שתף קטע נבחר

מאות טיסות בוטלו עקב סופה במזרח ארה"ב

הסופה, שגרמה בין היתר לגשמי זעף ולשלגים במדינות וירג'יניה, קנטקי ודרום קרוליינה, עושה דרכה צפונה וצפויה להגיע לניו-יורק ולמדינות ניו אינגלנד. מטאורולוגים חוששים כי רוחות עזות עלולות להסב נזקים כבדים לחופי לונג איילנד. הרשויות באזור פתחו תשעה מקלטי חירום באי ואלפי אנשי ביטחון התפרסו באזורים המועדים להצפות

כ-400 טיסות בוטלו אתמול (יום א') בשלושת נמלי התעופה הגדולים באזור ניו-יורק, עקב סופה הפוקדת את החוף המזרחי של ארצות הברית. הרוחות העזות וגשמי הזעף הפוקדים את מדינת וירג'ינה, קנטקי וכן צפון ודרום קרולינה, צפויים להגיע בשעות הקרובות גם למדינות ניו אינגלנד. עד כה דווח על הרוג אחד, ארבעה פצועים קשה ועשרות שאיבדו את בתיהם.

 

הסערה, שהחלה לפני כמה ימים במדינת פלורידה, עושה את דרכה צפונה וגורמת לרוחות עזות, הצפות לאורך החופים וסופות שלגים בהרי האפלצ'ים. בצ'רלסטון שבדרום קרולינה נמדדו רוחות בעוצמה של עד 71 מייל לשעה (כ-115 קמ"ש). הצפות נרשמו גם בניו ג'רזי ואילו סמוך לעיירה פיקוויל שבמדינת קנטקי, קרס קטע כביש שהוצף. משמר החופים האמריקני קרא לימאים לשוב לנמלים מחשש להיווצרות גלים בגובה של עד שישה מטרים באוקיינוס האטלנטי.

 

מטאורולוגים חוששים כי אם לא תיחלש הסופה בשעות הקרובות, היא עלולה לגרום לנזקים כבדים לחופי לונג איילנד שבקרבת מנהטן. כ-3,200 אנשי ביטחון התפרסו באזורים המועדים להצפות באי ותשעה מקלטי חירום נפתחו, מחשש שהסופה תהיה הקשה ביותר שידע האזור מאז 1992. גם במדינת מסצ'וסטס נערכות הרשויות להגיש סיוע חירום לתושבים.

 

"זו היתה הסופה הכי גרועה היתה שיכולה להיות. היא החלה בשעות הלילה, כשאנשים ישנו, וכשהם קמו הם פשוט לא הבינו מה קרה", אמר סקוט בקט משירותי הכבאות במדינת מערב וירג'יניה. "הבית שלנו נמצא למרגלות הר והמים פשוט מציפים אותנו מכל כיוון. איננו יכולים לצאת מהבית", סיפרה סמנטה ווקר, בת 29, שהגיעה לבקר את סבתה בעיירה מתני שבניו ג'רזי.  

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נזקי סופה בפלורידה (ארכיון)
צילום: איי פי
מומלצים