שתף קטע נבחר

NBA: פארקר וטורונטו הבטיחו יתרון ביתיות בפלייאוף

הראפטורס גברו 105:107 על הניקס והבטיחו את המקום השלישי במזרח. דאלאס ניצחה את הספרס בדרבי של טקסאס, דאנקן הורחק. גולדן סטייט ושאראס קרובים לפלייאוף

אנתוני פארקר וטורונטו ראפטורס חלמו לפני פתיחת העונה להעפיל לפלייאוף, לזכות בבית האטלנטי ולהבטיח יתרון ביתיות בסיבוב הראשון. אחרי שכבר הבטיחו את שתי המשימות הראשונות, לפנות בוקר (ב') הם השלימו את העבודה וחגגו גם את המטרה השלישית אחרי שניצחו 105:107 את ניו יורק ניקס.

 

 

הניצחון לא רק הבטיח לטורונטו את המקום השלישי במזרח בסיום הליגה, אלא גם העלה את הקנדים ל-47 נצחונות, השוואת שיא המועדון מעונת 2000/01. "העונה הזו תיזכר כאחת הטובות בהיסטוריה של טורונטו, עלינו להבטיח כי זו תהיה ההופעה הטובה ביותר של המועדון בפלייאוף", אמר כריס בוש, שהוליך את קבוצתו עם 23 נקודות.


כריס בוש וטורונטו. עונה מושלמת לראפטורס (צילום: רויטרס)

 

פארקר וג'ואי גרהאם הוסיפו 19 כל אחד לטורונטו, שתשחק כנראה מול ניו ג'רזי (של כוכבה לשעבר וינס קרטר) או וושינגטון בפתיחת הפלייאוף. אדי קארי קלע 30 וסטיב פרנסיס 28 לניקס, שהפסידו משחק 12 מ-14 האחרונים ואיבדו סיכוי העפלה לפלייאוף ביום שישי.

 

קבוצה נוספת שלא מפסיקה לחגוג שיאים היא דאלאס. המאבריקס גברו 86:91 על סן אנטוניו בדרבי הטקסאני, ניצחו משחק 66 העונה והשוו את המאזן של מילווקי באקס בעונת 1970/71, התשיעי בטיבו בתולדות הליגה. דירק נוביצקי ודווין האריס הוליכו עם 21 נק' את המאבס, שסיימו את העונה עם מאזן ביתי 5:36, השווה לשיא המועדון.

 

הספרס, שספגו ריצה 9:0 בסיום המשחק, לא קלעו אפילו סל אחד ב-6 וחצי הדקות האחרונות, אז גם שיחקו ללא טים דאנקן המורחק. כוכב סן אנטוניו ספג שתי עבירות טכניות תוך דקה וחצי בסיום הרבע השלישי, השנייה בזמן שצחק על הספסל. "השופט קרופורד הסתכל עליי ושאל כל הזמן אם אני רוצה לריב איתו. אין לי בעיה לריב איתו, אבל למה הוא צועק לי את זה במהלך המשחק?", שאל את עצמו בסיום דאנקן, שהורחק בפעם השנייה בתשע שנות קריירה והוליך את הספרס עם 16 נק'. 


טים דאנקן מורחק בדאלאס. פעם שנייה בתשע שנות קריירה (צילום: רויטרס)

 

קובי והלייקרס הבטיחו מקום בפלייאוף

קובי בראיינט ולוס אנג'לס לייקרס הבטיחו מקום בפלייאוף אחרי ה-98:109 על סיאטל. בראיינט הפציץ 50 (פעם עשירית העונה שהוא קולע 50 או יותר נקודות) והוליך את קבוצתו לניצחון השלישי בלבד ב-11 המשחקים האחרונים. עכשיו הלייקרס יחכו בסיבוב הראשון של הפלייאוף למוליכת המערב דאלאס או לסגניתה פיניקס.

