על רקע התגברות מסויימת של החששות מהאטה בכלכלה האמריקנית שנתמכו מנתונים מאכזבים של המכירות הקמעונאיות בפברואר". 

 

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה השבוע כי בשנת 2006 נרשם שיא בעודף בחשבון השוטף של מאזן התשלומים של כ-6.8 מליארד דולר (כ-4.9% תוצר).

 

בלאומי צופים כי "ללא התפתחויות מהותיות במישור הביטחוני והגיאופוליטי ימשיך הדולר להסחר מול השקל בהתאם למגמות המסחר בעולם, כאשר מגמות אלו יושפעו בין היתר מהתנודתיות ומהכיוון שירשמו שווקי המניות העולמיים".

 

"בטווח הבינוני והארוך, הרי שהמשך הגירעון במאזן התשלומים של ארה"ב וגיוון יתרות המטבע של הבנקים המרכזיים המובילים עלול לתמוך בהחלשותו של הדולר מול המטבעות המובילים בעולם כמו גם מול השקל".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הפגנת השרירים גררה את הבורסה לירידות של 2%
צילום: אלכס קולומויסקי
מומלצים