שתף קטע נבחר

פרץ: "מתכוננים לתרחישי מלחמה בכל החזיתות"

בטקס הענקת מלגות לחיילים משוחררים בירושלים דיבר שר הביטחון על מוכנות המערכת. במהלך דבריו פנה אל אבו מאזן: "קיים את התחייבותך והבא להשבתו של גלעד שליט הביתה. זה המפתח לפריצת הדרך המדינית"

"אנו חיים במציאות סבוכה ועדיין לא הגענו אל המנוחה והנחלה. אנו מתכוננים לתרחישי מלחמה בכל החזיתות, אף כי לדיבורים על מלחמה בקיץ אין בסיס" - כך אמר הערב (יום ב') שר הביטחון, עמיר פרץ, בטקס הענקת 2,000 מלגות לחיילים משוחררים מטעם מפעל הפיס בבנייני האומה בירושלים.

 

"על ישראל ליזום מהלכים מדיניים ולא רק להגיב. עלינו ליזום משא ומתן מול יו"ר הרשות הפלסטינית שסופו הסכם קבע. זהו מסר לאזרחי ישראל כי לא נשלים עם קפאון. קפאון מדיני הוא רע לישראל", אמר פרץ.

 

שר הביטחון אמר כי ממשלת האחדות הפלסטינית במתכונתה הנוכחית אינה יכולה להיות בת-שיח לשלום. "יו"ר הרשות הפלסטינית הוא הכתובת לשלום. אני פונה לאבו-מאזן: 'קיים את התחייבותך והבא להשבתו של גלעד שליט הביתה. זה המפתח לפריצת הדרך המדינית'. לא נתפשר על המלחמה בטרור, סרבני השלום הם אלו שלא משלימים עם קיומה של מדינת ישראל.

 

"אני סבור כי על ישראל ליזום מהלכים מדיניים ולא רק להגיב, לכן עלינו לנקוט יוזמה מדינית ישראלית שעיקרה מו"מ מול ראש הרשות הפלסטינית על הסדר קבע. הצעה כזו תבהיר לעולם כולו כי פנינו לשלום. בראש ובראשונה זהו מסר לאזרחי ישראל כי לא נשלים עם קיפאון. צריך לדעת להבחין ולמתוח את הקו במקום הנכון".

 

פרץ התייחס בדבריו ללקחים ממלחמת לבנון השנייה. "המלחמה האחרונה חשפה בפנינו במלוא החומרה את חריפותם של הפערים החברתיים בישראל. למרבה הצער, איש שהיה חזק כלכלית יכול היה לדאוג לעצמו. מי שהיה פחות חזק היה לו גם קשה יותר.

 

"הדבר רק מחדד את חובתה של הממשלה לדאוג לאזרחיה, ומחדד את חובתו של צה"ל להיערך לכל תרחיש. התרגיל המיוחד שאנו עורכים בעורף (ביום שלישי ורביעי השבוע - ל.ש) נועד לחדד ולשפר את שילוב הפעולה בין כל הגופים. איננו מעריכים כי תהיה מלחמה בקרוב, אבל כלקח מהמלחמה שהיתה אנו חייבים להיות מוכנים וערוכים בכל עת".

 

שר הביטחון סיים את דבריו בפנייה אישית למקבלי המלגות. "הפרס הזה אינו מתנת חינם. יש בו מחויבות ויש בו אשראי של אמון. אתם נדרשים להעניק מזמנכם לפעילות חברתית ולתמורה לקהילה. המלגה היא מפתח זהב להצלחה בחיים, ועליכם לדעת להשתמש בה. תשאפו להצטיינות, תגיעו להישגים גדולים וכל השערים יהיו פתוחים בפניכם".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פרץ, בטקס חלוקת המלגות בירושלים
צילום: גיל יוחנן
מומלצים