שתף קטע נבחר

חיזבאללה: מגעים רציניים לשחרור החטופים

בעצרת לציון 28 שנה לכליאתו של סמיר קונטאר ציין סגן מזכ"ל חיזבאללה כי אמנם מתנהל משא ומתן, אולם החיילים ישוחררו רק בתמורה לכלל האסירים הלבנונים

"מגעים רציניים מתנהלים לשחרור החטופים". כך הכריז אמש (יום א') סגן מזכ"ל חיזבאללה, השייח' נעים קאסם. בעצרת בלבנון שהתקיימה דווקא בערב יום הזיכרון אמר קאסם כי באמצעות האו"ם מתנהלים מגעים לעסקה סביב שני חיילי צה"ל שנחטפו על ידי פעילי הארגון. עם זאת, הדגיש כי למשא ומתן אין עדיין תוצאות.

 

לדברי קאסם, שני החיילים ישוחררו רק בתמורה לשחרור כל האסירים הלבנונים הכלואים בישראל. את הדברים אמר קאסם אתמול במהלך אירוע לציון יום השנה ה-28 לכליאתו בישראל של המחבל סמיר קונטר, רוצח משפחת הרן בנהריה בשנת 1979.

 

"הסכמנו שלא לפרסם כל פרט על המשא ומתן כדי להבטיח את הצלחתו", הוסיף קאסם. בישראל אישרו הבוקר ל"ידיעות אחרונות" כי אכן מתנהלים מגעים משמעותיים לשחרור החיילים, אך טענו כי פריצת הדרך עדיין רחוקה.

 

שני החיילים החטופים בלבנון, אהוד גולדווסר ואלדד רגב, נפלו בשבי ב-12 ביולי 2006, באירוע שהוביל לפרוץ מלחמת לבנון השנייה. באחרונה אותתו בחיזבאללה לראשונה כי שני החיילים בחיים כשאמרו כי הם מטופלים "באופן אנושי" כפי שטופל אלחנן טננבוים לפניהם. חיזבאללה נוהג לגזור על עצמו שתיקה בנוגע למצבם של החטופים ובנוגע למשא ומתן, ועל כן התבטאותו של קאסם נחשבת התבטאות נדירה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים