שתף קטע נבחר

"מסמר נוסף בארון הקבורה של ממשלת אולמרט"

חברי הכנסת מיהרו לתקוף את ראש הממשלה עם פרסום דו"ח מבקר המדינה בפרשת מרכז ההשקעות. ח"כ פינס: "הממשלה מספקת לנו בכל יום שערורייה חדשה". ח"כ ביילין: "על אולמרט להקדיש את עצמו לטיפול בהאשמות - ולא מכס רה"מ". ח"כ אלדד: "כל עוד אולמרט רה"מ - לישראל יש קלון". נשיא התאחדות התעשיינים לשעבר נחלץ להגנתו של אולמרט: בטוח שההר יוליד עכבר

ביקורת מימין ומשמאל על ראש הממשלה, אהוד אולמרט, בעקבות דו"ח מבקר המדינה בעניין מרכז ההשקעות, שהתפרסם היום (ד'). חברי כנסת ממרצ קראו לראש הממשלה להתפטר מתפקידו, בעבודה נשמעו קולות הקוראים לפרישה מהממשלה ואילו באיחוד הלאומי-מפד"ל קראו ליועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה פלילית נגד אולמרט. לעומת זאת, איש מחברי הכנסת של קדימה לא מיהר לצאת בפומבי ולגונן על ראש הממשלה לפי שעה.

 

מי שנחלץ להגנתו של אולמרט הוא נשיא התאחדות התעשיינים לשעבר, עודד טירה, שאמר: "אני בטוח שאולמרט פעל בתום לב גם בנושא שהועלה על-ידי המבקר ואני נותן בו אמון מלא. פסיקת המבקר נובעת מכך שאינו מצוי בתחום. אני בטוח שההר יוליד אף לא עכבר".

 

המבקר תקף בחומרה את התנהלותו של אולמרט, עת כיהן כשר התמ"ת בממשלתו של אריאל שרון, ואת התנהלות עוזריו, שסייעו לו לכאורה לקדם את ענייניו של חברו ושותפו לשעבר, עו"ד אורי מסר. בנוסף, המבקר קובע כי בפרשה עולים חשדות פליליים וחשש לפגיעה בטוהר המידות. במשרד ראש הממשלה דחו את הביקורת - "התנהלותו של המבקר בעניין מרכז ההשקעות שברה שוב שיאים של חוסר מקצועיות ומשוא פנים".

 

ח"כ יתום, המתמודד על ראשות מפלגת העבודה, אמר: "המלצות המבקר בעניין אולמרט מעלות חשד להתנהגות מושחתת ולא מוסרית מצד ראש הממשלה. מפלגת העבודה אינה יכולה לשבת בממשלה שמייחסים לראש הממשלה חשדות כל כך חמורים. אני קורא לחברי וחברות העבודה להצביע בעד יציאה מהממשלה".

 

מתמודד נוסף על ראשות מפלגת העבודה, ח"כ אופיר פינס, תקף גם הוא את ראש הממשלה. "מדובר במסמר נוסף בארון הקבורה של ממשלת אולמרט שמספקת לנו בכל יום שערורייה חדשה או השעיה חדשה. ממשלת אולמרט היא ממשלת הישרדות חסרת דרך".

 

במרצ קראו לראש הממשלה להתפטר מתפקידו. יו"ר המפלגה, יוסי ביילין, אמר: "על אולמרט להתפטר מיד מתפקידו ולפנות את מקומו לראש ממשלה שיוכל להתפנות לעסוק באתגרים המדיניים והחברתיים העומדים בפני ישראל היום. על אולמרט להקדיש את עצמו לטיפול בהאשמות הרבות המופנות כלפיו, אך לא לעשות זאת מכס ראש הממשלה".

 

חבר מפלגתו של ביילין, ח"כ רן כהן, אמר כי בזמן כהונתו כשר התעשייה והמסחר, בשנים 1999-2000, לא היה ניתן להעלות על הדעת התערבות פוליטית במרכז ההשקעות: "אין מנוס אלא לקבוע כי אולמרט אינו ראוי לכהן כשר אוצר וגם לא כראש הממשלה".

 

גם בימין מתחו ביקורת על ראש הממשלה. ח"כ לימור לבנת (ליכוד) אמרה: "יש לדחות מכל וכל את התקפתו חסרת התקדים של ראש הממשלה, אהוד אולמרט, על מבקר המדינה. שום הסחת דעת של ראש הממשלה לא תפטור אותו מלתת תשובות ענייניות על הדו"ח החמור שפורסם".

 

חבר מפלגתה של לבנת, ח"כ גלעד ארדן, קרא לאולמרט "לרחם על אזרחי המדינה ולשחרר אותם מנוכחותו בלשכת ראש הממשלה". לדבריו, "שום 'מקום עבודה', ודאי לא משרד ראש הממשלה לא יכול להרשות לעצמו שמי שאמור לנהל אותו יקדיש את מירב זמנו להתייעצויות עם עורכי דין ויועצים, במטרה להיחלץ מזרועות החוק. כל פעם שנראה שאולמרט הגיע לתחתית הוא מוכיח שניתן לרדת נמוך יותר".

 

באיחוד הלאומי-מפד"ל ובתנועה לאיכות השלטון קראו ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, לפתוח בהליכים פליליים נגד אולמרט. ח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי-מפד"ל) אמר: "כל יום נוסף שבו אולמרט ראש הממשלה הופך את ישראל למדינה שיש עימה קלון". חבר מפלגתו ח"כ זבולון אורלב, המכהן גם כיו"ר הוועדה לביקורת המדינה, אמר כי בכוונתו להזמין את ראש הממשלה להופיע בפני חבר הוועדה. "דו"ח המבקר מצביע על חשד לשחיתות חמורה ביותר. אין לראש הממשלה ברירה אלא להשעות את עצמו ולצאת לחופשה כדי להתמודד עם החשדות", אמר ח"כ אורלב.

 

בהכנת הידיעה השתתף אבירם זינו
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ח"כ פינס. מסמר נוסף בארון הקבורה
צילום: ירון ברנר
ח"כ כהן. אולמרט לא ראוי לכהן כרה"מ
צילום: חיים צח
צילום: ניב קלדרון
ח"כ אלדד. לפתוח בהליכים
צילום: ניב קלדרון
ח"כ לבנת. די להסחת הדעת
צילום: דודי ועקנין
אולמרט. ביקורת מהמבקר
צילום: גיל יוחנן
מומלצים