שתף קטע נבחר

"אם ישראל רוצה שלום - שתכיר בממשלה החדשה"

ד"ר מוסטפא ברגותי, המיועד לתפקיד שר ההסברה בממשלת האחדות הפלסטינית מזהיר מפני החרמת הממשלה החדשה מצד ישראל: "הממשלה הפלסטינית היום אינה רק ממשלת חמאס, אלא ממשלה של כל העם הפלסטיני"

"אם ישראל תחרים את ממשלת האחדות הפלסטינית, משמעות הדבר שהיא מעוניינת בהמשך הכיבוש ואינה מעוניינת בשלום" - כך אומר היום (ו') ל-ynet ד"ר מוסטפא ברגותי, המיועד לתפקיד שר ההסברה בממשלת האחדות הפלסטינית שתושבע בסוף השבוע.

 

ברגותי, שאמור לשווק לדעת הקהל העולמית והישראלית את הממשלה החדשה ואת מדיניותה, אומר ל-ynet כי אסור לישראל להתחפר בעמדותיה או לשנותן נוכח הקמת הממשלה החדשה. "העמדה של ישראל שגויה. הממשלה הפלסטינית היום אינה רק ממשלת חמאס, אלא ממשלה של כל העם הפלסטיני. ממשלת האחדות מייצגת את בחירתם של 96 אחוזים מן הבוחרים הפלסטינים", הוא מסביר.

 

הד"ר ברגותי סבור כי מוזר שישראל מחליטה לדחות את הממשלה החדשה עוד בטרם הכירה את תוכניתה ואת מצעה. על המצע שכבר פורסם באמצעי התקשורת, הכולל גם את זכות השיבה, הוא אומר: "מה שפורסם זה ספקולציות, כי המצע עדיין לא נסגר סופית וקובעים אותו כעת. מעבר לכך, למה שלא יהיה כתוב זכות שיבה?".

 

לדבריו, גם יוזמת השלום הערבית מדברת על פיתרון צודק של בעיית הפליטים. "הבעיה של ישראל היא שמדובר במדינה קולוניאליסטית, אבל אנו מסרבים להיות עם שחי תחת כיבוש ותחת משטר קולוניאליסטי. בעיית הפליטים צריכה להיפתר בצורה מכובדת ותוך לקיחה בחשבון של זכויותיהם וכבודם של הפליטים", אומר ברגותי.

 

השר המיועד אומר שישראל טועה קשות אם היא חושבת שהלחצים שהיא מפעילה יביאו את הפלסטינים לוותר על זכויותיהם. "אם ישראל רוצה שלום, עליה להכיר בממשלה החדשה ועליה להסכים להסרת המצור על הרשות. הסרת המצור היא אינטרס ישראלי".

 

כאשר ברגותי מתבקש לשרטט את יעדיה של הממשלה החדשה, הוא מציין שלממשלה יש ארבעה יעדים עיקריים: "יש לשים קץ למאבקים הפנימיים ולהשליט כוח סדר וביטחון, לפעול להסרת המצור הכלכלי והמדיני המוטל על הרשות, לבצע רפורמה מקיפה בכל תחומי השלטון והחיים כדי לשרת טוב יותר את הציבור הפלסטיני ולאחד את כל הכוחות בעם הפלסטיני כדי לפעול במשותף למען קץ הכיבוש".

 

לבסוף, ברגותי מביע תקווה שהממשלה החדשה תביא להסרת המצור הכלכלי מעל הפלסטינים. "זהו היעד שלנו ואנו מקווים שנצליח בכך. יצאנו לדרך פוליטית חדשה ואני מקווה שהעולם יעריך זאת ושיוסר המצור".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איי פי
ד"ר מוסטפא ברגותי
צילום: איי פי
מומלצים