שתף קטע נבחר

למרות המעילה - הראל בית השקעות תמשיך לסחור בבורסה

בעקבות פרשת המעילה בהראל בית השקעות החליט דירקטוריון הבורסה לבדוק האם נדרשת הגדלת ההון מעבר ל-125 מיליון שקל שהזרימה הראל

"מחלקת חברים ופיקוח של הבורסה תמשיך בבדיקת חברת הבורסה הראל בית השקעות במטרה לברר את היקף המעילה והשפעתה על עמידתו בתנאי הכשירות, וכן את דרך טיפול הראל בנושא" - כך החליט היום דירקטוריון הבורסה בעקבות פרשת המעילה בהראל בית השקעות.

 

ביום ב' נעצר גיא ויסמן, המשנה למנכ"ל חברת הראל בית השקעות, חברה בת של חברת הביטוח הראל, הנמצאת בשליטת משפחת המבורגר, בחשד למעילה בגובה של יותר מ-100 מיליון שקל. בהראל הדגישו כי לא נגנב כסף מהלקוחות, אך הנזק התדמיתי שנגרם לחברה גדול.

 

בנוסף, נמסר מהבורסה כי "הדירקטוריון רשם בפניו את הדיווח כי החברה הגדילה את הונה ב-125 מיליון שקל בעקבות המעילה וקבע כי לאור הפעולות שננקטו, רשאית החברה להמשיך לסחור בבורסה. עם זאת, אם יתברר כי מימדי המעילה גבוהים מכפי שמוערך כעת, תידרש החברה להגדיל את הונה כמתחייב מתקנון הבורסה.

 

מחלקת חברים ופיקוח של הבורסה מונה שמונה עובדים, ועיסוקה ברישוי חברי הבורסה פיקוח על חברי הבורסה. חברי הבורסה הם בנקים וחברים אחרים שאינם בנקים המכונים ברוקרים. .

 

בבורסה 29 חברים, בהם 11 בנקים ישראלים, שני בנקים מחו"ל, חברות ביטוח ובתי השקעות. בין תנאי הכשירות לחברות בבורסה: דרישה למינימום הון עצמי, נכסים, נכסים נזילים והון חוזר חיובי וקיום ביטוח נאות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יאיר המבורגר, בעל השליטה בהראל והיו"ר
גיא ויסמן, לשעבר משנה למנכ"ל הראל בית השקעות
צילום: אבי כהן
מומלצים