שתף קטע נבחר

מכבי ת"א ניצחה את הכח ר"ג בהארכה

גביע המדינה: הכח הוליכה על מכבי ת"א משער של רומן, יחיאל השווה לפני ההארכה. האורחים הרבו להחמיץ ונמני החטיא פנדל. אז הגיע הטיל של ג'ובאני רוסו שקבע 1:2 דרמטי

נכון, מכבי תל אביב ניצחה 1:2 את הכח עמידר רמת גן ועלתה לשמינית גמר גביע המדינה, אבל אחרי משחק כזה חייבים להתחיל דווקא עם הקבוצה המפסידה.

 

 

הסגולים של אורי מלמיליאן יצטרכו להסתכל עוד לא מעט פעמים על קלטת המשחק כדי להבין איך הם לא ירדו עם הכרטיס לשלב הבא. הכח תקפה, היתה הקבוצה הטובה במגרש, אבל סדרת החמצות מדהימה ושער דרמטי של ג'ובאני רוסו בדקה ה-119 הורידו אותם עם אכזבה גדולה.

 

גם במשחק פושר שלה, מכבי תל אביב הוכיחה כי העונה גם הווינריות משחקת אצלה תפקיד מרכזי. היא פיגרה בהפסקה, כבשה שער שיוויון די מקרי, החמיצה פנדל, אבל אז הגיע הקשר הקרואטי ולקח את כל הקופה. טיל שלו, דקה לסיום ההארכה, קבע את תוצאת המשחק והותיר את חלום הגביע של קבוצתו בחיים.

 

מהלך המשחק

מכבי תל אביב הגיעה להזדמנות ראשונה בדקה ה-15. אורי שטרית הגביה מצד שמאל, דיאן איליץ' נגח, אבל מרשל אודה הדף. שלוש דקות חלפו והפעם הכח כמעט ומצאה את ההגנה הצהובה במערומיה. מור גולן ניצל הדיפה לא טובה של טברטקו קאלה, נותר לבדו ליד רחבת ה-16 ושיגר כדור שטוח, שנהדף סמוך לקו השער על ידי מילאן מרטינוביץ'.


רוסו חוגג עם האוהדים אחרי השער הגדול (צילום: אלי אלגרט)

 

בדקה ה-26 ניסה משה מישאלוב את מזלו, אבל מרשל אודה היה במקום. מכבי עוד ניסתה ללחוץ על הדוושה, אבל אז, שתי דקות בתוך תוספת, היתה זו הכח עמידר רמת גן שכבשה ראשונה. דן רומן ניצל הרחקה לא טובה של הגנת מכבי תל אביב, הניף את הרגל ושלח טיל מ-20 מטר לפינה השמאלית של טברטקו קאלה, 0:1 להכח עמידר רמת גן.

 

רבע שעה מפתיחת המחצית השנייה הצליחה מכבי תל אביב להשוות. ג'ובאני רוסו הגביה כדור קרן מצד ימין, הגנת הכל לא הצליחה להרחיק ואבי יחיאל דחק ממטר פנימה, 1:1. שמונה דקות לסיום היה יכול רומן להכריע את המשחק, אבל הפעם בעט כדור חד שחלף סנטימטרים מהקורה של קאלה.


דן רומן חוגג את היתרון המוקדם של הכח (צילום: אלי אלגרט)

 

בדקה ה-90 החמיצה הכח הזדמנות נופת לרדת עם הכרטיס לשמינית הגמר. קימוטו חטף כדור מקאלה, מסר לתקווה, אבל האחרון ניסה מסירה במקום בעיטה והגנת הצהובים הרחיקה בדרך להארכה.


גביע המדינה - העולות לשמינית הגמר

גביע המדינה - העולות לשמינית הגמר
הפועל תל אביב בני סכנין הפועל הרצליה הפועל חיפה
מ.ס. אשדוד הפועל אשקלון הפועל עכו הפועל מרמורק
הפועל ר"ג הפועל נצרת עילית בני לוד מכבי פתח תקווה
השקמה רמת חן הפועל כפר סבא מכבי תל אביב מכבי חיפה/בית"ר ירושלים

 

הכח היתה צריכה להכריע את המשחק גם בהארכה. בדקה ה-103 ניצב המחליף, אושרי גיטה, לבדו מול קאלה, אבל שוער מכבי תל אביב המשיך ביכולת הנהדרת שלו. דקה חלפה ורומן שלח טיל למשקוף, מכבי תל אביב ניצלה פעם נוספת.


נמני מאוכזב מהחמצת הפנדל. רוסו החזיר לו את החיוך (צילום: אלי אלגרט)

 

רגע לפני השריקה לסיום המחצית הראשונה של ההארכה, זכתה מכבי תל אביב בכדור עונשין מ-11 מטר. רובי רגב הכשיל ברחבה את יוסי שבחון, אבל אבי נמני בעט את הפנדל לשמיים. בדקה ה-112 קיבל קאבונגו מסירת רוחב, אבל חלוץ הכח רמת גן בעט חלש וקאלה קלט.

 

שכולם כבר התכוננו לפנדלים, הגיע ג'ובאני רוסו והכריע את ההתמודדות. הקשר הקרואטי קיבל מסירה מארז מסיקה ושיגר טיל מ-20 מטר פנימה, 1:2 למכבי תל אביב.

 

הרכבים

מכבי תל אביב: טברטקו קאלה; יובל שפונגין, אבי יחיאל, מילאן מרטינוביץ', אורי שטרית; דיאן איליץ', משה מישאלוב (משה ביטון, 46), יוסי שבחון (ארז מסיקה, 78), אבי נמני, ג'ובאני רוסו; עומר פרץ (רועי דיין, 100).

 

הכח עמידר רמת גן: מרשל אודה; ליאור ראובן, רובי רגב, יוסי ביטון (איתי סלע, 68), סביטי ליפנייה, שוקי נגר; יוסי רוזן, מור גולן, דן רומן, אבי תקוה (הונורי קבונגו, 91); פפי קימוטו (אושרי גיטה, 98).


פורסם לראשונה 10/04/2007 20:27

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שבחון מול רגב מהכח ר"ג
צילום: אלי אלגרט
מומלצים