שתף קטע נבחר

אירופה למנהיגי ערב: נא לגלות גמישות

בהודעה ששיגר לפסגה הערבית בריאד כינה חוויאר סולאנה את יוזמת השלום הערבית "רעיון כללי שיש לפתחו", וקרא לערבים ולישראל לאמצה כנקודת מוצא לשיחות

הממונה על יחסי החוץ באיחוד האירופי, חאווייר סולאנה, הפציר היום (ד') במנהיגי מדינות ערב לגלות גמישות בכל הנוגע ליוזמת השלום עם ישראל והזהיר כי אם לא יימצא פתרון לסכסוך, המזרח התיכון עומד עלול "לפספס את רכבת הפיתוח הכלכלי והאנושי".  


שועי עולם בריאד

 

בהודעה כתובה שנשלחה לפסגה הערבית בריאד כינה סולאנה את היוזמה הערבית "רעיון כללי שיש לפתחו" וקרא לערבים ולישראל לאמצה כנקודת פתיחה לשיחות בלבד. הממונה על יחסי החוץ באיחוד האירופי הביע אופטימיות בכך שהעלתה מחדש של היוזמה הערבית תמריץ את תהליך השלום במזרח התיכון.

 

בנוסף קרא סולאנה לישראל לסגת לגבולות 1967 - אחת הדרישות ביוזמה הערבית. הוא קרא לישראל ולערבים לדון ביוזמה כנקודת פתיחה למשא ומתן במזרח התיכון. "הדבר החשוב הוא להתחיל במשא ומתן. בכל משא ומתן יש שינוי בעמדות, מפני שזה אופיו של התהליך".

 

היוזמה הערבית דורשת בין היתר לזכות השיבה וההתנגדות ליישוב הפליטים הפלסטינים במקומותיהם הנוכחיים. תוספת זו ליוזמה הסעודית, שמתקבלת בהתנגדות ישראלית גורפת, היא כעת סלע המחלוקת העיקרי.

 

"היוזמה הערבית - הפתרון למשבר"

הפסגה בריאד נפתחה במעמדם של 17 מנהיגים ערביים. הפסגה נפתחה בנאומו של נשיא סודאן, עומר חסן אל-בשיר. זאת, כשברקע מגיעים כל העת דיווחים על הודעת הסיכום של הפסגה שכבר גובשה ככל הנראה. הודעת הסיכום של הפסגה הערבית שתחל את דיוניה היום בריאד תדגיש כי היוזמה הסעודית היא המסגרת היחידה לגיבוש פתרון לסכסוך הערבי-ישראלי. כך דיווח הבוקר העיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון.

 

לפי הדיווח, הודעת הסיכום תכלול "הדגשה כי יוזמת השלום (הערבית – ר.נ.) היא המסגרת היחידה לגיבוש פתרון כולל וצודק לא רק לבעיה הפלסטינית אלא לסכסוך הערבי-ישראלי בכללותו". עוד יודגש נושא "ההגנה על הביטחון הלאומי הערבי מהבחינה המדינית, הכלכלית והביטחונית ועמידה מול הסכנות ואתגרי הטרור הניצבים בפני האומה הערבית". הכוונה היא לפעילות תאי הטרור במזרח התיכון המדאיגה מדינות ערביות רבות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סולאנה עם אבו-מאזן. להתגמש
צילום: איי פי
אבו-מאזן ואסד בריאד
צילום: איי פי
מומלצים