שתף קטע נבחר

דיכטר: "זה הצמד הטוב ביותר שאפשר למצוא"

לאחר שלא הצליח להביא מינוי חיצוני, וראה כיצד יעקב גנות לא צולח את ועדת טירקל - לשר לביטחון פנים נותר רק לברך את ניצב כהן, שהתקבל בתשואות בכנס השנתי של צמרת המשטרה, ואת סגנו המיועד איילון

"דודי כהן הוא המפכ"ל הטוב ביותר שניתן היה למצוא היום בישראל". כך אומר היום (ה') השר לביטחון פנים, אבי דיכטר, על האיש שהחליט למנות כשוטר מספר 1, לאחר שנכשל בהבאת המינוי החיצוני בו חפץ.

 

דיכטר ניסה להביא מפכ"ל מצמרת צה"ל או השב"כ. הוא גם ראה כיצד רב-גונדר יעקב גנות לא צולח את ועדת טירקל, ומסיר את מועמדתו. כעת סיפר כי לאחר תהליך ארוך, שכלל שני סבבים, נבחר "הצמד הטוב ביותר שאפשר להעמיד היום".

 

"בתהליך שעברנו לא הסתרתי כי בכוונתי להעמיד בראש המשטרה את המפכ"ל הטוב ביותר שאפשר להביא, אם מתוך המשטרה ואם מחוצה לה. הצמד הזה - דודי כהן ושחר איילון - הוא הטוב ביותר שאפשר להעמיד היום בישראל". 

 

דיכטר הזכיר כי מינויו של כהן אמור עדיין לעמוד במבחנה של ועדת טירקל ובאישור הממשלה, אולם ציין כי ראש הממשלה כבר הביע את תמיכתו במינוי.  

 

את הברכות למפכ"ל המיועד אמר דיכטר בתום הסיכום השנתי של סגל הפיקוד הבכיר של המשטרה. הצמרת התכנסה במרכז הקונגרסים בחיפה כדי לסכם את שנת 2006. אך האירוע הפך לטקס פרידה מהמפכ"ל, רב-ניצב משה קראדי. מחליפו המיועד, ניצב דודי כהן, התקבל בתשואות על-ידי מאות השוטרים שהגיעו למקום. 


קראדי, דיכטר ודודי כהן  (צילום: דורון גולן)

 

קראדי לעומת זאת השווה את השירות במשטרה לטיסה במטוס קרב, הסופג פגיעות. "בסופו של דבר המטוס סופג טיל בפגיעה ישירה, ואז צריך לשקול אם להשתמש בכיסא המפלט ולהפקיר את המטוס, או להנחית אותו כשהוא פגוע". קראדי השווה את עצמו למי שהנחית את המטוס, והוסיף כי בכוונתו להמשיך ו"להטיס בעתיד מטוסים אזרחיים".

 

החודשיים האחרונים היו סוערים בצמרת המשטרה, לאחר שב-18 בפברואר הודיע המפכ"ל, רב-ניצב קראדי, על החלטתו לסיים את תפקידו בעקבות הממצאים הקשים של ועדת זיילר. לאחר מכן הודיע השר לביטחון הפנים כי מועמדו לתפקיד הוא נציב שירות בתי הסוהר, רב-גונדר יעקב גנות. האחרון הסיר את מועמדותו לקראת סוף מרס, כשהתברר לו שבוועדת טירקל לאישור מינויים בכירים התגבש רוב של שניים מול אחד נגד המועמדות.

 

כהן מילא שורה של תפקידי פיקוד ובהם מפקד תחנת הרצליה, מפקד קורס קצינים של המשטרה, מפקד היחידה המרכזית במחוז תל אביב, מפקד מרחב נגב, סגן ראש אגף המודיעין של המשטרה וראש אגף המבצעים של משטרת ישראל. סגנו של כהן יהיה ניצב שחר איילון, שהתמנה רק לפני כשבועיים לתפקיד מפקד המחוז הצפוני של המשטרה והחליף את ניצב דן רונן שביקש לסיים את תפקידו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שחר איילון ודודי כהן
צילום: דורון גולן
ברכה מאוחרת: דיכטר
צילום: דודי ועקנין
קראדי. כמו טייס
צילום: דורון גולן
מומלצים