 

גילברט ארינאס הגיע אמש לוושינגטון, לראשונה מאז עבר ניתוח שסיים לו את העונה, והכאב מברכו השמאלית עבר ישירות ללב. 'אייג'נט זירו' ראה את הוויזארדס מושפלים 101:68 בידי שיקגו בולס, במשחק החלש ביותר שלהם העונה.


פיל ג'קסון והלייקרס יכולים להירגע. הם בפלייאוף (צילום: רויטרס)

 

הגנת הבולס עצרה את שחקני וושינגטון על 39 אחוז בלבד מהשדה בדרך לניצחון מספר 49 העונה. אחד נוסף מול ניו ג'רזי ביום רביעי ייתן לשיקגו עונה ראשונה מאז ימי מייקל ג'ורדן העליזים, בה הם מגיעים ל-50 נצחונות ויותר. בן גורדון, כהרגלו, היה שוב בלתי ניתן לעצירה וסיים משחק אדיר של 30 נקודות ב-32 דקות. לואל דנג עזר לגורדון בחלק ההתקפי וסיים עם 16 נקודות ו-7 ריבאונדים.

 

כבר במחצית הראשונה הפך המשחק לגארבג'-טיים. שיקגו החזיקה את וושינגטון על 14 נקודות ברבע הראשון, 13 ברבע השני ועלתה ליתרון 27:49 בהפסקה. דשון סטיבנסון הוליך את קלעי הוויזארדס עם 13 נקודות, אתן תומאס הוסיף 11 נקודות ו-11 כדורים חוזרים.

 

שאראס וגולדן סטייט חייבים לסקרמנטו

סקרמנטו קינגס, שהפסידה 15 מ-19 משחקיה האחרונים, הפתיעה עם ניצחון חוץ 100:105 על לוס אנג'לס קליפרס וסיבכה את יריבתה במאבק על המקום השמיני והאחרון בצד המערבי של הפלייאוף. "הייתי שמח אם היינו מפסידים כי אני רוצה ששחקנים כמו אלטון ברנד יהיה בפלייאוף, אבל בסוף ניצחנו", אמר בסיום רון ארטסט על חברו הטוב מימי שיקגו בולס.


הארט, מובלי והקליפרס מתרחקים מהפלייאוף (צילום: איי פי)

 

כאשר נותרו רק שני משחקים לסיום העונה הסדירה, הקליפרס מפגרים במשחק אחרי גולדן סטייט שבמקום השמיני והם ינסו להציל את העונה שלהם בשני המשחקים הנותרים מול פיניקס וניו אורלינס.

 

גולדן סטייט עצמה קרובה מתמיד להופעה ראשונה בפלייאוף מזה 13 שנה, אחרי 108:121 ביתי על מינסוטה. ג'ייסון ריצ'רדסון קלע 32 והוריד 12 ריבאונדים בניצחון השביעי בשמונה משחקים (ו-14 ב-19 האחרונים) של הווריורס, שנותנים פיניש אדיר לעונה הסדירה בדרך לפלייאוף. שרונאס יאסיקביצ'וס, רכזה לשעבר של מכבי תל אביב, קיבל 12 דקות פארקט, אבל קלע רק 2 נקודות ב-1 מ-5 מהשדה ואיבד חמישה כדורים.

 

יתר התוצאות

אינדיאנה פייסרס 107 (ג'רמיין אוניל 20, טרו מרפי 17)

ניו ג'רזי נטס 111 (וינס קרטר 35, בוסטיאן נכבאר 25)

 

אורלנדו מג'יק 88 (הידו טורקוגלו 20, גרנט היל 16)

בוסטון סלטיקס 86 (אל ג'פרסון 28, דלונטה ווסט 19)

 

דטרויט פיסטונס 91 (טיישון פרינס 15, לינדזי האנטר 12)

פילדלפיה סיקסרס 102 (ווילי גרין 26, סטיבן האנטר 16)


פורסם לראשונה 15/04/2007 23:10

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אנתוני פארקר
צילום: רויטרס
מומלצים