שתף קטע נבחר

"פרץ פועל ממניעים של פריימריז"

מתקפה מימין, ממרכז ומשמאל על החלטתו של שר הביטחון להורות על פינוי בית המריבה בחברון. ח"כ שנלר מקדימה סבור שפרץ פועל ממניעים פוליטים. ח"כ ביילין חושש שמדובר ב"החלטה חלולה" ומותח ביקורת על שלא נקבע מועד לפינוי

שר הביטחון, עמיר פרץ, ספג אמש (יום ה') מתקפה מחבריו חברי הכנסת בעקבות פרסום החלטתו על פינוי בית המריבה בחברון. חבר הכנסת עתניאל שנלר (קדימה), התומך בהרחבת גושי ההתיישבות, אמר ל-ynet: "אני מעריך שככל שהדבר תלוי במפלגת קדימה הבית בחברון ישאר בבעלות יהודית אם יתברר שהרכישה חוקית. לצערי, שר הביטחון פועל ממניעי פריימריז בלבד".

 

יו"ר סיעת האיחוד הלאומי-מפד"ל, ח"כ אורי אריאל, שיגר אזהרה: "אם ינסה שר הביטחון להורות על גירוש היהודים, בעליו החוקיים של בית השלום בחברון, אני וחבריי הח"כים נהיה שם ונמנע צעד זה". גם אריאל סבור שההחלטה אינה נוגעת לשיקולי ביטחון ומדיניות. "זהו אינו אלא שימוש ציני ומכוער של פרץ בתפקידו משיקולים אלקטורלים", אמר.

 

גם בליכוד ייחסו להחלטה מניעים פוליטיים. יו"ר סיעת הליכוד, גדעון סער, כינה את ההחלטה "ניסיון התנכלות ליישוב היהודי", ואמר כי "זהו ניסיון פוליטי ושרירותי נפסד, תוך התעלמות מהמשמעות הביטחונית ומרכישת המבנה כדין". סער הוסיף כי "הניסיון של פרץ לפגוע ביישוב היהודי בחברון לפני פינויו הצפוי ממשרד הביטחון לא יצלח".

 

גם בשמאל עקצו. חבר הכנסת יוסי ביילין, יו"ר מרצ, הזכיר החלטות אחרות של פרץ על פינוי המאחזים הבלתי חוקיים - החלטות שקדמו למלחמה בלבנון ולא יצאו אל הפועל גם לאחריה. הוא בירך על ההחלטה, קרא לפינוי מיידי של הבית בחברון, והביע תקווה שאין זו "החלטה חלולה כקודמותיה בעניין המאחזים הבלתי חוקיים, שכן אין לה מועד".

 

ולמרות הביקורת, ההחלטה מסמנת, אולי קו מדיניות חדש, שכן היא מסתמכת על סעיף פורמלי ולפיו התיישבות בבית מחייבת את אישורו של שר הביטחון. מכיוון שההתיישבות לא קיבלה אישור שכזה, כנדרש, היא תפונה.


פורסם לראשונה 05/04/2007 22:42

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מניעים פוליטים? פרץ
צילום: עופר עמרם
בית המריבה בחברון
צילום: סאמח שאהין
מומלצים